Ομορφιά, ταλέντο, γοητεία. Όροι συνώνυμοι του Αλέν Ντελόν, θρύλου του γαλλικού – και όχι μόνο – κινηματογράφου, που μπόρεσε να χαράξει τον δικό του δρόμο, έναν δρόμο με αμέτρητες επιτυχίες και στιγμές – ορόσημα για το σινεμά.
Ο άνθρωπος που κατάφερε να γίνει ένα διεθνές σύμβολο, μεσουράνησε τη δεκαετία του ’60 και του ’70 και πρόσθεσε το δικό του λιθαράκι στον παγκόσμιο πολιτισμό. Και μπορεί να πέθανε στα 88 του χρόνια, όμως οι ταινίες που αφήνει πίσω του, θα παραμένουν διαχρονικές και θα επιβεβαιώνουν τον μύθο του Γάλλου σταρ, ως ένας από τους πιο χαρισματικούς ηθοποιούς που πέρασαν ποτέ από αυτόν τον πλανήτη.
Ως φόρο τιμής στη γοητεία και στο ταλέντο του, εμείς θυμόμαστε δέκα από τους πιο κορυφαίους ρόλους της καριέρας του.
Το Γυμνοί στον Ήλιο είναι ένα ψυχολογικό δράμα Γάλλο-Ιταλικής παραγωγής του 1960, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ρενέ Κλεμάν, βασισμένο στο μυθιστόρημα “Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ” της Πατρίτσια Χάισμιθ. Ο Tom Ripley είναι ένας αμοραλιστής και φιλόδοξος νέος που προσλαμβάνεται από έναν πλούσιο Αμερικανό για να φέρει πίσω στην πατρίδα τον γιο του, Philippe Greenleaf. Όμως, ο Tom βλέπει την ευκαιρία να οικειοποιηθεί την ταυτότητα και τον πλούτο του Philippe. Η ταινία είναι γεμάτη από αγωνία και ψυχολογική ένταση, καθώς ο Αλέν Ντελόν ως Tom επιδίδεται σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι εξαπάτησης και δολοπλοκίας.
Μια ακόμη εμβληματική ταινία με πρωταγωνιστή τον Αλέν Ντελόν, που έκανε πρεμιέρα το 1960. Γυρισμένη στο Μιλάνο, η ταινία πραγματεύεται την εσωτερική μετανάστευση στην Ιταλία μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο 25χρονος τότε Ντελόν πρωταγωνιστούσε στο πλάι της Κατίνας Παξινού και του Σπύρου Φωκά ως Ρόκο, σε μία από τις ωραιότερες ταινίες του Λουκίνο Βισκόντι. Η ιστορία ακολουθεί πέντε αδέρφια της οικογένειας Parondi, που αγωνίζονται να προσαρμοστούν στην αστική ζωή, με τον Rocco να προσπαθεί να κρατήσει την οικογένειά του ενωμένη. Όμως, οι σχέσεις τους δοκιμάζονται από την αγάπη, τη ζήλεια, τη βία και τη φτώχεια, οδηγώντας σε τραγικές συνέπειες. Μια από τις πιο ανθρώπινες και σπαρακτικές ιστορίες της ιταλικής κινηματογραφικής παράδοσης, με την ερμηνεία του Delon ως Rocco να είναι ιδιαίτερα συγκινητική.
Η Έκλειψη (1962)Η ταινία, σκηνοθετημένη από τον Michelangelo Antonioni, επικεντρώνεται στη συναισθηματική αποξένωση και την αστάθεια της ανθρώπινης επικοινωνίας. Η υπέροχη Monica Vitti υποδύεται την Βιτόρια, που χωρίζει με τον εραστή της και ξεκινά μια νέα σχέση με έναν χρηματιστή, τον Piero, τον οποίο δεν θα μπορούσε να ενσαρκώνει άλλος από τον Ντελόν, σε μία από τις πιο παθιασμένες ερμηνείες του.
Ο Γατόπαρδος (1963)Άλλη μια συνεργασία του Ντελόν με τον Βισκόντι, αυτή τη φορά σε ένα δράμα εποχής, τοποθετημένο στην Ιταλία του 19ου αιώνα. Ο Μπαρτ Λάνκαστερ ως πρίγκιπας Don Fabrizio Salina βλέπει την παρακμή της αριστοκρατίας και την άνοδο της νέας τάξης πραγμάτων. Ο ανιψιός του, Tancredi, τον οποίο υποδύεται ο Ντελόν, ενσαρκώνει τη νέα γενιά, που προσπαθεί να επιβιώσει στον μεταβαλλόμενο κόσμο, κάνοντας έναν γάμο συμφερόντων. Η ταινία αποτυπώνει την αλλαγή των καιρών και τη διατήρηση της παράδοσης μέσα από την προσωπική και πολιτική ζωή των χαρακτήρων, κερδίζοντας έτσι Χρυσό Φοίνικα.
