MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Editor’s choice: Οι θεατρικές επαναλήψεις που ξεχωρίζουν τη νέα σεζόν

Οι παραστάσεις που επαναλαμβάνονται κατά τη νέα θεατρική σεζόν – κι ανάμεσα τους εκείνες που είδαμε πέρυσι και θυμόμαστε ακόμα.

Στέλλα Χαραμή | 13.09.2024

Περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά των τελευταίων ετών, οι επαναλήψεις ενεργοποιούν δυναμικά τη θεατρική σεζόν 2024-2025. Παραστάσεις που πέρυσι είχαν εμπορική ή και καλλιτεχνική επιτυχία, παραστάσεις μικρής κλίμακας που διαδόθηκαν από στόμα σε στόμα ή και παραγωγές μεγάλων σκηνών που κύλησαν με απανωτά sold out, επιχειρούν να ξανασυναντήσουν το κοινό τους. Ανάμεσα τους και παραγωγές που έχουν διαγράψει μακρά πορεία στη θεατρική Αθήνα για τρεις (και περισσότερες ακόμα) θεατρικές περιόδους.
Συγκεντρώνουμε πολλές από αυτές, καθώς λειτουργούν ως αφετηριακό σημείο στην παραστατική ατζέντα του 2024-2025.

«Έγκλημα και τιμωρία» στο Θέατρο Πορεία


Ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης και ηθικής αποτέλεσε την αφορμή για μια νέα ερμηνεία του από τον Θανάση Τριαρίδη. Με αυτό το υλικό ο Δημήτρης Τάρλοου μπήκε με σθένος στο πυκνό ντοστογιεφσκικό σύμπαν παραδίδοντας μια παράσταση αισθητικά παραγωγική, με συμπαγή προσανατολισμό και πολύ καλές ερμηνείες από τους βασικούς πρωταγωνιστές του – ειδικά το δίπολο Ρασκόλνικοφ – Πορφύρη των Προμηθέα Αλειφερόπουλο και Δημήτρη Ήμελλου. Παίζουν επίσης οι Δημήτρης Μπίτος, Στέλλα Βογιατζάκη, Σοφία Σεϊρλή, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Μαριάννα Πουρέγκα.
Πρεμιέρα 25 Σεπτεμβρίου

«Περλιμπλίν και Μπελίσα» στο Θέατρο Πορεία


Το λογοκριμένο, από τη φρανκική Δικτατορία, τραγικό ρομάντζο του Λόρκα – ο έρωτας ενός μεσήλικα άνδρα για μια Λολίτα – επανέφερε πέρυσι τον Δημήτρη Τάρλοου στην περιοχή του ποιητικού θεάτρου. Ο σκηνοθέτης το αντιμετώπισε ως μια ‘κουνημένη’, παραμυθιακή εκδοχή του προπατορικού αμαρτήματος. Λυρισμός, φαντασία, γκροτέσκο, έσμιξαν και εμπλουτίστηκαν, τόσο σκηνοθετικά όσο εικαστικά, (με την υπογραφή του Άγγελου Μέντη) και μουσικά (με τη μουσική του Φοίβου Δεληβοριά). Στους επώνυμους ρόλους ο Χρήστος Σαπουντζής και η Μαριάννα Πουρέγκα.
Πρεμιέρα 28 Σεπτεμβρίου

«Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς» στο Σύγχρονο Θέατρο


Το αυτοβιογραφικό βιβλίο ντοκουμέντο του Χρόνη Μίσσιου ευτύχησε στα χέρια της σκηνοθέτριας Σοφίας Καραγιάννη. Η εμφυλιακή και μετεμφυλιακή βία που στοίχειωσε τη χώρα για τουλάχιστον 20 χρόνια, έγινε θεατρικό υλικό μέσα από μια λιτή όσο και εμπνευσμένη παράσταση. Στις βασικές της αξίες η σωματική δράση σχεδιασμένη από τη Μαργαρίτα Τρίκκα, ο έντονος ερμηνευτικός παλμός από τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Κωνσταντίνο Πασσά, Δημήτρη Μαμιό, Γιάννη Μάνθο και η ευρηματική σκηνογραφία της Γεωργίας Μπούρδα. Φέτος επιστρέφει για τρίτη χρονιά.
Πρεμιέρα 30 Σεπτεμβρίου

«To πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θησείον

@Κική Παπαδοπούλου

Ένα ακόμα άξιο δείγμα της καταλανικής εργογραφίας έφτασε πέρυσι στην ελληνική σκηνή. Ο Αλμπέρ, ένα έφηβο, πανέμορφο αγόρι της επαρχίας της βρίσκεται νεκρό. Η δολοφονία του προκαλεί σοβαρούς κραδασμούς στην τοπική κοινωνία, όπου η εξιχνίαση του εγκλήματος αυτού φαίνεται να είναι μόνο ένα από τα σκοτεινά μυστικά της. Ο μονόλογος του Ζουζέπ Μαρία Μιρό, ένα μείγμα του θεάτρου του σύγχρονου πολιτικού ρεαλισμού και του θεάτρου του συμβόλου – δηλαδή της αλήθειας και της άρρητης υπόστασης της – ευτυχεί. Αφενός χάρη στην κεντημένη, πολυεπίπεδη ερμηνεία του Αργύρη Ξάφη και αφετέρου στη σκηνοθετική διαύγεια της Ζωής Ξανθοπούλου να το αναδείξει μέσα από τις πρώτες θεατρικές ύλες.
Πρεμιέρα 1 Οκτωβρίου

