37o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Πρεμιέρες, ειδικές προβολές και αφιερώματα στο φετινό πρόγραμμα
Μετά την ολοκλήρωση της προφεστιβαλικής εβδομάδας τον Οκτώβριο, το κυρίως μέρος του 37ου Πανόραματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ξεκινά την Πέμπτη 21 με πρεμιέρες, αφιερώματα και ειδικές προβολές σε διάφορα σημεία της Αθήνας.
Το πλήρες πρόγραμμα και όλες οι παράλληλες εκδηλώσεις της φετινής διοργάνωσης, που φέτος φιλοξενείται στους κινηματογράφους Τριανόν, Newman, Studio New Star Art Cinema και την Ελληνοαμερικανική Ένωση, ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου από τον Καλλ/κό Δ/ντή του φεστιβάλ, Νίνο Μικελίδη, και τον Υπεύθυνο Αγοράς και Εκπαιδευτικών Δράσεων, Βασίλη Μαζωμένο, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το Πανόραμα, στη Σχολή Λ. Σταυράκου, ενώ στο panel συμμετείχε και ο Ακόλουθος Οπτικοακουστικών Μέσων του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, Aimé Besson, ο οποίος αναφέρθηκε στη φετινή αλλά και γενικότερα στη σημαντική, πολυετή συνεργασία του IFG με το Πανόραμα.
Πέμπτη 21/11 Τριανόν | 20.15Με τη νέα ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά, «Quiet Life», παρουσία του σκηνοθέτη και άλλων συντελεστών, κάνει φέτος πρεμιέρα το Πανόραμα. Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο παράλληλο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Βενετίας, ενώ την προβολή της θα ακολουθήσει Q&A.
Quiet LifeΓαλλία, Ελλάδα, Γερμανία, Εσθονία, Σουηδία – 2024 – Έγχρωμη – 99′
Σκην./Dir.: Αλέξανδρος Αβρανάς/Alexandros Avranas | Σεν./Scr.: Αλέξανδρος Αβρανάς/Alexandros Avranas, Σταύρος Παμπαλλής/Stavros Pamballis | Φωτ./Cin.: Ολυμπία Μυτιληναίου/Olympia Mytilinaiou| Μοντ./Ed.: Dounia Sichov | Μουσ./Mus.: Tuomas Kantelinen | Ηθ./Cast: Chulpan Khamatova, Grigoriy Dobrygin, Naomi Lamp, Miroslava Pashutina, Ελένη Ρουσσινού/Eleni Roussinou | Παρ./Prod.: Sylvie Pialat, Alejandro Arenas Azorin, Benoît Quainon, Adeline Fontan Tessaur, Olivier Guerpillon, Frida Hallberg, Reik Möller, Ulf Israel, Riina Sildos, Κώστας Σφακιανάκης/Kostas Sfakianakis, Βίκυ Μίχα/Vicky Miha, Kaarle Aho
Σουηδία, 2018. Ένα μυστηριώδες σύνδρομο που πλήττει τα παιδιά προσφύγων προκαλεί έντονη ανησυχία στους γιατρούς και τους πολιτικούς. Ο Σεργκέι και η Νατάλια αναγκάζονται να δραπετεύσουν από τη χώρα τους μετά από μια επίθεση που παραλίγο να στοιχίσει στον Σεργκέι τη ζωή του. Το ζευγάρι εγκαθίσταται στη Σουηδία με τις δύο μικρές τους κόρες και περιμένει την απόφαση της Υπηρεσίας Μετανάστευσης για την αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Προσπαθούν να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή: εργάζονται σκληρά, στέλνουν τα παιδιά τους σε σουηδικό σχολείο, μαθαίνουν τη γλώσσα και υπομένουν τους τακτικούς ελέγχους των αρχών, ελπίζοντας πως κάποια μέρα θα αποκτήσουν τη σουηδική υπηκοότητα. Όταν όμως η αίτησή τους απορρίπτεται, η μικρότερη κόρη τους, η Κάτια, καταρρέει και βυθίζεται σε ένα ανεξήγητο κώμα. Καθώς ο Σεργκέι και η Νατάλια έρχονται αντιμέτωποι με ένα ηθικό δίλημμα, η αντοχή και η αποφασιστικότητά τους δοκιμάζονται. Μπορούν να βρουν τη δύναμη και την ελπίδα που χρειάζονται για να σώσουν τις κόρες τους; Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Interfilm στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Επιλεκτική Φιλμογραφία: Αλέξανδρος Αβρανάς/Alexandros Avranas (1977): Without (2008) | Miss Violence (2013) | Σκοτεινά Εγκλήματα / Dark Crimes (2016) | Love Me Not (2017)
Με την γαλλική ταινία «Sarah Bernhardt, La Divine» (διανομή: Rosebud 21), σε πανελλήνια πρεμιέρα, ρίχνει αυλαία το φετινό Πανόραμα.
