Ο «Άγιος Έρωτας» ήρθε στις οθόνες μας – Ποιες οι εντυπώσεις μας από την πρεμιέρα;
Με διπλό επεισόδιο «συστήθηκε» στο τηλεοπτικό κοινό το βράδυ της Τετάρτης (25/09) η νέα σειρά του Alpha, «Άγιος Έρωτας». Εμείς συντονιστήκαμε στους δέκτες μας και μοιραζόμαστε μαζί σας όσα κρατήσαμε από την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα.
Καθηλωμένους μέχρι και το τελευταίο λεπτό μας κράτησε η χθεσινή πρεμιέρα του «Άγιου Έρωτα», αφού οι εκπλήξεις και οι ανατροπές δεν είχαν τελειωμό και μας έδωσαν μια γερή γεύση από όσα αναμένεται να δούμε στη συνέχεια της τηλεοπτικής σεζόν. Το ‘Άγιος’ παραπέμπει προφανώς στον ιερέα-πρωταγωνιστή της σειράς, ωστόσο και το ‘έρωτας’ δεν είναι καθόλου τυχαίο, αφού αυτό το τόσο δυνατό συναίσθημα κυριαρχεί και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο πώς μπλέκονται οι σχέσεις μεταξύ των βασικών ηρώων. Τώρα, προσωρινός ή παντοτινός, παρελθοντικός ή παροντικός, απαγορευμένος ή καθαγιασμένος, θα το ανακαλύψουμε σταδιακά για κάθε περίπτωση. Προς το παρόν κάναμε την πρώτη μας επίσκεψη στο χωριό της Στέρνας, εκεί όπου ξεκινά να εκτυλίσσεται η ιστορία μας.
Η πλοκή των συνεχών ανατροπώνΚαι να ήθελες να βαρεθείς ήταν πρακτικά αδύνατο, αφού μια νέα αποκάλυψη-την οποία συχνά αγνοούσαν οι πρωταγωνιστές και είχαμε την τύχη να γνωρίζουμε εμείς, οι τηλεθεατές-ερχόταν στην επιφάνεια κάθε λίγο και λιγάκι. Ας δούμε όμως τι συνέβη ακριβώς με χρονολογική σειρά. Η άφιξη του νέου ιερέα και δάσκαλου Θρησκευτικών, του πατέρα-Νικόλαου (Δημήτρης Γκοτσόπουλος) στο χωριό είναι γεγονός. Στη μικρή κοινωνία της Στέρνας-όπου όλοι ξέρουν τα πάντα για όλους και τίποτα δεν περνά απαρατήρητο-σχολιάζεται αμέσως το νεαρό της ηλικίας του, παρόλα αυτά ο πατέρας-Νικόλαος δείχνει πράγματι ένας άνθρωπος του Θεού, που χαρακτηρίζεται από αγάπη, κατανόηση και διάθεση προσφοράς. Η κοριτσίστικη φωτογραφία που κρύβει όμως, το όνειρο που βλέπει με μία κοπέλα να δίνει τέλος στη ζωή της, τα τηλεφωνήματα προς άγνωστο μέχρι στιγμής παραλήπτη και η αινιγματική τελευταία σκηνή με την είσοδό του σε ένα πορνείο μας δημιούργησαν ερωτηματικά. Κρύβεται κάτι πίσω από όλα αυτά ή μήπως πρόκειται για παραλληλισμό του Χριστού με την πόρνη; Όπως δηλαδή Εκείνος τη συγχώρεσε και τη νουθέτησε, έτσι κι ο πατέρας-Νικόλαος την έχει υπό την προστασία του, όπως και τη νεαρή Χλόη (Δανάη Παππά), για την οποία-όπως είδαμε τουλάχιστον μέχρι στιγμής-λειτουργεί ως καταφύγιο παρηγοριάς; Μένει να μάθουμε.