«The Humans» στo Θέατρο Μουσούρη

@Ελίνα Γιουνανλή

Η σκηνοθετική απόπειρα του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο είδος της σύγχρονης κοινωνικής, βαθιά ανθρώπινης, δραμεντί δικαιώνεται χάρη στο βραβευμένο έργο του Στίβεν Κάραμ: Μια βραβευμένη τραγικωμωδία που ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής της οικογένειας Μπλέικ, κατά τη διάρκεια ενός απογεύματος, αποκαλύπτοντας, σε πολλές εκφάνσεις της, τις ατέλειες της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένα καλογραμμένο έργο με έμφαση στους χαρακτήρες και μια πρωταγωνιστική ομάδα – Θέμιδα Μπαζάκα, Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Ξένια Καλογεροπούλου, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Ειρήνη Μακρή, Μαρία Πετεβή – που το απογειώνει στη σφαίρα της απτής πραγματικότητας.
Πρεμιέρα 2 Οκτωβρίου

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στο Θέατρο Μπέλλος

@Ελίνα Γιουνανλή

Σε μια από τις πιο θαρραλέες επιλογές έργου κατά την περσινή σεζόν η Αικατερίνη Παπαγεωργίου ανατρέχει στο μεταπολεμικό (της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας) σύγγραμμα του Ρουμάνου Ματέϊ Βίζνιεκ, που παρακολουθεί μια «οικογενειακή τραγωδία» για να αποκαλύψει την πολεμική φρικωδία ολόκληρου του 20ου αιώνα. Η Παπαγεωργίου ισορροπεί σοφά και επιδέξια στις υφολογικές αντιφάσεις του, αναδεικνύοντας την φρίκη της ανθρώπινης φύσης και τα αβάσταχτα δεινά του πολέμου. Καθοδηγεί δε, μια άξια ομάδα ερμηνευτών που, με αυταπάρνηση, υπογραμμίζουν τις ποιότητες του έργου: Αλέξανδρος Βάρθης, Τάσος Λέκκας, Δημήτρης Πετρόπουλος, Ελίζα Σκολίδη, Μαίρη Χήναρη.
Πρεμιέρα 3 Οκτωβρίου

Ο «θάνατος του εμποράκου» στο θέατρο Ζίνα

@Κατερίνα Τσατσάνη

Έχοντας γνωριστεί με τον Άρθρουρ Μίλλερ χάρη στο «Ψηλά απ’ την γέφυρα», ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθέτησε πέρυσι το γνωστότερο έργο του Αμερικανού συγγραφέα, εδώ βραβευμένου με Πούλιτζερ. Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης υποδύεται τον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, εγκλωβισμένου στο αμερικάνικο όνειρο, που αναγκάζεται να κυνηγά την επιβίωση χωρίς ελπίδα. Η ματαίωση του δυτικού τρόπου ζωής και του καπιταλισμού σε ένα έργο που γράφτηκε μετά το Μεγάλο Κραχ και έμελλε να ορίσει τον τρόπο ζωής του 20ου αιώνα. Μαζί του, οι Έφη Μουρίκη, Ρένος Ρώτα, Δημήτρης Γεροδήμος, Κατερίνα Μάντζιου κ.α.
Πρεμιέρα 3 Οκτωβρίου

«Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισο» στο Θέατρο Άνεσις

@Δομνίκη Μητροπούλου/Πάτροκλος Σκαφίδας

Για τρίτη χρονιά το βραβευμένο έργο της Βαλέριας Δημητριάδου – στο ντεμπούτο της ως συγγραφέας – επιστρέφει. Θέμα του το sex trafficking, ημεγαλύτερη βιομηχανία οργανωμένου εγκλήματος μετά το εμπόριο όπλων. Ακολουθώντας τα ίχνη μιας απαγωγής που καταλήγει σε εκπόρνευση, το έργο παρουσιάζει, κάτω από τη φόρμα του ρεαλισμού, το ανεξέλεγκτο φαινόμενο με σύγχρονο, λιτό και, συχνά, ευρηματικό τρόπο· εμπλουτισμένο από τις αξίες της ομάδας: Την ενεργή συμμετοχικότητα του θιάσου και την αφήγηση μέσα από τη μουσική. Από την πολυμελή διανομή ξεχωρίζουν οι Αθηνά Σακαλή, Παναγιώτης Γαβρέλας, Νικόλας Παπαδομιχελάκης.
Πρεμιέρα 4 Οκτωβρίου

