Αν κάθε χρόνο αναζητούμε τις τάσεις της νέας θεατρικής σεζόν, αυτή τη φορά δεν θα δυσκολευτούμε καθόλου: Θα την εντοπίσουμε κυρίως στο ρίσκο να παρουσιαστούν πολλά νέα έργα. Σε αυτό το δίπτυχο αφιέρωμα θα παρουσιάσουμε αρχικά τα σχεδόν 25 νεόκοπα ελληνικά κείμενα και στη συνέχεια τις ισάριθμες ξένες δραματουργίες που έρχονται στην αθηναϊκή σκηνή με βραβεία και περγαμηνές. Για να αναπτυχθούν σε όλη τη διάρκεια της περιόδου, χαρακτηρίζοντας την ως μια από τις πιο τολμηρές (σε επίπεδο επιλογών) των τελευταίων χρόνων.
Ο εμπλουτισμός του κοινού με νεότερες ηλικίες θεατών, υπεύθυνες για την εμπορική απογείωση πολλών παραγωγών της τελευταίας τριετίας, φαίνεται πως στρέφει δημιουργούς και παραγωγούς σε πιο σύγχρονα κείμενα, που διατυπώνουν ζητήματα του εδώ και τώρα. Συνάμα, καταξιωμένοι Έλληνες συγγραφείς αλλά και νεότεροι στις πρώτες τους απόπειρες δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους εφορμώντας από πραγματικές ιστορίες, καταστάσεις της ελληνικής πραγματικότητας και προσωπικότητας αλλά και ανατρεπτικές μεταγραφές κλασικών με τοπικό φλέγμα.
Ας δούμε τη νέα πρωτότυπη ελληνική δραματουργία:
«Η τελευταία απολογία του Νίκου Κοεμτζή» στο θέατρο ΣταθμόςΟ άνθρωπος που το 1973 στην πίστα του λαϊκού κέντρου «Νεράιδα» σκότωσε τρεις «για ένα ζεϊμπέκικο» μπαίνει στο συγγραφικό επίκεντρο του Βαγγέλη Γέττου. Μια ανατρεπτική ανασκόπηση, όχι μόνο του φονικού και όσων ακολούθησαν, αλλά και όλης της τρικυμιώδους περιόδου στην οποία εκτυλίσσεται η ζωή του αντιήρωα: Μεσοπόλεμος, κατοχή, αντίσταση, Εμφύλιος, Χούντα. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Αλέξανδρος Νικόλαος Μπαλαμώτης, απόφοιτος του αντίστοιχου τμήματος σπουδών του Royal Holloway University of London και του Edinburgh Napier University. Ερμηνεύει ο Μάρκος Γέττος.
Πρεμιέρα 23 Σεπτεμβρίου
Η Φωτεινή Αθερίδου και ο Θέμης Καραμουρατίδης ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα κωμικό μιούζικαλ με θέματα τα προβλήματα μιας οικογένειας: Ένας πατέρας που φταίει παιδιά και σύζυγος που. τον κατηγορούν και που όμως, κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του! Με τους Θοδωρή Αθερίδη, Άννα Κουτσαφτίκη, Πάρη Θωμόπουλο, Αθηνά Μουστάκα, Κώστα Μαγκλάρα, Χρήστος Τσαβό, Γιώργο Τριανταφύλλου, Φωτεινή Αθερίδου.
Πρεμιέρα 3 Οκτωβρίου
To νέο έργο του Γεράσιμου Ευαγγελάτου είναι ένα σύγχρονο έργο πέντε προσώπων, το οποίο με χιούμορ, συγκίνηση και τρυφερότητα, αποτυπώνει την πρώιμη υπαρξιακή και ηλικιακή κρίση μιας χαμένης γενιάς που παλεύει να διατηρήσει την αθωότητα της, προσπαθώντας παράλληλα να συμβαδίσει με το χρόνο που κυλάει αμείλικτος: Μια φαινομενικά συνηθισμένη Κυριακή, λίγες μέρες πριν τα 45ά του γενέθλια, ο Μιχάλης δέχεται τις διαδοχικές επισκέψεις τεσσάρων κομβικών προσώπων της ζωής του, οι οποίες καταλήγουν να γίνουν συναισθηματικές εισβολές που τον απογυμνώνουν. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Σουλεϊμάν και πρωταγωνιστούν οι Σπύρος Χατζηαγγελάκης, Γιώργος Μπένος, Αναστασία Στυλιανίδη, Γιάννη Τσουμαράκη και Λουκία Πιστιόλα.