Πριν την έναρξη της προβολής θα βραβευθεί ο διανομέας της ταινίας, Ζήνος Παναγιωτίδης, για τη συνολική του προσφορά στον ελληνικό κινηματογράφο.
Sarah Bernhardt, La DivineΓαλλία – 2024 – Έγχρωμη – 98′
Σκην./Dir.: Guillaume Nicloux | Σεν./Scr.: Nathalie Leuthreau, Guillaume Nicloux | Φωτ./Cin.: Yves Cape | Μοντ./Ed.: Guy Lecorne, Karine Prido | Μουσ./Mus.: Reynaldo Hahn | Ηθ./Cast: Sandrine Kiberlain, Laurent Lafitte, Amira Casar, Pauline Etienne, Laurent Stocker, Grégoire Leprince-Ringuet | Παρ./Prod.: David Grumbach, François Kraus
Η Sarah Bernhardt ήταν η πρώτη σταρ στον κόσμο. Ελεύθερη, εκκεντρική, αφοσιωμένη, όπως κάθε αληθινός οραματιστής. Μεταξύ θρύλου και φαντασίας, αυτή η πρωτότυπη βιογραφική ταινία αποκαλύπτει δύο, ελάχιστα γνωστά αλλά εξαιρετικά σημαντικά, επεισόδια που σημάδεψαν τη ζωή της. Ο παραγωγικός σκηνοθέτης Guillaume Nicloux μάς βυθίζει στον επιβλητικό κόσμο της πιο σαγηνευτικής περσόνας για το θέατρο του 19ου αιώνα. Η ταινία είναι μια διασταύρωση ιστορικού δράματος και ερωτικής εξομολόγησης, ενώ φλερτάρει με θεματικές όπως η αγάπη, η ελευθερία και η αφύπνιση της γυναικείας συνείδησης. Η πρωταγωνίστρια, Sandrine Kiberlain, ξεδιπλώνει μια ερμηνεία γεμάτη υπερβολή, αυθάδεια, συγκίνηση και την απαιτούμενη δόση χιούμορ. Μαζί της οι Laurent Lafitte και Amira Casar, δύο καταξιωμένοι Γάλλοι ηθοποιοί στην κορύφωση της καριέρας τους, χαρίζουν βάθος και ένταση σε αυτή την κινηματογραφική πανδαισία.
Επιλεκτική Φιλμογραφία/Selective Filmography: Guillaume Nicloux (1966): Cette femme-là (2003) | Η Μοναχή / La Religieuse (2013) | Η Απαγωγή του Μισέλ Ουελμπέκ / L’enlèvement de Michel Houellebecq (2014) | Les Confins du Monde (2018) | Les Rois de l’arnaque (2021)
Ιταλία – 2023 – Έγχρωμη – 100’
Σκηνoθεσία: Ginevra Elkann
*Η ταινία θα προβληθεί παρουσία της πρωταγωνίστριας, Valeria Golino, και της σκηνοθέτιδος, Ginevra Elkann. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει Q&A.
Γαλλία, Ελλάδα, Γερμανία, Εσθονία, Σουηδία – 2024 – Έγχρωμη – 99′
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς Κλείσε τα μάτια σου/ Cerrar Los Ojos
Ισπανία, Αργεντινή – 2023 – Έγχρωμη – 169′
Σκηνοθεσία: Víctor Erice K / Ο Κύριος Κ
Ολλανδία, Νορβηγία, Βέλγιο – 2024 – Έγχρωμη – 96′
Σκηνοθεσία: Tallulah Hazekamp Schwab Bauk
Σερβία – 2024 – Έγχρωμη – 97′
Σκηνοθεσία.: Goran Radovanović
*Η προβολή θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη.