«Ο Αποτυχημένος» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Πάνω στο ομώνυμο αριστουργηματικό διήγημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, ο Έκτορας Λυγίζος εμπνεύστηκε ένα έργο τεσσάρων χαρακτήρων. Τρεις γόνοι εύπορων οικογενειών και φιλόδοξοι πιανίστες – ο ένας μόνο με πραγματική προοπτική να θριαμβεύσει – αναβιώνουν στη μνήμη του ενός, όταν ο πλέον ατάλαντος πεθαίνει. Ακολουθώντας με εμμονική συνέπεια την κατασκευαστική, μουσική δομή της γραφής του Μπέρνχαρντ και με ευλαβικότητα τη θεματική του «Αποτυχημένου», ο Λυγίζος καταθέτει μια ιδιοσυγκρασιακή ερμηνεία περί μουσικού θεάτρου. Η τονικότητα του λόγου παράγει μουσική, η καθαυτή σύνθεση ενεργοποιεί τα σώματα των ερμηνευτών ενώ το σαρκαστικό ιδίωμα του συγγραφέα αξιοποιείται ως μια «πάνω» μουσική. Μαζί με τους Αμαλία Μουτούση, Άρη Μπαλή και Γιάννη Νιάρρο συλλειτουργούν ως όργανα μιας τέλειας παρτιτούρας.
Πρεμιέρα 9 Οκτωβρίου

«Ο Ρόζενκρατζ και ο Γκίλντερστερν είναι νεκροί» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

@Ελίνα Γιουνανλή

Το, σπάνια παιζόμενο, ανανεωτικό – στο χώρο της συγγραφής του παραλόγου – θεατρικό έργο του Τομ Στόπαρντ ανεβαίνει από το Στάθη Λιβαθινό σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ισορροπημένη ανάγνωση που αναδεικνύει τις πολλές νοηματικές στοιβάδες του. Υποβλητική ατμόσφαιρα, έμφαση στο τραγικό χιούμορ και έντονη θεατρικότητα περιβάλλουν τις βασικές αξιόλογες ερμηνείες από τους Νίκο Καρδώνη, Βασίλη Ανδρέου, Άρη Τρουπάκη. Μαζί τους οι Γιώργος Δάμπασης, Στάθης Κόικας, Φοίβος Μαρκιανός, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου, Δημήτρης Φιλιππίδης.
Πρεμιέρα 12 Οκτωβρίου

«Ο Άσχημος» στο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου

@Χρήστος Συμεωνίδης

Στα όρια της σκοτεινής φάρσας και της μαύρης, δυστοπικής κωμωδίας το γνωστότερο έργο του Μάριους Φον Μάγιενμπεργκ σατιρίζει με σθένος την εμμονή του ατόμου στην επιφάνεια, αποτιμά την εξωτερική εμφάνιση ως προϊόν προς πώληση, ερευνά το πόσο αυτή εκμαυλίζει την εσωτερική αξία ενός ανθρώπου και αναρωτιέται τι σημαίνει μοναδικότητα σ’ ένα κοινωνικό σύνολο ακόμα κι αν αυτή φιλτράρεται μέσα από ένα αποκρουστικά άσχημο πρόσωπο. Στο επίκεντρο της η ιστορία του Λέττε, ενός πραγματικά άσχημου άνδρα, το περιβάλλον του οποίου τον καταδικάζει εξαιτίας της εμφάνισης του. Ο ίδιος αποφασίζει να προχωρήσει σε ολική μεταμόρφωση προσώπου, η επέμβαση επιτυγχάνει αλλά αντί για τη νέα του ζωή ο ίδιος μπαίνει σε μια νέα περιπέτεια. Στον ρόλο του Λέττε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Ορφέα Αυγουστίδη όπως μια από την υπόλοιπη ομάδα των συμπρωταγωνιστών του: Γιάννης Κλίνης, Ηλίας Μουλάς, Μαίρη Μηνά.
Πρεμιέρα 16 Οκτωβρίου

«Goodbye Lindita» στo Εθνικό Θέατρο

Λίστες αναμονής για ένα εισιτήριο, συμμετοχή και διακρίσεις σε σειρά μεγάλων φεστιβάλ του εξωτερικού έφερε η πρώτη μεγάλης κλίμακας σκηνοθετική δουλειά του Μάριο Μπανούσι, ο οποίος επέδειξε μια θαυμαστή ωριμότητα σκηνοθετώντας ένα εικαστικό ποίημα για την απώλεια και το θάνατο. Αφετηρία του, μια προσωπική ιστορία, ο θάνατος της μητριάς του Lindita. Χωρίς να κάνει χρήση λόγου, ο 26χρονος πια Μπανούσι δημιούργησε μια σωματική αφήγηση, έμπλεη λυρικότητας που διακρίθηκε επίσης για την ταπεινή εικαστική ομορφιά της, τη συγκίνηση της θρηνητικής μουσικής, την εκπληκτική (σε σημεία) κινησιολογία. Με τους Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Αλεξάνδρα Χασάνι, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Βασιάνα Σκοπετέα και τον ίδιο το σκηνοθέτη.
Πρεμιέρα 16 Oκτωβρίου

«Η καρδιά του σκύλου» στο θέατρο Κιβωτός

@Γιώργος Καπλανίδης.