Πρεμιέρα 7 Οκτωβρίου
Ο Γιάννης Τσίρος γνώριμος για τη διεισδυτική του ματιά στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα ασχολείται στο νέο του έργο με το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση. Ήρωες του, ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης που εμπλέκονται σε ένα οικονομικό σκάνδαλο. Μια μαύρη κωμωδία εξαπάτησης με τους Έλλη Τρίγγου, Στάθη Σταμουλακάτο, Μάνο Καζαμία, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργο Τριανταφυλλίδη, Μαριτίνα Κουτσοχιώνη. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Παπαγεωργίου.
Πρεμιέρα 10 Οκτωβρίου
Στις παρυφές της Αθήνας, σε ένα μέρος ήσυχο και ερημικό, βρίσκεται ένα ατμοσφαιρικό διαμέρισμα, ζωσμένο από δέντρα και φυλλωσιές. Με αφορμή την αγοραπωλησία του πέντε γυναίκες συναντιούνται, γνωρίζονται, συγκρούονται, αγαπιούνται. Ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης γράφει μια ιστορία σύγχρονη, στο όριο μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, που αναμετριέται με τις αόρατες δυνάμεις που μας ορίζουν. Η Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθετεί τις Ράνια Οικονομίδου, Μαρία Κατσιαδάκη, Βίκυ Βολιώτη, Νικολέττα Καρρά, Ισιδώρα Δωροπούλου.
Πρεμιέρα 21 Οκτωβρίου
Στην αληθινή ιστορία του Ανθρώπου Ελέφαντα – που έγινε γνωστή από την πολυβραβευμένη κινηματογραφική ταινία του Ντέιβιντ Λιντς – εμπνέει το νέο θεατρικό έργο της Τζούλιας Διαμαντοπούλου, που αναρωτιέται: Τι μας κάνει ανθρώπινους; Μπορούμε ποτέ να αποδεχτούμε πραγματικά εκείνο που διαφέρει από εμάς; Μπορούμε ποτέ να αγαπήσουμε πραγματικά, αν δεν έχουμε πρώτα αγαπηθεί; Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος στρέφει την ανάγνωση του στις αξίες της συμπόνια και της αποδοχής, σκηνοθετώντας το Μιχάλη Συριόπουλο στον επώνυμο ρόλο και μαζί του, τους Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργο Στάμο και Άρη Λεμπεσόπουλο.
Πρεμιέρα 30 Οκτωβρίου
Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η ηθοποιός Ελένη Στεργίου ταξίδεψαν στο Βουκουρέστι και κατέγραψαν, στην κάμερα και στο χαρτί, μαρτυρίες πολιτών που έζησαν τις στερήσεις, τον φόβο, την ανασφάλεια και την λογοκρισία του καθεστώτος Τσαουσέσκου. Οι συγκλονιστικές αφηγήσεις τους έγιναν το έδαφος για να γεννηθεί το τέταρτο θεατρικό έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου, το οποίο ακροβατεί ανάμεσα στο ιστορικό ντοκουμέντο και την μυθοπλασία. Σασπένς, χιούμορ σε μια κοινωνία που θέλει αλλά δεν μπορεί να αποκαλείται «ελεύθερη». Με τους Ανδρέα Νάτσιο, Γιώργο Παπαπαύλου, Ελένη Στεργίου.