Ιταλία – 2023 – Έγχρωμη – 99′
Σκηνοθεσία: Michele Riondino Summer Brother/Zomervacht/Αδελφός του Καλοκαιριού
Ολλανδία, Βέλγιο – 2023 – Έγχρωμη – 100′
Σκηνοθεσία: Joren Molter Africa Star / Αστέρι Της Αφρικής
Κύπρος – 2024 – Ασπρόμαυρη – 108′
Σκηνοθεσία: Άδωνις Φλωρίδης
Κύπρος – 2024 – Έγχρωμη, Ασπρόμαυρη – 97′
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Χαπέσιης Η Κάλτσα/The Sock
Κύπρος – 2024 – Έγχρωμη – 90′
Σκηνοθεσία: Κύρος Παπαβασιλείου
*Η προβολή θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη.
Θολός Βυθός/Giannis in the CitiesΕλλάδα – 2024 – Ασπρόμαυρη – 90′
Σκηνοθεσία: Ελένη Αλεξανδράκη
*Η προβολή θα γίνει παρουσία της σκηνοθέτιδος.
Πρεμιέρες Τρία Χιλιόμετρα Μέχρι το Τέλος του Κόσμου/Trei Kiliometri Pana La Capatul LumiiEmanuel Parvu, 2024, Ρουμανία, Έγχρωμη, 105′ (σε συνεργασία με το Cinobo)
Σεν./Scr.: Miruna Berescu, Emanuel Parvu | Φωτ./Cin.: Silviu Stavilã | Μοντ./Ed.: Mircea Olteanu | Σχεδ. Παρ./Prod. Des.: Bogdan Ionescu | Ηθ./Cast: Ciprian Chiujdea, Laura Vasiliu, Bogdan Dumitrache, Ingrid Berescu, Vlad Ionut Popescu, Bogdan Tulbure, Adrian Titieni | Παρ./Prod.: Miruna Berescu
Τοποθετημένο σε μια συντηρητική κοινότητα του Δέλτα του Δούναβη της Ρουμανίας, βλέπουμε το ταξίδι αυτογνωσίας ενός ομοφυλόφιλου εφήβου, του Άντι, που έρχεται σε σύγκρουση με τις παραδοσιακές αξίες που υποστηρίζουν οι γονείς και οι γείτονές του. Ο Emanuel Parvu βάζει στο μικροσκόπιο τον φανατισμό και κομφορμισμό των ανθρώπων και το πώς η τρυφερότητα μπορεί να αποτελέσει απειλή σε μια κοινότητα ηθικά τρομοκρατημένη από το οτιδήποτε απειλεί την παραδοσιακή της σταθερότητα. Με κλινική αποστασιοποίηση και μεγάλης διάρκειας πλάνα δεν επιβάλλεται στα συναισθήματα του θεατή καθώς αποφεύγει την εύκολη ταύτιση με το τραύμα του κεντρικού χαρακτήρα, όσο τονίζει τις αντιδράσεις των γύρω του και του συνολικού κοινωνικού ιστού. Έτσι αυτή η επώδυνη ιστορία καταπίεσης και απόρριψης θέτει άμεσα ερωτήματα σε όλους μας για τους λόγους και τις συνέπειες που παράγονται όταν βάζουμε μπροστά από παραμορφωτικό φα κό ή αρνούμαστε την ίδια την πραγματικότητα και τις ανάγκες των ανθρώπων. Επίσημη πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών όπου διαγωνίστηκε για τον Χρυσό Φοίνικα και το Queer Palm ενώ κέρδισε Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο.