Στο σχολείο θηλέων του χωριού τώρα το σκηνικό παρέπεμπε άνετα σε ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη, με τις σάκες, τις μπλε ποδιές και όλη τη φρεσκάδα και την ανεμελιά των νεαρών μαθητριών. Κεντρικές ηρωίδες εδώ είναι τρεις φίλες, η Χλόη Μαρκοπούλου, που δείχνει σχεδόν αμέσως τη συμπάθειά της προς τον πατέρα-Νικόλαο-κι εκείνος το ίδιο βέβαια αν κρίνουμε από το πόσο της στέκεται-, η Ειρήνη Βαρελά (Γιούλη Γεωργακοπούλου) και η Ελένη Παυλίδη (Αντιγόνη Μακρή). Οι οικογένειες των δύο πρώτων είναι κι αυτές που θα βρεθούν στο προσκήνιο και θα μας απασχολήσουν, καθώς Μαρκόπουλοι και Βαρελάδες ετοιμάζονται να παντρέψουν τα μεγάλα τους παιδιά, τον Χάρη (Γιάννης Εγγλέζος), γιατρό και αδερφό της Ειρήνης, και τη Σοφία (Ελευθερία Πάλλα), μεγάλη αδερφή της Χλόης που τη ζηλεύει φρικτά, σε σημείο που να μαρτυρήσει στον πατέρας τους τον κρυφό δεσμό της Χλόης με τον Αργύρη Μανωλόπουλο (Κωνσταντίνος Κοντογεωργόπουλος). Η σχέση των ‘συμπέθερων’, αν και φαίνεται αγαπημένη, κρύβει ένα μεγάλο μυστικό: τον παράνομο δεσμό του Παύλου Μαρκόπουλου (Δημήτρης Παπανικολάου), άντρα αυστηρών ηθικών αρχών, που δεν μπορεί να διανοηθεί ότι η κόρη του ‘νταραβερίζεται’ με κάποιον χαμηλότερης κοινωνικής τάξης, με τη Χριστίνα Βαρελά (Κατερίνα Παπουτσάκη), τον οποίο βέβαια αγνοούν η Θάλεια Μαρκοπούλου (Ταμίλλα Κουλίεβα) και ο Κλεάνθης Βαρελάς (Γιάννης Τσορτέκης).
Τα μυστικά ωστόσο δεν τελειώνουν εδώ καθώς η πρεμιέρα μας επιφύλασσε και την αποκάλυψη ότι ο Κλεάνθης, παρότι απατημένος σύζυγος, έχει κι αυτός… λερωμένη τη φωλιά του. Η κόρη του Ειρήνη τον ακούει να εξομολογείται στην υπηρέτριά τους, τη Σμαρώ (Ηρώ Μουκίου) ότι ο γιος της ο Αργύρης είναι και δικό του παιδί.
Σχολιάζοντας την κοινωνία της ΣτέρναςΗ αλήθεια είναι πως πολλά από όσα είδαμε δεν μας έκαναν εντύπωση, εφόσον μιλάμε για μία μικρή κοινωνία χωριού αρκετών χρόνων πίσω. Οι ταξικές διαφορές, η υποχρέωση των ‘φτωχών’ να υποτάσσονται στη μοίρα τους, η αυστηρότητα των ηθών και η τήρηση των τύπων ήταν μερικά από όσα παρατηρήσαμε στο χθεσινό επεισόδιο. Την ίδια ώρα βέβαια προβληματιστήκαμε κιόλας. Κατά πόσο ‘ηθικά’ συμπεριφέρονται οι χωρικοί, που ναι μεν περιμένουν πώς και πώς τον νέο ιερέα για να τους μεταλάβει, αλλά ταυτόχρονα έχουν πάντα κάτι να σχολιάσουν για τον διπλανό τους; Πόσο ‘σωστός’ μπορεί να είναι ένας πατέρας που, ναι μεν δεν θέλει η κόρη του να μπλέξει με κάποιον από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, ταυτόχρονα όμως απατά τη γυναίκα του με την καλύτερή της φίλη; Πόσο ‘εντάξει κορίτσι της καλής κοινωνίας’ μπορεί να δείχνει μια κοπέλα που ετοιμάζεται να παντρευτεί κάποιον της τάξης της, αλλά την ίδια στιγμή φθονεί με τέτοιο μένος την αδερφή της; Μάλλον το “Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί” φαντάζει εδώ πιο επίκαιρο από ποτέ. Και μπορεί να δηλώνεται εμμέσως εξάλλου με την άφιξη του πατέρα-Νικόλαου.
