Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα τμήματα ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ είναι το Pitching Lab. Εκεί βλέπεις την πρωτόλεια ιδέα που μόλις έχει γεννηθεί, μόλις ξεκινά να παίρνει σάρκα και οστά, αναζητά τους συμμάχους της, εκείνους που θα πιστέψουν σε αυτήν και θα τη στηρίξουν, αυτούς που θα βοηθήσουν στο να διαμορφωθεί ακόμα καλύτερα δίνοντας ιδέες και συμβουλές.
Το Lab είναι ένα είδος εκκολαπτηρίου και παράλληλα ένα τρομερά χρήσιμο εργαστήρι. Η κάμπια πριν γίνει πεταλούδα και πετάξει. Μέσα από το pitching Lab της Δράμας έχουν περάσει για παράδειγμα σχέδια του Άρη Καπλανίδη για το “Από το μπαλκόνι”, του Μανώλη Μαυρή για το “After you” ή του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου για το “Καρτ Ποστάλ απ’ το τέλος του Κόσμου”. Συνολικά 25 σχέδια του Drama Pitching Lab έχουν γίνει ταινίες αυτά τα χρόνια.
Στο φόρουμ του 11ου Διεθνούς Drama Pitching Lab παρουσιάστηκαν επτά σχέδια (ανάμεσά τους και τέσσερα ελληνικά) που θα διαγωνιστούν για τα βραβεία της Finos Film, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και φέτος, για πρώτη χρονιά, και της ΕΡΤ. Είχαν προηγηθεί εκπαιδευτικά εργαστήρια με τους υπεύθυνες/ους του pitching Lab, Βαρβάρα Δούκα, Τζωρτζίνα Κακουδάκη και John Stephens.
Όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι, το γεγονός ότι από τους δέκα αρχικά συμμετέχοντες, είχαμε μαζί μας τους επτά, οφείλεται στις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν νέοι από μακρινές χώρες πχ της Αφρικής ή της Ανατολής, να ταξιδέψουν. Επειδή όμως αυτό είναι άδικο και η φωνή τους είναι απαραίτητο να ακουστεί, χρειάζεται κανείς να σκεφτεί μια λύση υβριδικής ή άλλης διαδικτυακής φόρμας με τις απαραίτητες πάντα δικλείδες ασφαλείας.
Τα περίπου 100 σχέδια που υποβλήθηκαν περιείχαν σε μεγάλο βαθμό έντονο προβληματισμό, άγχος και αγωνία για θέματα όπως το περιβάλλον, οι φυσικοί πόροι, το νερό, η μετακίνηση πληθυσμών και η φτωχοποίηση. Μετααποκαλυπτικά σενάρια, μεταφυσικό άγχος επιβίωσης, εσωτερικό και εξωτερικό ταξίδι, ζητήματα ταυτότητας έδιναν τον τόνο.
Όλο και μεγαλύτερη άνεση φαίνεται να έχουν οι νέοι και νέες που κάθε χρόνο βλέπω στο φόρουμ να παρουσιάζουν – στα αγγλικά και στο περιορισμένο πεντάλεπτο – τα σχέδιά τους. Τα σχέδια που είδα είχαν χιούμορ, ευρηματικότητα, σφικτό σενάριο και δομή και ασχολούνται με θέματα ταυτότητας, βίας, ανθρώπινων σχέσεων ή πολιτικής, συνδυάζοντας στοιχεία μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, animation ή και μιούζικαλ.
Τα 7 επιλεγμένα σχέδια είναι:The Prodigal 12% της Megan Smith, Shadows from the Past του Thien Tran, TaxIthaka της Καρίνα Λογοθέτη, 15:16 του Κωνσταντίνου Π. Κακαρούντα, Meadow Mice του Ilayda Iseri, Blühen του Κωστή Χαραμουντάνη και Clinic της Πηνελόπης Μαυροψαρίδη.
Όπως υπογραμμίζει η Βαρβάρα Δούκα «η προετοιμασία για Pitching είναι η απαραίτητη διαδικασία, αν θέλετε να δείτε την ιδέα σας να γίνεται ταινία. Δεν υπάρχουν γενικοί κανόνες που να ορίζουν ένα τέλειο pitch, αλλά σίγουρα υπάρχει μόνο ένας δρόμος: η εσωτερική διαδρομή που οδηγεί στην αλήθεια της ιστορίας μας. Και μαζί θα την ανακαλύψουμε και θα βρούμε τον καλύτερο τρόπο να τη μοιραστούμε.»
Τα έργα που θα δούμε στην ΑθήναΚατά τη διάρκεια της παρουσίασης των βραβευμένων ταινιών της Δράμας στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί για τρίτη χρονιά το Athens Pitching Lab, με 6 ελληνικά σχέδια: Dreams of Copper του Σπύρου Χριστοφοράτου, Disowned της Άννας Μαρίας Δημητροπούλου, Meridian της Μαρκέλας Κονταράτου, Adespotos (Stray) της Αναστασίας Γκιβάλου, Feride, My Love της Ντίνας Κουμπόλη & Χρήστου Δήμα, Hot Water της Χρυσιάννας Παπαδάκη.
Τα mentorship awards “Στάθης Καλογερόπουλος” θα απονεμηθούν σε δύο από αυτά τα σχέδια, τα οποία θα βοηθηθούν περαιτέρω στο development του σεναρίου τους.
Εδώ θα βρείτε αναλυτικές πληροφορίες για τα σχέδια που προκρίθηκαν στο φετινό Pitching Lab: