Joker: Τρέλα για δύο
Ο καταραμένος έρωτας του Τζόκερ και της Χάρλεϊ Κουίν σε συσκευασία μιούζικαλ με την Lady Gaga να στέκεται ισάξια στο πλευρό του Χοακίν Φίνιξ.
Στη φυλακή του Άρκαμ βρίσκεται έγκλειστος ο Άρθουρ Φλεκ για τους πέντε φόνους που έκανε, περιμένοντας χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον, την κρίσιμη δίκη για το μέλλον του. Κι ενώ οι μέρες περνούν μονότονα, κάποια στιγμή στη διπλανή πτέρυγα των ψυχοπαθών γνωρίζει την γοητευτική Λι.
Διχασμένος έρωταςΟ Τοντ Φίλιπς, σκηνοθέτης και του αρχικού «Joker» επιχειρεί κάτι αρκετά τολμηρό, εντείνοντας το ριζοσπαστικό χαρακτήρα της ταινίας-φαινόμενο του 2019. Έχοντας καταργήσει ουσιαστικά στο πρώτο φιλμ την κόμικ υφή του εμβληματικού εχθρού του Μπάτμαν, καθοδηγεί τη νέα ιστορία σε ακόμη περισσότερο αχαρτογράφητα νερά.
Η επιλογή να αποτυπώσει τον έρωτατου Τζόκερ και της Χάρλεϊ Κουίν με την τεχνική ενός μιούζικαλ, προσφέρει επιπλέον στρώσεις πολιτικής και κοινωνικής ανάλυσης. Το αποτέλεσμα δεν τον δικαιώνει πλήρως αν και τα περισσότερα από τα μουσικοχορευτικά σκετς (εξαιρετικές οι επιδόσεις σε τραγούδι και χορό του Χοακίν Φίνιξ δίπλα στην σαφώς πιο άνετη Lady Gaga) είναι συμβατά με την πλοκή και διαθέτουν αποτελεσματική δραματουργική υπόσταση. Υπάρχουν όμως και 2-3 μουσικές σεκάνς που δεν έχουν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης και δεν εξυπηρετούν σε τίποτα τηδράση.
Ακόμη κι έτσι όμως- και με την ισχυρή πιθανότητα να απογοητευτούν κάπως οι φαν της πρώτης ταινίας με την ιδεολογική μεταστροφή που επιχειρεί το νέο σενάριο- το κατασκότεινο σίκουελ είναι μια ξεχωριστή κινηματογραφική εμπειρία.
Το υβρίδιο μιούζικαλ- κόμιξ του αποφασισμένου για όλα Φίλιπς καταργεί με τον πιο συγκλονιστικό τρόπο το συμβολισμό του Μεσσία, ενώ οδηγεί σε ακόμη πιο πεσιμιστικά μονοπάτια τον προβληματισμό του για την δύναμη της εικόνας, την παντοκρατορία του λαϊκισμού και την απομυθοποίηση του έρωτα. Οι διχασμένοι ερωτευμένοι δεν έχουν μόνο την καταπίεση ολόκληρου συστήματος να πολεμήσουν αλλάκαι τις εκ διαμέτρου αντίθετες φαντασιώσεις τους καθώς και την διαφορετική ματιά τους πάνω στο νόημα της διαταραγμένης ιστορίας τους.