Πρεμιέρα 30 Οκτωβρίου
Μετά την υπέροχη ρομαντική ιστορία του «Αβελάρδου και της Ελοϊζας», το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες. Η πρώτη συνέβη τον 19ο αιώνα. Δύο από τους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου, ο Αύγουστος Ροντέν και η Καμίγ Κλοντέλ, ερωτεύονται. Ο Ροντέν που διατηρούσε παράλληλη σχέση, εμπνέεται από την ιστορία ενός παράνομου ζευγαριού του 13ου αιώνα, του Πάολο και της Φραντσέσκα. Εκείνοι έζησαν έναν κρυφό έρωτα, ενώ η Φραντσέσκα ήταν παντρεμένη με τον αδερφό του Πάολο. Ο Ροντέν θα δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά όλων των εποχών, τον Σκεπτόμενο, την Πύλη της Κόλασης και το Φιλί, που απεικονίζει τους αγκαλιασμένους Πάολο και Φραντσέσκα. Και θα γίνει διάσημος. Αντίθετα, η πατριαρχική εποχή θα διαλύσει το ταλέντο και τον ψυχισμό της Καμίγ Κλοντέλ και θα την κλείσει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια. Ένα εικαστικό γεγονός ύμνος στο ρομαντισμό με τους Γιώργο Γλάστρα, Κωνσταντίνο Ζωγράφο, Χριστίνα Μαξούρη, Λυγερή Μητροπούλου.
Πρεμιέρα 1 Νοεμβρίου
Η Λένα Κιτσοπούλου ξαναχτυπά και φτιάχνει – με τη γνώριμη δική της αποδομητική ματιά – μια επική τριλογία πάνω στο έργο του μεγάλου Σουηδού δραματουργού, αντλώντας από τα έργα του «Ο χορός του θανάτου», «Οι δανειστές» και «Η πιο δυνατή». Πρόθεση της Κιτσοπούλου – η οποία και σκηνοθετεί – είναι να «σκάψει την ψυχή του Στρίντμπεργκ όσο καμία άλλη παράσταση μέχρι σήμερα για να αναρωτηθεί αν τελικά ο έρωτας είναι αγάπη και αν η αγάπη έχει σχέση με την σχέση ως συμβίωση ή ως συγκατοίκηση ή ως γάμος». Στο σύμπαν της θα μπουν οι ηθοποιοί Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής, Χρήστος Μαλάκης, Μαρία Μοσχούρη.
Πρεμιέρα 2 Νοεμβρίου
Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Μακριδάκη – σε δραματουργία της Νεφέλης Μαϊστράλη – η παράσταση που σκηνοθετεί ο Θανάσης Ζερίτης αφηγείται την ιστορία του Κωνσταντή: Γεννημένου στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου, παλεύει με τις μνήμες, τις πληγές και τα πάθη μιας ολόκληρης κοινωνίας που τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του και τον περιθωριοποίησε. Παίζουν οι Παναγιώτης Εξαρχέας, Γιάννης Λεάκος.
Πρεμιέρα 2 Νοεμβρίου
Η διακεκριμένη ηθοποιός Μαρία Ζορμπά σκηνοθετεί, για πρώτη φορά, το πρώτο θεατρικό κείμενο του Θοδωρή Γκόνη. Ηρωίδα της μια γυναίκα που δέχεται επί 10 χρόνια τα τηλεφωνήματα ενός αγνώστου άνδρα, ο οποίος δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά του, και αναβάλλει επ’ αόριστον μια συνάντηση μαζί της. Η παράδοξη αυτή σχέση, βυθίζει τη γυναίκα στην προσμονή αλλά και στη μνήμη. Το εικαστικό περιβάλλον επιμελείται η Μάρια Μπαχά και τη μουσική ο Τηλέμαχος Μούσας. Ερμηνεύει η Μυρτώ Αλικάκη.
Πρεμιέρα 4 Νοεμβρίου
Δεκέμβριος 1977. Έπειτα από καταδίωξη της αστυνομίας ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και κατόπιν τετράμηνης πολιορκίας το κηρύσσει «ανεξάρτητο κράτος». Λίγους μήνες αργότερα φτάνει στα γραφείο γνωστής εφημερίδας η είδηση του θανάτου μετά την εντολή του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για επέμβαση και τερματισμό της πολιορκίας. Οι σταθεροί συνεργάτες Aντώνης Τσιοτσιόπουλος και Γιώργος Παλούμπης (ο δεύτερος σκηνοθετεί) γράφουν από κοινού ένα νέο πολιτικό έργο με μια ωραία ομάδα πρωταγωνιστών: Στέλιος Δημόπουλος, Βασιλική Διαλυνά, Άλκηστις Ζιρώ, Ελεάνα Καυκαλά, Μάκης Παπαδημητράτος, Στάθης Σταμουλακάτος, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος.
Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου
Η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα πολυφωνικό έργο για τα θαύματα, τις χαρές, τις κατακτήσεις αλλά και τις καταπιέσεις που έχει υποστεί το γυναικείο σώμα μέσα στους αιώνες. Ένας θίασος 12 γυναικών ηθοποιών διαφορετικών ηλικιών και εμπειριών – Αλίκη Αλεξανδράκη, Φένια Αποστόλου, Ξένια Γκιουλεμέ, Αγγελική Δεληθανάση, Ίντρα Κέιν, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ιωάννα Μαυρέα, Κατερίνα Παπανδρέου, Χάρις Σερδάρη, Νάνσυ Σιδέρη, Μαρία Σκουλά, Κωνσταντίνα Τάκαλου – συνθέτει έναν δυναμικό Χορό που γιορτάζει τις οδύνες αλλά και τις ηδονές των θηλυκοτήτων μέσα από το πρίσμα του σώματος. Σκηνοθετεί η Ελένη Ευθυμίου.
Πρεμιέρα 13 Νοεμβρίου
H Έρι Κύργια σε ανάθεση του Δημήτρη Τάρλοου καταπιάνεται με τον πασίγνωστο ήρωας της Μέρι Σέλεϊ, φτάνοντας τον μέχρι τον ψηφιακό αιώνα μας. Το νέο έργο, εμπνέεται από τη νουβέλα των αρχών του 19ου αιώνα και από την ιστορία της Τεχνητής Νοημοσύνης και ακολουθεί τον Βίκτορ Φράνκενσταϊν στην ιλιγγιώδη διανοητική και ψυχική πορεία του, τα ηθικά του διλήμματα, τις συγκρούσεις του με την ακαδημαϊκή κοινότητα, την κατάρρευση της προσωπικής ζωής του, την απώλεια της ταυτότητάς του, την καταστροφική αλληλεπίδραση με το άυλο δημιούργημά του. Στον επώνυμο ρόλο ο Γιάννης Στάνκογλου και μαζί του οι Μαρία Πανουργιά, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Χριστίνα Στεφανίδη, Γιώργος Συμεωνίδης. Νίκος Καλαμό. Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου.
Πρεμιέρα 21 Νοεμβρίου
Σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, ένας άντρας και μια γυναίκα, συναντώνται για πρώτη φορά. Μοιράζονται τον ίδιο στόχο, έχοντας έρθει σε επαφή σε μια πλατφόρμα γνωριμιών. Αλλά έχουν μόνο μια νύχτα στη διάθεση τους. Το έργο της Γεωργίας Πιερρουτσάκου που αναδείχθηκε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του «Πορεία» ανεβαίνει σε δική της σκηνοθεσία με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Καραμίχο και Ντάνυ Γιαννακοπούλου.
Πρεμιέρα 9 Δεκεμβρίου
Η γιαγιά. Η δεύτερη μαμά. Αυτή που έκανε τα στραβά μάτια, όταν δεν τηρούνταν οι κανόνες του σπιτιού. Αυτή που, όταν οι γονείς έλειπαν, ήταν πάντοτε εκεί. Αυτή που όλο αφηγούνταν ιστορίες, αλλά για τη δική της ζωή σπάνια μιλούσε. Πόσο τη γνωρίσαμε πραγματικά; Μπορούμε να τη φανταστούμε έξω από τον ρόλο της γιαγιάς; Ο Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος κάνει ένα ταξίδι στην παιδική ηλικία, σε μια εξερεύνηση στον χρόνο που περνάει και φέρνει αναπόφευκτα μαζί του το γήρας. Μια παράσταση-αφιέρωση στη σχέση γιαγιάς-εγγονής/ού με πρωταγωνιστές τους Πάνο Αργυρόπουλο, Θοδωρή Βράχα, Πύρρο Θεοφανόπουλο, Ανδριανή Τουντοπούλου, Ιόλη Χαραλαμποπούλου, Εύη Χρόνη.
Πρεμιέρα 12 Δεκεμβρίου
Μια νέα μυθοπλαστική προσέγγιση από την Έλσα Ανδριανού στην ιστορία του θρυλικού πλοίου Ματαρόα ζωντανεύει σε μια παράσταση μουσικού θεάτρου, σε μουσική του Νίκου Κυπουργού και του Θοδωρή Αμπαζή – ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία. Το Ματαρόα απέπλευσε από την Ελλάδα τα ξημερώματα της 22ας Δεκεμβρίου του 1945: Παραμονές του Εμφυλίου, μέσα σε ένα ζοφερό σκηνικό διώξεων και φόβου, ο φιλέλληνας Οκτάβιος Μερλιέ, διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου, διαβλέποντας τις δυσοίωνες πολιτικές εξελίξεις φυγάδευσε τη νεότερη πνευματική ελίτ της Ελλάδας στο Παρίσι – 125 νέους Έλληνες επιστήμονες και καλλιτέχνες – μέσω του θεσμού των υποτροφιών του γαλλικού κράτους. Στη σκηνική αναβίωση της ιστορίας πρωταγωνιστούν οι Γιάννης Εγγλέζος, Δημήτρης Ήμελλος, Ηλέκτρα Καρτάνου, Ελίτα Κουνάδη, Μάριος Κρητικόπουλος, Μανώλης Μαυροματάκης, Λένα Μποζάκη, Βασίλης Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας, Αγγελική Στελλάτου, Περικλής Σιούντας, Αντιγόνη Φρυδά.
Πρεμιέρα 14 Δεκεμβρίου
Μετά το «Νυχιάνγκ», η Ευαγγελία Γατσωτή γράφει πάνω σε μια ιδέα της Αγγελικής Γκιργκινούδη: Μια χιουμοριστική αλληγορία για διάφορες όψεις των νέων αφηγήσεων των έμφυλων ταυτοτήτων και της ποπ κουλτούρας. Ένα ζευγάρι φίλων συγκατοικεί με έναν άγνωστο στο πλαίσιο ενός προγράμματος παροχής φιλοξενίας (couch surfing). Ο επισκέπτης, αν και γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό, έρχεται να τεστάρει τα όρια της ανοιχτότητας (ή και της ανοχής) των οικοδεσποτών. Οι τρεις τους οφείλουν να χρησιμοποιούν μια ΑΙ εφαρμογή που θέτει τους κανόνες της συμβίωσης και διασφαλίζει ότι καμία από τις «κόκκινες γραμμές» δεν θα παραβιαστεί και τίποτε πολιτικά μη ορθό δεν θα ειπωθεί.
Πρεμιέρα 20 Ιανουαρίου
Μετά από αιχμαλωσία δεκαετιών στο Βρετανικό Μουσείο, η αιθέρια Καρυάτιδα, το απαστράπτον σύμβολο ενός ολόκληρου πολιτισμού, επιστρέφει ανέλπιστα στην πατρίδα! Η επιστροφή, ωστόσο, είναι εξόχως επεισοδιακή. Το νέο έργο του Γιώργου Καπουντζίδη καυτηριάζει τη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα της Ελλάδας, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες. Σκηνοθετεί η Κατερίνα Μαυρογεώργη με πρωταγωνιστές τους Ασημίνα Αναστασοπούλου, Στέλιος Ξανθουδάκης, Σωτήρη Μανίκα, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλη Πανάδη, Δρόσο Σκώτη, Μαρία Φιλίνη.
Πρεμιέρα 5 Φεβρουαρίου
Κι ενώ στις δύο πρώτες παραστάσεις του – «Goodbye, Lindita», «Taverna Miresia» –μας συστήθηκε με το θέμα του πένθους, ο Μάριο Μπανούσι επανέρχεται με το θαύμα της ζωής, τη μητρότητα. Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, στήνει ένα ανίερο ιερό στη σχέση μητέρας και παιδιού. Οι ερμηνευτές, βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε. Ερμηνεύουν: Παναγιώτα Γιαγλή, Βασιλική Δρίβα, Δημήτρης Λαγός, Αγγελική Στελλάτου, Ευτυχία Στεφάνου – Ήλια Κουκουζέλη και Φώτης Στρατηγός.
