Αν νόμιζες ότι το brat summer ήταν το viral trend του καλοκαιριού, τότε ξανασκέψου το ή μάλλον ρίξε μια ματιά στο TikTok, που έχει κατακλυστεί από τον ήχο ‘Very demure, very mindful’, που ξεκίνησε – μάλλον άθελά της – η Jools Lebron, μια Αμερικανίδα ταμίας που έβγαλε τόσα χρήματα από αυτό το trend που μπόρεσε να χρηματοδοτήσει τη φυλομετάβασή της – χωρίς καν να κάνει trademark την τόσο διάσημη φράση της.
Όλα ξεκίνησαν όταν η Jools ανέβασε ένα βίντεο στο TikTok, στο οποίο έδινε συμβουλές για το πώς οι γυναίκες μπορούν να είναι πιο “σεμνές”, “χαριτωμένες” και “προσεκτικές” στον εργασιακό χώρο. Very demure, very cutesy, very mindful δηλαδή. “Δεν μοιάζω με κλόουν όταν πηγαίνω στη δουλειά μου” έλεγε η Lebron στην κάμερα από το κάθισμα του αυτοκινήτου της, δείχνοντας το καλά εκτελεσμένο και ‘σεμνό’ μακιγιάζ της με βαρύ winged eyeliner, extensions βλεφαρίδων και ρόδινο ρουζ. Σε ένα επόμενο βίντεο, σέρβιρε μια πιο διακριτική εικόνα, βάζοντας μόλις «λίγο λάδι μαλλιών στην περούκα» της, «λίγη ενυδατική κρέμα με χρώμα» και «λίγο τζελ για τα φρύδια». Και κάπως έτσι, γεννήθηκε το νέο beauty/viral trend, στον αντίποδα του brat girl.
Αν δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί έχει κάνει τόσο τεράστια αίσθηση αυτή η ναι μεν αστεία, αλλά όχι και τόσο ξεκαρδιστική φράση, μην ανησυχείς, πολλοί είναι μαζί σου. Πράγματι, μπορεί να μην έχει τόσο νόημα, μπορεί να μην είναι κάτι τόσο εξαιρετικά αστείο, αλλά έχει κολλήσει σε όλους – και όταν λέμε σε όλους, εννοούμε σε όλους.
Ακόμα και μουσεία έχουν σπεύσει να πάρουν μέρος σε αυτό το trend, μοιράζοντας TikTok που αποδεικνύουν ότι οι σπουδαιότεροι ζωγράφοι, οι λεγόμενοι «Old Masters» ήξεραν τι εστί demure και mindful – και λογικό αν σκεφτείτε ότι τότε η ‘σεμνότητα’ δεν ήταν ακριβώς επιλογή. Έτσι μας κάνουν να αναρωτιόμαστε. Ποιες είναι οι πιο demure πρωταγωνίστριες διάσημων έργων τέχνης;
@rijksmuseum Very considerate, very demure✨ 🖼️Three Regentesses and the ‘House Mother’ of the Amsterdam Lepers’ Asylum, Werner van den Valckert, 1624 #demure #amsterdammuseum #rijksmuseum #arttok ♬ original sound – Jools Lebron
Για το Rijksmuseum, τα ζοφερά μαύρα φορέματα και οι λευκούς γιακάδες τους, κάνουν τις αντιβασίλισσες στο έργο του Werner van den Valckert «Τρεις αντιβασίλισσες και η μητέρα του σπιτιού του ασύλου των λεπρών του Άμστερνταμ» (1624) να αποτελούν σίγουρα πρότυπα σεμνότητας και διακριτικότητας.
@brooklynmuseumDid somebody say, very demure? 💅 You see how the artworks in our collection model this quality for our visitors? Very respectful, very mindful. 🖼️ Jean-Bernard Duvivier (Belgian, 1762–1837). Portrait of Madame Tallien, 1806. → Walt Kuhn (American, 1877–1949). Dressing Room, 1926. → Henri Fantin-Latour (French, 1836–1904). Portrait of Madame Léon Maître (Portrait de Madame Léon Maître), 1882. → Woman with Earrings, 100–105 C.E. → Beauty Grinding Ink for Writing Poetry, First Flower Viewing. → Laura Wheeler Waring (American, 1887–1948). Woman with Bouquet, ca. 1940. → Mummy Cartonnage of a Woman, 1st century C.E. → Giovanni Boldini (Italian, 1842–1931). Portrait of a Lady, 1912. → Daniel Huntington (American, 1816–1906). The Sketcher: A Portrait of Mlle Rosina, a Jewess, 1858. → Seated Buddha, 14th century.♬ original sound – Jools Lebron
Το Μουσείο του Μπρούκλιν μάς δίνει επίσης μία γεύση από αυτή την σεμνότητα, που περιγράφει η Lebron, μέσα από μια σειρά από πίνακες, που βρίσκονται στη συλλογή της. Στο παραπάνω βίντεο βλέπουμε έργα, όπως το πορτραίτο της Μαντάμ Ταλιέν του 1806 από τον Βέλγο Jean-Bernard Duvivier, το έργο του Walt Kuhn ‘Dressing Room’, 1926, το πορτραίτο της Μαντάμ Λεόν Μαιτρ από τον Γάλλο Henri Fantin-Latour, την Γυναίκα με τα Σκουλαρίκια του 100–105 π.Χ., την ‘Γυναίκα με το μπουκέτο’ της Laura Wheeler Waring, μία… μούμια από τον 1ο αιώνα π.Χ. – ναι ακόμα και οι μούμιες μπορούν να είναι demure – ή το έργο του Ιταλού Giovanni Boldini ‘Portrait of a Lady’, 1912, αλλά και έναν… καθισμένο Βούδα – τι πιο mindful;
@guggenheim Artfully demure. #Demure #MuseumTok ♬ original sound – Jools Lebron
Το Guggenheim επίσης συμμετείχε στο trend και εμείς δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε, ήταν demure ο Έντγκαρ Ντεγκά; Μάλλον ναι, αν σκεφτεί κανείς πόσο αγαπούσε το μπαλέτο και το Παρίσι – και δεν είναι ο μόνος. Τα ιμπρεσιονιστικά έργα που βλέπουμε στις συλλογές του μουσείου είναι τα περισσότερα επηρεασμένα από τον παριζιάνικο τρόπο ζωής τον 19ο αιώνα.
View this post on Instagram
Δυναμικά μπήκε και το Philadelphia Art Museum, οχι με ένα, αλλά με 9 πορτραίτα – χαρακτηριστικά παραδείγματα σεμνότητας, το ένα πιο mindful από το άλλο. Well played.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ενώ και το Μουσείο Μπελβεντέρε στη Βιέννη – που φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή με έργα τέχνης του Κλιμτ – απέδειξε ότι και οι Αυστριακοί ξέρουν από σεμνότητα.