MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
27
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

H COSMOTE «χτίζει» μια νέα γενιά με ψηφιακές δεξιότητες στην Ελλάδα μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής

Η COSMOTE ήταν από τους πρώτους που πίστεψε και επένδυσε στο STEM. Σήμερα, χάρη στη συστηματική δράση της, μπορούμε να μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές που γνώρισαν τον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και ανέπτυξαν τις ψηφιακές δεξιότητές τους, σε μια εποχή που οι καινοτόμες ιδέες της νέας γενιάς μοιάζουν πιο απαραίτητες από ποτέ.

KEIMENO: Monopoli Team | 14.11.2024

Πώς θα έμοιαζε ένας κόσμος, στον οποίο η νέα γενιά θα έχει ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες, να εξερευνήσει τις (σχεδόν απεριόριστες πλέον) δυνατότητες της τεχνολογίας, να εξασκηθεί στις επιστήμες του “αύριο” και να κάνει πράξη τις καινοτόμες ιδέες της; Δεν χρειάζεται να φανταστούμε αυτόν τον κόσμο, αφού τα τελευταία 10 χρόνια μέσα από τις ασταμάτητες δράσεις και πρωτοβουλίες της για τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM, η COSMOTE έχει βάλει στόχο να χτίσει αυτό ακριβώς το περιβάλλον για μαθητές και μαθήτριες σε όλη την Ελλάδα.

Μέχρι σήμερα, οι ωφελούμενοι από τις δράσεις της COSMOTE υπολογίζονται στους 330.000. Μέσα στη δεκαετία χιλιάδες μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον καινοτόμο αυτό κλάδο, να εργαστούν πάνω σε project που τους παθιάζουν, να μοιραστούν τις δικές τους ιδέες και σκέψεις και να κάνουν τον κόσμο μας, λιγότερο μουντό, περισσότερο ευρηματικό.

Εδώ και 10 χρόνια χρόνια, η COSMOTE καλλιεργεί το μέλλον της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

«Στην COSMOTE είμαστε από τους πρώτους που πίστεψαν στο STEM και επενδύσαμε συστηματικά και με συνέπεια στη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών», δήλωσε σχετικά ο κ. Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Marketing Officer Ομίλου ΟΤΕ, και πρόσθεσε, «σήμερα με περηφάνια αντικρίζουμε χιλιάδες νέους που μπορούν να αξιοποιούν την τεχνολογία, να ενδιαφέρονται για τις επιστήμες, να συνεργάζονται και να επιλύουν προβλήματα. Στεκόμαστε δίπλα τους για να μπορούν να φέρνουν αυθεντικές ιδέες, οι οποίες οδηγούν στην πρόοδο. Αυτοί οι νέοι θα είναι οι πολίτες της αυριανής ψηφιακής κοινωνίας και οι πρωταγωνιστές στη δημιουργία μιας συνδεδεμένης Ελλάδας».

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Σήμερα, μετράμε 53.000 συμμετοχές από όλες τις περιφέρειες της χώρας στους ετήσιους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEΜ, 15.800 συμμετοχές καθηγητών σε online επιμορφωτικά σεμινάρια, πάνω από 1.100 δωρεάν πακέτα εκπαιδευτικών εξοπλισμών, 20.000 downloads από την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα STEM (Aποθετήριο γνώσης) σε 2 γλώσσες και δεκάδες διακρίσεις στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής, που έχουν φτάσει μέχρι και την 1η θέση στην Ευρώπη και 4η θέση παγκοσμίως!

Αυτά τα νούμερα μας δίνουν μία εικόνα για την έκταση που έχουν πάρει οι πολυετείς προσπάθειες της COSMOTE και του στρατηγικού συνεργάτη της, STEM Education, Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης, να διαδώσουν τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής, να δώσουν την ευκαιρία σε όλο και περισσότερους μαθητές και μαθήτριες να αναπτύξουν τις δικές τους ιδέες – και ουσιαστικά να γίνουν το μέλλον της ρομποτικής στην χώρα.

Τι σημαίνει για έναν μαθητή η επαφή με την Εκπαιδευτική Ρομποτική;

Η ταινία της COSMOTE, “The Real Robokids”, που κυκλοφόρησε πριν από πέντε χρόνια, μας έδωσε μια μικρή γεύση για το τι ακριβώς σημαίνει αυτή η εμπειρία για τους μαθητές που καταπιάστηκαν με τη ρομποτική. Στην ταινία – που πλέον έχει συγκεντρώσει 2,2 εκατομμύρια views – είδαμε πώς μαθητές, όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης , από την επαρχία, αλλά και αστικά κέντρα, έφτασαν να ταξιδεύουν μέχρι την Ουγγαρία, να διαγωνίζονται με τα ρομπότ που είχαν οι ίδιοι κατασκευάσει και να διαπρέπουν. Το πάθος τους για τη ρομποτική έγινε η αφορμή για να γνωρίσουν έναν εντελώς καινούριο κόσμο, να συναντηθούν με δημιουργικά μυαλά της ηλικίας τους, να γίνουν οι ίδιοι φορείς της καινοτομίας.