ToxicSaule Bliuvaite, 2024, Λιθουανία, Έγχρωμη, 99′ (σε συνεργασία με το Cinobo)
Σεν./Scr.: Saule Bliuvaite | Φωτ./Cin.: Vytautas Katkus | Μοντ./Ed.: Igne Narbutaite | Μουσ./Mus.: Gediminas Jakubka | Ηθ./Cast: Vesta Matulyte, Ieva Rupeikaite, Egle Gabrenaite, Giedrius Savickas, Vilma Raubaite, Jekaterina Makarova | Παρ./Prod.: Akis Bado, Giedre Burokaite, Juste Michailinaite
Το να γραφτούν σε μια τοπική σχολή μοντέλων μοιάζει για δύο έφηβα κορίτσια σαν μια απόδραση από τα αδιέξοδα της πόλης τους. Κι ενώ η υπόσχεση μιας καλύτερης ζωής τα ωθεί να παραβιάζουν το σώμα τους με ολοένα και πιο ακραίους τρόπους, δημιουργούν μεταξύ τους, για να ανταπεξέλθουν, έναν μοναδικό δεσμό. Έντονη κοινωνική κριτική στην ολοένα και αυξανόμενη, στη σύγχρονη εποχή, αντικειμενοποίηση και εκμετάλλευση του γυναικείου σώματος, το ντεμπούτο μεγάλου μήκους της Λιθουανής Saule Bliuvaite εξερευνά, βασισμένη σε δικές της παρόμοιες εμπειρίες, με ευαισθησία, διορατικότητα, ποιητική διάθεση και σκηνοθετική δεξιοτεχνία τις πιο ωμές, σκοτεινές και βάναυσες γωνιές της ανθρώπινης συνθήκης, ενώ η κριτική σύσσωμη χαιρέτησε τις δύο νέες ηθοποιούς που δημιουργούν μια βαθιά περίπλοκη σχέση, μη αναμενόμενη, και που συγκλονίζουν δραματουργικά με την παρουσία τους και τις ικανότητές τους καθώς τονίζουν τα υτόχρονα την ευθραυστότητα και την αξιοπρέπεια μέσα σε ένα καταπιεστικό περιβάλλον. Σάρωσε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο με τέσσερα βραβεία, συμπεριλαμβανόμενου την Χρυσή Λεοπάρδαλη, Οικουμενικό Βραβείο και Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας, καθώς και μία υποψηφιότητα για το Βραβείο FIPRESCI – European Discovery της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Και η Γιορτή Συνεχίζεται…/Et La Fete Continue!Robert Guédiguian, 2023, Γαλλία – Ιταλία, Έγχρωμη, 106′ (σε συνεργασία με τη Weird Wave)
Σκην./Dir.: Robert Guédiguian | Σεν./Scr.: Robert Guédiguian, Serge Valletti | Φωτ./Cin.: Pierre Milon | Μοντ./Ed.: Bernard Sasia | Μουσ./Mus.: Michel Petrossian | Ηθ./Cast: Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Lola Naymark, Robinson Stévenin, Gérard Meylan, Grégoire Leprince-Ringuet, Jacques Boudet | Παρ./Prod.: Marc Bordure, Robert Guédiguian
Η Ρόζα είναι η ψυχή της λαϊκής γειτονιάς της στην παλιά Μασσαλία. Μοιράζει την αστείρευτη ενέργειά της μεταξύ της οικογένειάς της, της εργασίας της ως νοσοκόμα και της πολιτικής της δέσμευσης να βοηθάει τους αδύναμους. Καθώς όμως πλησιάζει στη συνταξιοδότηση, οι ψευδαισθήσεις της ξεθωριάζουν. Η ζωντάνια των κοντινών της ανθρώπων και η συνάντησή της με τον Ανρί την ωθούν να συνειδητοποιήσει ότι ποτέ δεν είναι αργά για να πραγματοποιήσει τα όνειρά της.
Αφιερώματα«Από τον Τζον Κασαβέτη ως το αφιέρωμα για τα “50 χρόνια της τουρκικής εισβολής»
Ο Νίνος Μικελίδης σχολίασε για τα Αφιερώματα του 37ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου:
«Χρειάστηκε μόνο μια ταινία, οι “Σκιές”, για να καθιερώσει τον Τζον Κασσαβέτη ως τον πιο αντικομφορμιστή, τον πιο ανατρεπτικό, ανανεωτή του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Ταινία γυρισμένη το 1959, την ίδια χρόνια με την εμφάνιση της ταινίας “Με κομμένη την ανάσα” του Γκοντάρ, που σηματοδοτεί την εμφάνιση της γαλλικής νουβέλ βαγκ, με τον Κασσαβέτη να εισάγει στον αμερικανικό κινηματογράφο μια δική του, εντελώς προσωπική, “νουβέλ βαγκ”. Που θα τις ακολουθήσει με μια σειρά εξαιρετικές ταινίες, από τα «Πρόσωπα» και φτάνοντας ως το «Μια γυναίκα εξομολογείται» και το «Άνεμος αγάπης». Ένας εμβληματικός σκηνοθέτης που το φετινό Πανόραμα αποφάσισε να του κάνει ένα μεγάλο αφιέρωμα, με 11 συνολικά ταινίες του, 9 που σκηνοθέτησε και 2 όπου πρωταγωνιστεί. Το αφιέρωμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.), στο πλαίσιο της οποίας εκδίδουμε φέτος και έ να βιβλίο με κριτικές για το σύνολο του σκηνοθετικού έργου του Κασσαβέτη.