Πρεμιέρα 6 Φεβρουαρίου
Τι σχέση έχει ο «Βυσσινόκηπος» του Τσέχοφ με τους τουρίστες που κατακλύζουν τα σοκάκια γύρω από την Ακρόπολη; Ηθοποιοί ενός Κρατικού Θεάτρου ανεβάζουν Τσέχοφ κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες, στο πλαίσιο ενός αναπτυξιακού προγράμματος. Το θέατρο προσφέρει μια «ολιστική» θεατρική εμπειρία, προκειμένου οι ξένοι επισκέπτες να ζήσουν «από μέσα» τη μαγεία του θεάτρου. Τώρα ο θίασος και οι θεατές της παράστασης καλούνται να συνυπάρξουν με τους ενοίκους των Airbnb δωματίων που έχουν χτιστεί περιμετρικά της σκηνής και να ζήσουν πρωτόγνωρες εμπειρίες. Το νέο σατιρικό έργο της Αλεξάνδρας Κ* σκηνοθετεί η Μαρία Μαγκανάρη με την διανομή των Μαρίας Γεωργιάδου, Θανάση Δήμου, Αμαλίας Καβάλη, Κώστα Κορωναίου, Ελίνας Ρίζου, Νάνσυς Σιδέρη, Μαρίας Σκουλά, Αινεία Τσαμάτη, Ανδριάνας Χαλκίδη κ.ά.
Πρεμιέρα 19 Φεβρουαρίου
Μια νέα συνεργασία και μάλιστα συγγραφική φέρνει ξανά στη σκηνή τη Στεφανία Γουλιώτη και τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο. Οι δυο τους συνυπογράφουν ένα μονόλογο για την «επιλογή του ενός, της αυθεντίας» με την Γουλιώτη να τον ερμηνεύει και τον Παπασπηλιόπουλο να σκηνοθετεί.
Πρεμιέρα τον Φεβρουάριο
Μετά το «Βόλφγκανγκ» και το «Vitrioli», ο Γιάννης Μαυριτσάκης επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο με το καινούργιο του έργο –υπογράφοντας για πρώτη φορά και τη σκηνοθεσία του. Εδώ έρχεται να απεικονίσει με τα φωτεινότερα χρώματα το πιο μύχιο αίτημα της ανθρώπινης ύπαρξης: Την αθανασία. Μια παράδοξη κωμωδία για τρία πρόσωπα που ερμηνεύουν οι Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Οδύσσεια Μπουγά, Μιλτιάδης Φιορέντζης.
Πρεμιέρα 27 Μαρτίου
Με μια σπουδή στην προφορικότητα και στην αφήγηση πριν αυτή γίνει λογοτεχνία επανέρχεται στα θεατρικά πράγματα ο Βασίλης Κατσικονούρης. Μια συλλογή από προφορικές αφηγήσεις ανθρώπων την ώρα που θυμούνται άλλους ανθρώπους, όπως τους θυμούνται, με λόγια που παράγονται εκείνη τη στιγμή. Αναφέρονται σε απόντες από θάνατο, χωρισμό, ξενιτιά, σε φίλους και πρόσωπα κάποτε αγαπημένα, που χάθηκαν στον χρόνο. Οι αφηγητές, όχι ηθοποιοί, καθημερινοί άνθρωποι της διπλανής πόρτας, καλούνται να παρουσιάσουν ενώπιον κοινού ό,τι και όπως το θυμούνται, κάθε βράδυ η ίδια ιστορία με τα λόγια εκείνης της στιγμής, αδιαμεσολάβητα και απροβάριστα, χωρίς να υπάρχει μία λέξη γραπτή. Ως ραψωδοί του έπους της καθημερινότητας. Ο συγγραφέας θα έχει και τη σκηνοθετική επιμέλεια.
Πρεμιέρα 14 Απριλίου
Η μυθική Πανδώρα είναι -σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία- η πρώτη γυναίκα στον κόσμο, ένα πλάσμα που δημιούργησε ο Ήφαιστος από χώμα και νερό και οι θεοί το προίκισαν με τα δώρα τους. Σε σύλληψη και σκηνοθεσία της καλλιτέχνιδας Ουίτσι, μια νέα εκδοχή του αρχαίου μύθου της Πανδώρας, σε μια εικαστική παράσταση που αξιοποιεί την τεχνική του θεατρικού κλόουν αλλά και στοιχεία τελετουργίας. Με τους Αναστασία Αναγνωστοπούλου, Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη, Δήμητρα Ονουφριάδου, Γιώργος Σκαρλάτος, Βασίλη Τσαλίκη, Νίκο Φραντζέσκο.
Πρεμιέρα 14 Μαϊου