Για να είμαστε ειλικρινείς όλες οι ερμηνείες ήταν κάτι παραπάνω από αξιόλογες. Δεν μπορούμε ωστόσο να μη σταθούμε στην Ελευθερία Πάλλα-που όλα δείχνουν ότι θα γίνει η αγαπημένη μας ‘villain’ για φέτος- αλλά και φυσικά στην Κατερίνα Παπουτσάκη, που με εξαιρετική ‘μαεστρία’ κατόρθωσε να μεταμορφώνεται εναλλάξ από συμπονετική φίλη σε αδίστακτη ερωμένη. Τα συγχαρητήριά μας το δίχως άλλο πάνε επίσης στην Καλλιρόη Μυριαγκού, που δεν θύμιζε σε τίποτα την ‘αιώνια’ Ματίνα Μανταρινάκη (εντάξει την αγαπάμε και γι’ αυτό αλλά εδώ πρέπει να δούμε την αυστηρή διευθύντρια Ολυμπία Καραντωνάκη).
Και τελευταία-αλλά και πιο σημαντική αναφορά-οφείλει να γίνει στην υπέροχη χημεία Δημήτρη Γκοτσόπουλου-Δανάης Παππά. Ο ένας γλυκός, τρυφερός, κατανοητικός-χαρακτηριστικά με τα οποία τον έχει ταυτίσει το τηλεοπτικό κοινό ως ‘Λάμπρο’ στις ‘Μέλισσες’ και τα οποία ταιριάζουν ‘γάντι’ για τον ρόλο του ιερέα, κάτι το οποίο έγινε αισθητό και στη σκηνή του αγιασμού-και η άλλη αξιοποιώντας όλη τη γυναικεία γοητεία της για να αποδώσει τον αυθορμητισμό και την αθωότητα της νιότης. Μαζί, τους λατρέψαμε!
Το σίγουρο είναι ότι ο «Άγιος Έρωτας» έχει πολλά ακόμη να μας πει. Υποσχόμαστε να μείνουμε συντονισμένοι στη συχνότητα του Alpha για όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Ελπίζουμε το ίδιο κι εσείς!
«Άγιος έρωτας»-Κάθε Τετάρτη με Παρασκευή στις 21:00 στον Alpha
Συντελεστές
Σενάριο: Άγγελος Χασάπογλου και Στέλλα Βασιλαντωνάκη
Σκηνοθεσία: Σπύρος Μιχαλόπουλος
Πρωτότυπη μουσική: Στέφανος Κορκολής
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Δανάη Παππά, Δημήτρης Παπανικολάου, Ταμίλλα Κουλίεβα, Κατερίνα Παπουτσάκη, Γιάννης Τσορτέκης, Μαρίνα Ψάλτη, Κωνσταντίνος Κοντογεωργόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Ηρώ Μουκίου, Γιάννης Εγγλέζος, Ελευθερία Πάλλα, Μιχάλης Πανάδης, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Γιάννης Σίντος, Γιούλη Γεωργακοπούλου, Μαρία Κατσανδρή, Καλλιρόη Μυριαγκού, Ηλίας Βαλάσης, Κώστας Κονταράτος, Αντιγόνη Μακρή.
Παραγωγή Primavisione