Χρωματιστά, με vintage κοψίματα, έντονα χρώματα και έναν νοσταλγικό αέρα, τα ρούχα του Laternity Project, που μας έχουν συστηθεί εδώ και -περίπου- έναν χρόνο, ήρθαν για να βάλουν τη δική τους πινελιά στα ελληνικά brands. Σίγουρα θα τα έχετε πετύχει κάπου, σε ένα scroll στο instagram, σε κάποια συναυλία -μιας και αποτελούν αγαπημένη επιλογή διαφόρων καλλιτεχνών- σε κάποιο νησί ή σε μία παραλία. Σήμερα, ωστόσο, έφτασε η ημέρα να σας τα “γνωρίσουμε” και επισήμως.
Πίσω από το brand κρύβονται δύο νέα, ταλαντούχα κορίτσια, γεμάτα όνειρα και ιδέες. Και οι δύο με μια ροπή στην τέχνη και τη δημιουργία, ένωσαν τις δυνάμεις τους και έφτιαξαν ένα brand με δική του, ιδιαίτερη ταυτότητα, του οποίου τα κομμάτια σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητα. Εμείς συναντήσαμε τη Μαριλίζα και την Κλαίρη -την Κλαίρη και τη Μαριλίζα- και κάναμε μαζί τους μία συζήτηση γύρω από όλα εκείνα τα οποία θα θέλαμε να μάθουμε για το Laternity Project, αλλά και για τις ίδιες.
Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς γεννήθηκε η ιδέα του Laternity;Είμαστε η Μαριλίζα και η Κλαίρη σχεδιάστριες ( και όχι μόνο) του Laternity. Ένα κοινό μας ότι κι οι δύο, πριν ακόμη σπουδάσουμε αυτό που κάνουμε, φτιάχναμε από μικρές τα δικά μας ρούχα. Θα λέγαμε ότι ιδέα προέκυψε με πολύ φυσικό, σχεδόν αντικειμενικό, τρόπο , από την ανάγκη, κυρίως, να μπορέσουμε να δουλεύουμε μαζί και, κατόπιν, η δουλεία μας και η αγάπη γι’ αυτό που κάνουμε να βρει το κοινό της. Γνωριστήκαμε κι ενώ για καιρό υπήρχε ένας αλληλοθαυμάσμός για την πορεία της καθεμιάς μας σε ότι έκανε, αποφασίσαμε ότι πρέπει να κάνουμε κάτι μαζί… οπότε συνέβη το Laternity: το brand που θα καταφέρνει να μην βάζει όρια ως προς το τι θα δημιουργούμε.
Και οι δύο καταλήξαμε να κάνουμε σπουδές στη μόδα, παράλληλα με άλλα πράγματα. Η Κλαίρη έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στις βιοΐατρικές επιστήμες, ενώ, παράλληλα έχει ασχοληθεί με ενδυματολογία και σκηνογραφία στο θέατρο. Η Μαριλίζα σπούδασε Φυσική, παράλληλα με την Υποκριτική. Ασχολείται με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων, τη στιχουργική και το τραγούδι.
Για να φτάσετε εδώ που είστε σήμερα, τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε;Οι δυσκολίες στην αρχή ήταν πολλές και θα λέγαμε ότι είναι ακόμη υπαρκτές και αυτό έχει να κάνει, κυρίως, με τη φύση της δουλειάς μας και τον τρόπο που έχουμε επιλέξει να την κάνουμε, κόντρα σε fast fashion τακτικές. Οπότε αυτό, στην παραγωγή, έχει έχει πολλές προεκτάσεις. Έχει κι ενδιαφέρον, όμως, γιατί κάνει τη δουλειά κάθε άλλο παρά μονότονη.
Ο τρόπος με το οποίο δουλεύουμε συνολικά είναι η φιλοσοφία μας. Επιλέγουμε να είμαστε slow fashion, όχι επειδή είναι τάση, αλλά επειδή επικοινωνούμε μια αγωνία
Οι υπόλοιπες δυσκολίες είναι λίγο-πολύ κοινές για όποιον ξεκινάει κάτι δικό του και, ειδικά, χωρίς κάτι στημένο από πίσω: ζητήματα διαχείρισης, γραφειοκρατίας, εύρεσης σταθερών συνεργατών κλπ. Αυτή, όμως, είναι μια διαδικασία που ακόμη κι όταν ξεπερνιούνται οι πρώτες δυσκολίες συμβαίνει, γιατί οι αλλαγές συμβαίνουν ηθελημένα ή μη. Συχνά για παράδειγμα μας δημιουργούσε ζήτημα ως προς την διαχείριση το ότι ξέραμε κι οι δύο από όλα, όποτε εκεί χρειάστηκε ένας καλός καταμερισμός για να μην γεννιούνται περαιτέρω κολλήματα (ποια θα κάνει τα πατρόν, ποια θα μιλάει με ποιους πελάτες ή συνεργάτες, τα υπόλοιπα της διαχείρισης κλπ.).