Μετά τον Ντοστογιέφσκι, Άρης Σερβετάλης και Έφη Μπίρμπα επέστρεψαν θριαμβευτικά στην ρωσική δραματουργία με το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάγκοφ – που τουλάχιστον στη Ρωσία παρέμενε στο σκοτάδι μέχρι την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης. Πολιτικό δοκίμιο; Κοινωνική – συστημική σάτιρα; Υπαρξιακή εξίσωση; Δυστοπία της εξέλιξης; Αυτοεκπληρούμενη προφητεία για το μέλλον του ανθρώπινου είδους; Πολλά τα ερωτήματα στα οποία μπορεί να απαντήσει καταφατικά η πολυεπίπεδη ιστορία του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ. Πρόκειται για μια υπερεαλιστική σάτιρα πάνω στην ανθρώπινη φύση και ταυτότητα που κινείται στα όρια της επιστημονικής φαντασίας αντλώντας στοιχεία από το μυθιστόρημα «Φράνκενσταϊν» της Μαίρη Σέλεϊ. Ήρωας του, ο καθηγητής Πρεομπραζένσκι που μαζί με τον βοηθό του, δόκτορα Μπρομεντάλ, επιχειρούν ένα τολμηρό πείραμα: Μεταμοσχεύουν την υπόφυση και τους όρχεις ενός νεκρού άνδρα σε έναν αδέσποτο σκύλο φιλοδοξώντας να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο ανθρώπου. Αποτέλεσμα, ένα πυκνό υφολογικά και νοηματικά υλικό που δικαιώνεται ερμηνευτικά, σκηνοθετικά, αισθητικά. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους Αρη Σερβετάλη, Αντώνη Μυριαγκό και τους Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλη Θεοφάνους, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σπύρο Δέσικο.
Πρεμιέρα 17 Οκτωβρίου

«H άνοδος του Αρτούρο Ούι» στο Ark

@Πάτροκλος Σκαφιδάς

Μετά από δύο σεζόν μεγάλης αποδοχής, η ομάδα του Άρη Μπινιάρη επιστρέφει στο αναθεωρημένο έπος του Μπρεχτ. Χωρίς να έχει απομακρυνθεί από τα κείμενα πολιτικού βάθους, η επιλογή Μπινιάρη να σκηνοθετήσει Μπέρτολτ Μπρεχτ ήταν η πιο ενδεικτική του προσπάθεια στο μεγάλο κεφάλαιο «ενεργού θεάτρου – ενεργού θεατή». Η δράση του έργου του τοποθετείται στο Σικάγο του Μεγάλου Κραχ, καθώς η πόλη έχει παραδοθεί στις συμμορίες του οργανωμένου εγκλήματος. Η φιγούρα του Αρτούρο Ούι – ως επικεφαλής ενός αιμοδιψούς όχλου – καθώς αναρριχάται στην εξουσία της τοπικής μαφίας εξελίσσεται μια αλληγορία πάνω στη δράση του Αδόλφου Χίτλερ και τον τρόπο που διείσδυσε στον πολιτικό κόσμο και τα γρανάζια του καπιταλιστικού συστήματος. Η σκηνοθεσία Μπινιάρη ακολουθεί τους κανόνες του μπρεχτικού θεάτρου αναζωογονώντας τη λειτουργία τις με μεθοδικότητα, φαντασία, αμεσότητα και πολεμικό ρυθμό. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου σε μια εξαιρετική στιγμή του στον επώνυμο ρόλο του έργου και μαζί του να διακρίνονται οι Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Μαρία Παρασύρη, Ερρίκος Μηλιάρης.
Πρεμιέρα 18 Οκτωβρίου

«The doctor» στο Αμφιθέατρο

@Βάσια Αναγνωστοπούλου

Με όχημα μια καίρια, πυκνή και καλογραμμένη μεταγραφή – το νέο έργο του Ρόμπερτ Άϊκ βασισμένο στο θεατρικό του Άρθουρ Σνίτζλερ – η Κατερίνα Ευαγγελάτου επιστρέφει στις «εδώ και τώρα» πολιτικές δραματουργίες με σκηνοθετική διαύγεια και αμεσότητα. Μετά από μία αυτοσχέδια απόπειρα έκτρωσης στο σπίτι, ένα 14χρονο κορίτσι μεταφέρεται ετοιμοθάνατο στο Ινστιτούτο Elizabeth όπου και υποκύπτει. Αλλά όταν η Ρουθ Γουλφ, η διευθύντρια του Ινστιτούτου, αρνείται να αφήσει έναν ιερέα να επισκεφτεί το κορίτσι για την τελευταία μετάληψη, το σκάνδαλο του θρησκευτικού συντηρητισμού δεν αργεί να ξεσπάσει. Εντός ενός καλού θιάσου – Νίκος Χατζόπουλος, Μαριάννα Δημητρίου, Κίττυ Παϊταζόγλου, Ορόρα Μαριόν, Ζωή Ρηγοπούλου κ.α. – η σαρωτική ερμηνεία της Στεφανίας Γουλιώτη στον κεντρικό ρόλο απογειώνει την παράσταση.
Πρεμιέρα 18 Οκτωβρίου