To “The Real Robokids” και η πρώτη ταινία της COSMOTE “Robogirl”, που έσπασε τα στερεότυπα και απέδειξε ότι η ρομποτική είναι και για τα κορίτσια, έγιναν η αφορμή για να αυξηθούν σημαντικά οι αιτήσεις στους πανελλήνιους διαγωνισμούς. Εξάλλου, όλο και περισσότεροι γονείς και εκπαιδευτικοί κατανοούν το STEM, για αυτό που πραγματικά είναι. Όχι, δηλαδή μια ακόμη εκπαιδευτική μέθοδος, αλλά ένα εργαλείο που μαθαίνει στα παιδιά αξίες, όπως η συνεργασία, η πειθαρχία, η δημιουργικότητα, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ένα μέσο που εξοπλίζει τους νέους με τα απαραίτητα εφόδια για την νέα, ψηφιακή εποχή.

«Το πρώτο μου ρομπότ – δεν το έφτιαξα μόνη μου, φυσικά, ήταν ομαδική εργασία – υπερπηδούσε εμπόδια, αναγνώριζε χρώματα, μετέφερε πράγματα. Ήταν μια σχετικά απλή κατασκευή. Όμως, υπήρχαν τέσσερα μεγάλα, πολύχρωμα «βουνά» πάνω στην πίστα και το ρομπότ μας έπρεπε να σηκώσει κάτι κύβους και να τους τοποθετήσει στην κορυφή. Είχαμε φτιάξει μια πολύπλοκη κατασκευή με μια τεράστια δαγκάνα, σαν γερανό. Ήταν πολύ εντυπωσιακό!» λέει μια μαθήτρια, που συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής του 2015 και έζησε από πρώτο χέρι τη σημασία της συνεργασίας, αλλά και της καινοτομίας, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Ένας άλλος μαθητής, που επίσης συμμετείχε στους πρόσφατους πανελλήνιους διαγωνισμούς, αλλά και στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα, περιγράφει το έργο, που δημιούργησε με την ομάδα του και τελικά ξεχώρισε για την καινοτομία του. «Ένα χαρακτηριστικό του έργου που παρουσιάσαμε και ξεχώρισε, ήταν η καινοτομία της ιδέας, καθώς είναι μια ιδέα, την οποία ήξεραν ελάχιστα άτομα και βρισκόταν ακόμα σε ένα πολύ θεωρητικό στάδιο. Αλλά ο βασικός λόγος που ξεχώρισε το έργο, κατά την γνώμη μου, είναι το γεγονός πως ήταν πολύ καλά αναπτυγμένο σε όλους τους τομείς του (π.χ. κατασκευή, πρόγραμμα, business plan κ.ά.), κάτι που το καθιστούσε ένα πλήρες project, χωρίς καμία αδυναμία».

Τελικά, η εκπαιδευτική ρομποτική χτίζει τη νέα γενιά επιστημόνων, τη νέα γενιά καινοτόμων μυαλών. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά που ασχολούνται με το STEM, είναι πολύ πιθανόν να ακολουθήσουν μια αντίστοιχη επαγγελματική κατεύθυνση. «Στόχος μου είναι σπουδάσω στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και πιο συγκεκριμένα στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ. Με ενδιαφέρει ευρύτερα σε επαγγελματικό επίπεδο η κατασκευή και η λειτουργία των ρομπότ» έλεγε ακόμα ένας συμμετέχων στους τελευταίους Πανελλήνιους διαγωνισμούς.

Σε μία εποχή, που η τεχνολογία προχωρά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, τα νέα παιδιά, η Γενιά Ζ και η Γενιά Α, μοιάζουν οι κατάλληλοι για να διαχειριστούν και να αξιοποιήσουν τις νέες αυτές συνθήκες. Έχοντας γεννηθεί στο peak της ψηφιακής επανάστασης, είναι τα πιο εξοικειωμένα με την τεχνολογία, με μυαλά, γεμάτα φρέσκες, καινοτόμες και κυρίως αυθεντικές ιδέες. Αυτές οι αυθεντικές ιδέες είναι που γεννιούνται κάθε φορά που ένας μαθητής ή μια μαθήτρια έρχεται σε επαφή με το STEM και τη ρομποτική. Αυτές είναι οι ιδέες, που θα κάνουν τελικά τον κόσμο μας, πιο σύγχρονο, πιο βιώσιμο, πιο φωτεινό.

Περισσότερα από Ιστορίες