Σε ένα αριστούργημα του φιλμ νουάρ, ο Ντελόν ως Jef Costello είναι ένας ψυχρός και υπολογιστικός επαγγελματίας δολοφόνος που λειτουργεί με κώδικα τιμής, παρόμοιο με αυτόν ενός σαμουράι. Μετά από μια αποστολή, γίνεται ο στόχος της αστυνομίας και οι άνθρωποι που τον προσέλαβαν προσπαθούν να τον ξεφορτωθούν. Η ταινία, γεμάτη με μινιμαλιστικές σκηνές και μια αίσθηση απομόνωσης, έδωσε στον Ντελόν έναν από τους πιο ιδιαίτερους ρόλους του.
Σε αυτό το ψυχολογικό θρίλερ, ένα ζευγάρι, ο Jean-Paul του Αλέν Ντελόν και η Marianne της Ρόμι Σνάιντερ, απολαμβάνουν τις διακοπές τους σε μια πολυτελή βίλα με πισίνα στη Νότια Γαλλία. Όταν ένας παλιός φίλος, ο Harry, και η κόρη του έρχονται να τους επισκεφτούν, οι ζήλιες, τα πάθη και οι εντάσεις φουντώνουν, οδηγώντας σε ένα τραγικό γεγονός.
Η Συμμορία των Σικελών (1969)Ένας διαβόητος Σικελός μαφιόζος, ο Vittorio Manalese, σχεδιάζει μια μεγάλη ληστεία κοσμημάτων με τη βοήθεια ενός καταδικασμένου εγκληματία, του Roger Sartet. Η ταινία ακολουθεί τη συνεργασία τους και την ένταση που δημιουργείται καθώς προσπαθούν να φέρουν σε πέρας το μεγάλο κόλπο, ενώ τους καταδιώκει η αστυνομία, αποτυπώνοντας τέλεια τη σύγκρουση του παλιού και του νέου εγκλήματος,
Η δεκαετία του ’70 βρήκε τον Ντελόν να πρωταγωνιστεί σε μια νεό-νουάρ ταινία, που έχει αφήσει εποχή. Η ιστορία έχει ως εξής: Ένας πρώην κατάδικος, ο Corey, και ένας δραπέτης, ο Vogel, συνεργάζονται με έναν αλκοολικό πρώην αστυνομικό για να οργανώσουν μια πολύπλοκη ληστεία κοσμημάτων. Ωστόσο, ένας αστυνομικός επιθεωρητής βρίσκεται στα ίχνη τους. Η ταινία είναι γεμάτη από αγωνία και ένταση, με μια λιτή, μινιμαλιστική αισθητική, ενώ ξεπερνά τα όρια του κλασικού heist movie, αναδύοντας φιλοσοφικά ερωτήματα σχετικά με τις έννοιες της μοίρας και της τιμής. Ο Ντελόν καταφέρει να ξεχωρίζει και αποδεικνύει για ακόμη μια φορά πόσο πολύ του πάνε οι αστυνομικές ταινίες με σασπένς.
Μπορσαλίνο (1970)Η ταινία ακολουθεί την άνοδο δύο μικροκακοποιών, του Roch Siffredi και του François Capella, στη μαφιόζικη σκηνή της Μασσαλίας της δεκαετίας του 1930. Οι δύο άντρες γίνονται φίλοι και συνεργάτες, αλλά οι φιλοδοξίες και οι αντιπαλότητες τους, τους οδηγούν τελικά σε συγκρούσεις.
Σε ένα από τα πιο μελαγχολικά και εσωτερικά δράματα της καριέρας του, ο Delon υποδύεται τον Robert Klein είναι ένας επιτυχημένος έμπορος τέχνης στο κατεχόμενο από τους Ναζί Παρίσι. Η ζωή του αναστατώνεται όταν ανακαλύπτει ότι υπάρχει ένας Εβραίος με το ίδιο όνομα, ο οποίος καταζητείται από τις Αρχές. Ο Klein προσπαθεί να αποδείξει την ταυτότητά του, αλλά βρίσκεται μπλεγμένος σε έναν εφιάλτη, καθώς δεν μπορεί να ξεφύγει από τις υποψίες και τις συνέπειες. Αυτή είναι μια από τις τελευταίες πραγματικά εκπληκτικές ερμηνείες του Αλέν Ντελόν, που στα τέλη της δεκαετίας του ’90 είχε ανακοινώσει την απόσυρσή του από το επάγγελμα.