«Mια άλλη Θήβα» στο Θέατρο Κνωσός

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Βασισμένος σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο, στην ελληνική σκηνή, πολυεπίπεδο έργο με την υπογραφή του Σέρχιο Μπλάνκο, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος υπέγραψε πριν από δύο χρόνια μια από τις πιο δυνατές παραστάσεις του: Ένας θεατρικός συγγραφέας συλλαμβάνει την ιδέα να γράψει ένα έργο για την πατροκτονία. Αφορμή, στέκεται η δολοφονία ενός κακοποιητικού πατέρα από τον 20χρονο γιο του, τον οποίο και ο συγγραφέας αποφασίζει να επισκεφθεί στη φυλακή. Ο Θεοδωρόπουλος επιστρέφει για τρίτη χρονιά σε μια βάθος, ανάγνωση στην ψυχολογία των ηρώων που ανατέμνουν τη σχέση πατέρα και γιου, στο φάσμα της κακοποίησης και της δυσλειτουργικής οικογένειας, στις έννοιες του εγκλήματος και της τιμωρίας, του εγκληματία και της κοινωνίας – ακόμα και στη θέση της τέχνης σε ανάλογα κοινωνικά συμβάντα. Στέρεη, λιτή αλλά και ευρηματική σκηνοθεσία που αποσπά αξιοσημείωτες ερμηνείες από τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη.
Πρεμιέρα 28 Οκτωβρίου

«Τρεις ψηλές γυναίκες» στο θέατρο Ολύμπια

@Julian Mommert

Ο Μπομπ Γουίλσον αποδέχθηκε την πρόσκληση να σκηνοθετήσει και πάλι για αθηναϊκή σκηνή επιλέγοντας το έργο του ‘Εντουαρντ Άλμπι με τρεις σημαντικές γυναίκες εκπροσώπους του εγχώριου θεάτρου: Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λουκία Μιχαλοπούλου. Και ήταν μια μνημειώδης παράσταση – εξ ου και επαναλαμβάνεται, σε νέα σκηνή αυτή τη φορά. Το εξπρεσιονιστικό σύμπαν του Γουίλσον καθρεφτίζει τα ερωτήματα του Αμερικανού συγγραφέα για την θνητότητα και το πέρασμα του χρόνου. Ισορροπεί ανάμεσα στο λόγο και στην εικαστικότητα – χωρίς να προδίδει την τελειότητα των κατασκευών που συνιστούν οι παραστάσεις του και συνάμα αναπνέει με συναίσθημα, δεν υπονοεί με εικόνες αλλά αρθρώνει όλες τις ψυχαναλυτικές πτυχές του έργου. Ρεσιτάλ ερμηνειών από τις Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Λουκία Μιχαλοπούλου.
Πρεμιέρα 30 Οκτωβρίου

«Μάθε με να φεύγω» στο Hood Art Space

@Εβίτα Σκουρλέτη

Στην εκπνοή της περσινής σεζόν ο Γιάννης Σκουρλέτης παρουσίασε ένα άπαιχτο κείμενο του Άκη Δήμου για τις αλύτρωτες, διαψευσμένες αγάπες και τα συναισθήματα σε παγερή αναμονή. Πιστός «αναγνώστης» της εργογραφίας του Δήμου παρέδωσε μια ευαίσθητη, αισθησιακή και επί της ουσίας, ματιά ενάντια στα στερεότυπα. Οι ηθοποιοί του – Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Στέλιος Δημόπουλος και Θανάσης Δήμου – δικαίωσα απόλυτα το εγχείρημα, που εγγράφεται δυναμικά και για την αισθητική υπεροχή του. Η επανάληψη του ήταν αναμενόμενη.
Πρεμιέρα 31 Οκτωβρίου

«Το πάρτι της ζωής μου» στο θέατρο «Διάνα»

@Γιάννης Μαργκετουσάκης

Για τρίτη χρονιά η Ελένη Ράντου επανακάμπτει με την αυτοβιογραφική, από καρδιάς, κατάθεση της για βιώματα που την ωρίμασαν, την ενηλικίωσαν και την συγκρότησαν ως άνθρωπο και καλλιτέχνιδα. Φέρει μεγάλη αλήθεια ο λόγος της (ενίοτε γίνεται ποιητικός αλλά όχι μελό) και μεγάλη ευαισθησία ο τρόπος που έχει αποδοθεί από την καλοδομημένη σκηνοθεσία του Ανέστη Αζά. Ο, επί της ουσίας, μονόλογος της διανθίζεται από τη μουσική παρουσία των String Demons.
Πρεμιέρα 1η Νοεμβρίου