Τέλος, βασική ευχάριστη δυσκολία, που πάλι έχει να κάνει με την φύση της μόδας, η οποία απαιτεί προετοιμασία καιρό πριν, είναι η αγωνία να αποτυπωθεί ομαλά αυτό που έχουμε σκεφτεί και να αρέσει στο κοινό μας.
Μιας και αναφερθήκαμε στο κοινό, ποιο είναι το κοινό σας; Σε ποιες γυναίκες απευθύνεστε;Είναι κάθε γυναίκα, που μπορεί να νιώσει όμορφα μέσα στα ρούχα μας. Να νιώσει την ιστορία που σκεφτήκαμε εμείς για να δημιουργήσουμε το ρούχο που φοράει κι -ακόμη καλύτερα- να την κάνει δική της, να την προεκτείνει. Ταυτόχρονα, οι γυναίκες που απευθύνονται σε μας, είτε για να ντυθούν με ρούχα της συλλογής μας, είτε για να δημιουργήσουμε κάτι μαζί από την αρχή, έχουν τη λογική “ένα και καλό”, οπότε αυτό δίνει και παραπάνω αξία και είναι και για μας μια ωραία πρόκληση. Είναι αλήθεια ότι η μεγαλύτερη ικανοποίηση και απολαβή, σε αυτήν τη δουλειά, είναι η χαρά που νιώθεις ότι έχεις προσφέρει.
Στη δουλειά σας τί είναι αυτό που σας εμπνέει; Από πού αντλείτε ιδέες;Πίσω από κάθε ρούχο μας αφορά να υπάρχει μια ουσία, μια ιστορία, που είναι αδύνατον να αφηγηθείς χωρίς τα υλικά και το ύφασμα, που θα της δώσουν μορφή.
Η ίδια η ονομασία του brand μας μαρτυράει τη διαχρονικότητα που θέλουμε να έχουν τα ρούχα μας και αυτό, όχι μόνο ως προς την ποιότητα αλλά και ως προς την πηγή έμπνευσής τους. Έτσι, αυτή μπορεί να είναι κάποια ταινία, κάποια παλιά ή σύγχρονη ανθρώπινη συνήθεια, ένα κτήριο, μια μελωδία, κάτι που μας επηρεάζει σε προσωπικό επίπεδο στην καθημερινότητά μας την περίοδο που συζητάμε πάνω σε μία νέα συλλογή, ακόμη και το ίδιο το υλικό.
Όπως αναφέρει ο Ελύτης στην ενότητα τα Μικρά Έψιλον στην έκδοση Εν λευκώ “όταν δίνεις την ιδέα του αντικειμένου, δεν σημαίνει ότι το εξαϋλώνεις, ότι αποξενώνεσαι από την υφή, από την γευστικότητά του” έτσι κι εμάς μας αφορά να υπάρχει μια ουσία, μια ιστορία, που είναι αδύνατον να αφηγηθείς χωρίς τα υλικά και το ύφασμα, που θα της δώσουν μορφή. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όταν κάποιος μας ρωτάει “τι σκεφτήκατε και φτιάξατε αυτό;” και μετέπειτα μας εκμυστηρεύεται την δική του μαντεψιά.
Άρα το Laternity πώς θα το περιγράφατε; Ποια είναι η φιλοσοφία του brand;Ο τρόπος με το οποίο δουλεύουμε συνολικά είναι η φιλοσοφία μας. Επιλέγουμε να είμαστε slow fashion, όχι επειδή είναι τάση, αλλά επειδή επικοινωνούμε μια αγωνία. Αντίστοιχα, θέλουμε να υπάρχει μια ουσία, μια ανάγκη για να δημιουργηθεί ένα ρούχο μας. Είναι αλληλένδετες διαδικασίες. Γι’ αυτούς τους λόγους επιλέγουμε να παίζουμε με ένα ευρύ μωσαϊκό χρωμάτων και -κατά μεγάλο ποσοστό- φυσικών υφών. Ουσιαστικά, θέλουμε στο Laternity να προσφέρουμε χειροποίητα ρούχα, με υψηλές προδιαγραφές και ελάχιστο αντίκτυπο στο περιβάλλον, που θα έχουν να αφηγηθούν μια ιστορία, όταν μια γυναίκα τα φοράει και νιώθει όμορφα μέσα σε αυτά.
Μπορεί να μας βρει με ραντεβού στο showroom μας στα Ιλίσια, online στο site μας laternity.gr και στα social media: instagram, facebook και tiktok: @laternity.gr. Φυσικά μπορείτε να μας βρείτε και στα συνεργαζόμενα καταστήματα. Κατά τ’ άλλα, θα βρισκόμαστε ανάμεσα στα Ιλίσια και τα Πατήσια, να ψάχνουμε τα υλικά μας και να κατεβάζουμε ιδέες.
Κλείνοντας, ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον;Eίμαστε, ήδη, σε διαδικασία προετοιμασίας της επόμενης συλλογής μας για τον Χειμώνα του 2025, αλλά και άλλων πλάνων που θέλουμε να συμπεριλάβουμε στην δουλειά μας, οπότε, με αφορμή αυτά, είναι επιθυμία μας να αγκαλιάσει όλο και περισσότερος κόσμος το brand, για να μπορούμε να συνεχίσουμε αυτό που κάνουμε.