«Τα 39 σκαλοπάτια» στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

@Πάτροκλος Σκαφιδάς

Τα Δευτερότριτα στο Θέατρο της Ακαδημίας σημείωσαν μεγάλη προσέλευση την περασμένη χειμερινή σεζόν χάρη στην «Τα 39 Σκαλοπάτια», το κωμικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου – με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου, ένας άνδρας με μια βαρετή ζωή, γνωρίζει μια μυστηριώδη γυναίκα και βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας. Παίζουν ακόμα οι Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Λατουσάκης και Παναγιώτης Γουρζουλίδης.
Πρεμιέρα 4 Νοεμβρίου

«Το γάλα» στο θέατρο Σταθμός

@Ελίνα Γιουνανλή

Είκοσι χρόνια μετά τη συγγραφή του αντιρατσιστικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη, αποδεικνύει την ανθεκτικότητα του στους κοινωνικούς κραδασμούς σε ένα τρυφερό και συγκινητικό ανέβασμα σε συν-σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη και Ερμίνας Κυριαζή. Φορτισμένες ερμηνείες από τους Στέλλα Γκίκα, Μάνο Καρατζογιάννη, Δημήτρη Πασσά, Ελένη Σακκά σε πρόσφορο έδαφος δυνατών χαρακτήρων.
Πρεμιέρα 23 Νοεμβρίου

Τα ρεκόρ των επαναλήψεων

  • «Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο θέατρο Άλφα. Τέταρτη χρονιά επιτυχίας για το πρώτο έργο του Τάσου Ιορδανίδη πάνω στις σύγχρονες διαπροσωπικές σχέσεις. Συμπρωταγωνιστεί με την Θάλεια Ματίκα, η οποία και σκηνοθετεί την παράσταση. Από 20 Σεπτεμβρίου
    «Terror» στο Θέατρο Βασιλάκου. Ένα έργο τεράστιας διεθνούς αποδοχής με την υπογραφή Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ συνεχίζει ανάλογη πορεία στο ελληνικό ανέβασμα του από τον Γιώργο Οικονόμου. Τέταρτη σεζόν για το δικαστικό δραματικό θρίλερ, φέτος με τους Νίκο Ορφανό, Θεοδώρα Σιάρκου κ.α. Από την 1η Οκτωβρίου

“Θέλω να σου κρατώ το χέρι” @Ελίνα Γιουνανλή

  • «Μπαμπάδες με ρούμι» στο Θέατρο Αλίκη. Όχι μόνο με δύο sold out σεζόν αλλά και με μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία, επιστρέφει η σάτιρα των Ρέππα-Παπαθανασίου. Με τους Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Βίκυ Σταυροπούλου, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνο Γαβαλά. Από τις 2 Οκτωβρίου
    «Άρης» στο Olvio. Έβδομη σεζόν – κι όχι άδικα – για τον μονόλογο της Σοφίας Αδαμίδου, πάνω στη ζωή και τη δράση του ηγέτη του ΕΛΑΣ, Άρη Βελουχιώτη. Ένα κείμενο που αναδεικνύεται καθοριστικά από την πυρετική ερμηνεία του Τάσου Σωτηράκη. Από τις 4 Οκτωβρίου
    «170 τετραγωνικά» στο Θέατρο Ιλίσια. Εξαργυρώνοντας την επιτυχία της για έκτη σεζόν συνεχίζεται η τραγικομωδία του Γιώργου Τσουρή πάνω στα ήθη της ελληνικής οικογένειας στην Κεντρική Σκηνή του Ιλίσια. Με ανανεωμένη διανομή: Γιώργης Τσουρής, Θανάσης Ζερίτης, Ήβη Νικολαϊδη, Λυδία Γιαννουσάκη. Από τις 4 Οκτωβρίου
    «Τσιτάχ, η ερημιά του τερματοφύλακα» στο θέατρο Σταθμός. Μετά από διαρκείς παρατάσεις ο μονόλογος του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία Ερμίνας Κυριαζή, με το Γιώργο Νινιό σε μια ξεχωριστή ερμηνεία. Από τις 5 Οκτωβρίου
    «Αξύριστα πηγούνια» στο Μικρό Χορν. Το σκληρό ρεαλιστικό έργο του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη επανακάμπτει για τέταρτη σεζόν. Από την αρχική διανομή ο Στάθης Σταμουλακάτος και ο Ηλίας Βαλάσης. Από τις 6 Οκτωβρίου
    «Τα τραγούδια της Σωτηρίας» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η δραματοποιημένη διαδρομή της αντισυμβατικής Σωτηρίας Μπέλλου οργανωμένη σε μια συγκινητική μουσική εμπειρία από την Χριστίνα Μαξούρη και το Δημήτρη Χαλιώτη. Δικαίως για τέταρτη σεζόν και μετά από ενδιάμεσες περιοδείες. Από τις 7 Οκτωβρίου

“Τα τραγούδια της Σωτηρίας” @Μαρίλη Ζάρκου

  • «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» στο θέατρο Σταθμός. Ξεκίνησαν από το Θεσσαλικό θέατρο, περιόδευσαν σε όλη την Ελλάδα, θριάμβευσαν και στην Αθήνα. Η σχέση του παγανισμού με την ελληνικού κουζίνα σε τρεις ωραίες ερμηνείες από τους Μανούσο Γεωργόπουλο, Πλάτωνα Γιώργο Περλέρο, Μιχάλη Αναγνώστου. Σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Ντέλλας. Από τις 9 Οκτωβρίου
    «Sexy laundry» στο θέατρο Kάππα. Τέταρτη χρονιά για τις απολαυστικές συζυγικές προστριβές με τους Σπύρο Παπαδόπουλο και Ρένια Λουϊζίδου πάνω στο έργο της Μισέλ Ριμλ. Από τις 9 Οκτωβρίου
    «Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ» στο Show What. Ο ρόλος της τρανς Μαρί Πιερ στο μονόλογο του Εμμανουέλ Νταρλέ έχει σημαδέψει το Φαίδωνα Καστρή και επιστρέφει σε αυτό για τρίτη χρονιά – και για τέταρτη φορά αφού το πρώτο ανέβασμα της παράστασης είχε πραγματοποιηθεί το 2012. Από τις 15 Οκτωβρίου
    «Η πόρνη από πάνω» στο Νέο Ακάδημο. Από τις επαναλήψεις που σπάνε κάθε ρεκόρ, ο μονόλογος της Κατερίνας Διδασκάλου στο έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού για 13η χρονιά καθώς υποδύεται μια καταπιεσμένη γυναίκα. Από τις 15 Οκτωβρίου

“Οι γριές που μαζεύουν τσουκνίδα” @Ηλίας Λαχανάς.

  • «Το κόκκαλο» στο Θέατρο Σημείο. Μετά από τρεις χρονιές στην Αθήνα και μετακλήσεις στη Νέα Υόρκη και σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ η ματιά της Ιόλης Ανδρεάδη στη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ επιστρέφει. Ερμηνεύει ο Γεράσιμος Γεννατάς. Από τις 16 Οκτωβρίου
    «Το κιβώτιο» στο Studio Μαυρομιχάλη. Για ένατη σεζόν και μετά από παραστάσεις σε 30 πόλεις της Ελλάδας, ο Φώτης Μακρής ξανασυναντά το έργο του Άρη Αλεξάνδρου, γυρίζοντας το χρόνο στα εμφυλιακά χρόνια. Από την 1η Νοεμβρίου
    «Μεταμόρφωση» στο Olvio. Η ανάγνωση του Τάσου Σαγρή στο εμβληματικό έργο του Φραντς Κάφκα ανεβαίνει για πέμπτη χρονιά. Από τις 16 Νοεμβρίου
    «Όταν μεγαλώσω θα γίνω Νανά Μούσχουρη» στο θέατρο Σταθμός. Ο Μάνος Καρατζογιάννης στο συγκινητικό μονόλογο του Νταβίντ Λαλέ – Ελό για τη διαφορετικότητα. Σκηνοθετεί ο Ελισσαίος Βλάχος. Από τις 4 Δεκεμβρίου

Επαναλαμβάνονται, επίσης:
  • «Τζούλια» στο θέατρο Άλφα. Το κλασικό του Στρίντμπεργκ δίνει εφαλτήριο στον Τάσο Ιορδανίδη για ένα νέο σύγχρονο κείμενο με πρωταγωνίστρια την Ευσταθία Τσαπαρέλη. Από τις 23 Σεπτεμβρίου
    «Η κασέτα» στο θέατρο Σταθμός. Μια ακόμα στάση στο πολιτικό έργο της Λούλας Αναγνωστάκη από το Μάνο Καρατζογιάννη με έναν αξιόλογο θίασο. Από τις 23 Σεπτεμβρίου

“Τζούλια” @Πάνος Σταυριανός

  • «Μάρτυρας κατηγορίας» στο Μικρό Χορν. Το δικαστικό θρίλερ της Αγκάθα Κρίστι σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη επιστρέφει για δεύτερη χρονιά. Με τους Ευγενία Δημητροπούλου, Γιάννη Δρακόπουλο, Κώστα Κόκλα, Θανάση Κουρλαμπά, Νίκη Παλληκαράκη, Όμηρο Πουλάκη. Από τις 2 Οκτωβρίου
    «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ. Το πολυβραβευμένο έργο του Τζεφ Μπάρον σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη με πρωταγωνιστές το Γιώργο Κωνσταντίνου και Αποστόλη Τότσικα. Από τις 10 Οκτωβρίου
  • «Για μια ζωή» στην Πειραιώς 131. Η τελευταία οικογενειακή κωμωδία καταστάσεων των Παπαθανασίου-Ρέππα με τους Γιάννη Τσιμιτσέλη, Αλέξανδρο Αντωνόπουλο κ.α. Από τις 10 Οκτωβρίου
    «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» στο θέατρο Ελέρ. Το διάσημο έργο του Ράινερ Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία Έφης Ρευματά με πρωταγωνίστρια την Βίκυ Βολιώτη. Από τις 11 Οκτωβρίου

“Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ” @Θοδωρής Φράγκος

  • «Ο μπαμπάς ο πόλεμος» στο Olvio. Το έργο – σταθμός του Ιάκωβου Καμπανέλλη από τη θεατρική ομάδα «Πτωχοαλαζόνες» σε σκηνοθεσία του Κώστα Παπακωνσταντίνου. Από τις 12 Οκτωβρίου
    «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» στο Μεταξουργείο. Η Γιασεμί Κηλαηδόνη πρωταγωνιστεί στο έργο της Άλκης Ζέη σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή. Από τις 12 Οκτωβρίου
    «Στρακαστρούκες» στο Μικρό Γκλόρια. Ο ευαίσθητος, δραματικός μονόλογος του Δημήτρη Σαμόλη για τη διαφορετικότητα σε μια δική του, δυνατή ερμηνεία ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά. Από τις 14 Οκτωβρίου

Γιασεμί Κηλαηδόνη -«Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» @Θανάσης Καρατζάς

«Χόρεψε με, πατέρα» στο θέατρο Αργώ. Ο δεσμός πατέρας – κόρης με αφορμή μια ανίατη νόσο στο νέο έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου. Με τον Γιώργο Αρμένη στον κεντρικό ρόλο. Από τις 14 Οκτωβρίου
«Οι κάλπηδες» στο Olvio. Το κωμικό διήγημα του Στρατή Μυριβήλη θεατροποιείται σατιρικά με τους Ελισσαίο Βλάχο, Αγγελική Μαρίνου, Δημοσθένη Ξυλαρδιστό. Από τις 20 Οκτωβρίου

“Στρακαστρούκες” @Ελίνα Γιουνανλή

  • «Το στρίψιμο της βίδας» στο θέατρο Αργώ. Αλλάζοντας χώρο, η μεταγραφή του έργου του Χένρι Τζέιμς από το δίδυνο Καζατζιάν – Ιορδάνου επιστρέφει για τρίτη χρονιά. Από τις 26 Οκτωβρίου
  • «Lemons» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Με νέο παρτενέρ, τον Γιώργο Ζυγούρη, και σε νέο χώρο η Άννα Μενενάκου επιστρέφει στο έργο του Σαμ Στάϊνερ. Από τις 30 Οκτωβρίου
    «Το επάγγελμα της μητρός μου» στο θέατρο Στοά. Στο θέατρο που έχει ανέβει όσο πουθενά αλλού στην Αθήνα, επιστρέφει ο Μποστ με μια από τις πιο γνωστές κωμωδίες του. Σκηνοθετεί ο Θανάσης Παπαγεωργίου. Από την 1η Νοεμβρίου
    «Ριχάρδος ΙΙΙ» στο Σύγχρονο Θέατρο. Η ελεύθερη διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη στη σαιξπηρική τραγωδία με τον Ορέστη Τζιόβα στον επώνυμο ρόλο. Σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχωρίτη. Από την 1η Νοεμβρίου
    «Η γραμμή του ορίζοντος» στο Θέατρο Χώρα. Μετά την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, η μεταφορά του μυθιστορήματος του Χρήστου Βακαλόπουλου μεταφέρεται σε νέο χώρο σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παύλου. Από τις 6 Νοεμβρίου
    «Ο Γλάρος» στο Θέατρο Άττις – Νέος Χώρος. Το τελετουργικό θέατρο του Σάββα Στρούμπου επιστρέφει για τρίτη χρονιά στον Αντόν Τσέχωφ με τον ίδιο στον ρόλο του Τριγκόριν. Από τις 21 Νοεμβρίου
    «Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας» στο Φούρνο. Το ντοκουμέντο της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο με τις Κάτια Γέρου και Ναταλία Γεωργοσοπούλου. Από τις 23 Νοεμβρίου

Παίζονται ξανά στη Θεσσαλονίκη

Βίρα τις άγκυρες

  • «Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» στο Βασιλικό Θέατρο. Το έπος του Μπέρτολντ Μπρεχτ δια χειρός Δημήτρη Καραντζά επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά με 17μελή θίασο. Από τις 21 Σεπτεμβρίου
    «Ρωμαίος και Αννέτα» στη Μονή Λαζαριστών. Η αειθαλής Άννα Φόνσου σκηνοθετεί το ρομαντικό δράμα του Ζαν Ανούιγ. Από τις 18 Οκτωβρίου
    «Βίρα τις άγκυρες» στο Βασιλικό Θέατρο. Η διάσημη μουσικοθεατρική επιθεώρηση των Θανάση Παπαναθασίου και Μιχάλη Ρέππα στη σκηνοθεσία του Αστέριου Πελτέκη. Από τις 30 Νοεμβρίου

Περισσότερα από Art & Culture