Στα αφιερώματα κι ένα αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του εβραϊκής καταγωγής Τσέχου συγγραφέα Φραντς Κάφκα, ενός από τους πιο σημαντικούς λογοτέχνες του 20ού αιώνα, με ένα έργο που διερευνά θέματα αποξένωσης, υπαρξιακού άγχους, ενοχής και παραλογισμού, με πρόσωπα που αντιμετωπίζουν αλλόκοτες, σουρεαλιστικές καταστάσεις, συνδυάζοντας τον ρεαλισμό με το φανταστικό. Στο πρόγραμμα τόσο η κλασική ταινία “Η δίκη” του Όρσον Γουέλς, καθώς και μερικά άγνωστα στο ελληνικό κοινό φιλμ.
Η εκατονταετηρίδα, τη φορά αυτή, από τη γέννησή του, είναι και ο λόγος του αφιερώματος στον εξαίρετο, και φίλο του Πανοράματος (τον είχαμε τιμήσει με το Ειδικό Βραβείο του φεστιβάλ), Κλοντ Σοτέ, με την προβολή των πέντε από τις πιο σημαντικές ταινίες του. Χρονικογράφος της μεταπολεμικής γαλλικής κοινωνίας, με την Ρόμι Σνάιντερ πρωταγωνίστρια στις περισσότερες ταινίες του, με θέματα όπου συχνά η γυναίκα και η θέση της στη γαλλική κοινωνία, έχει την κύρια θέση.
Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο του Αμερικανού σκηνοθέτη Ρότζερ Κόρμαν, ένα ακόμη φίλο από τα πρόσωπα που τιμήθηκαν παλαιότερα από το Πανόραμα, το φετινό 37ο φεστιβάλ διοργανώνει ένα μικρό αφιέρωμα με τέσσερις ταινίες του, βασισμένες στο έργο του Έντγκαρ Άλαν Πόε, εξαιρετικά δείγματα του φανταστικού κινηματογράφου, με βασικό πρωταγωνιστή τον Βίνσεντ Πράις, με τις δύο από αυτές σε μεταμεσονύχτια προβολή. Ένας ιδιαίτερα παραγωγικός σκηνοθέτης, γνωστός για τον εξαιρετικά γρήγορο τρόπο – πέντε συνήθως μέρες – με τον οποίο γύριζε τόσο τις ταινιες που ο ίδιος σκηνοθετούσε όσο και εκείνες που γύριζαν στο Εργαστήρι του, νέοι, άγνωστοι τότε σκηνοθέτες, ανάμεσα τους και οι Μάρτιν Σκορσέζε, Φράνσις Φορντ Κόπολα, Τζο Ντάντε, Τζόναθαν Ντέμι, Τζον Σέιλς, κ.ά.
Ιδιαίτερα επίκαιρη σημασία έχει το αφιέρωμα στον Κυπριακό Κινηματογράφο, με θέμα τα “50 χρόνια από την τουρκική εισβολή του νησιού”, με ταινίες φιξιόν και ντοκιμαντέρ, γυρισμένες από το 1974 ως τις μέρες μας, από ταλαντούχους σκηνοθέτες όπως οι Ανδρέας Πάντζης, Πανίκκος Χρυσάνθου, Κορίνα Αβρααμίδου, Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν και Μάριος Πιπερίδης. Ανάμεσά τους και μια τουρκοκυπριακή ταινία, “Ο μπαμπάς του γαλάτου”, γυρισμένη στο πνεύμα της συμφιλίωσης και της επανένωσης. Μια αληθινή ιστορία ανθρωπιάς που εκτυλίσσεται στη διάρκεια του πολέμου, με τα πρόσωπα που την έζησαν να βρίσκονται μαζί μας στην προβολή για να μιλήσουν για τη δραματική εμπειρία τους».
Αφιέρωμα John CassavetesΠροβάλλονται συνολικά 11 ταινίες, 9 σε σκηνοθεσία του J. Cassavetes και 2 όπου εμφανίζεται ως ηθοποιός:
- Σκιές/ Shadows, John Cassavetes, 1959, 87′
- Πρόσωπα / Faces, John Cassavetes, 1968, 130′
- Σύζυγοι / Husbands, John Cassavetes, 1970, 154′
- Μίνι και Μόσκοβιτς / Minnie and Moskowitz, John Cassavetes, 1971, 114′
- Μια Γυναίκα Εξομολογείται/ A Woman Under the Influence
- John Cassavetes, 1974, 155′
- Η Δολοφονία ενός Κινέζου Πράκτορα Στοιχημάτων / The Killing of a Chinese Bookie, John Cassavetes, 1976, 135′
- Νύχτες Πρεμιέρας / Opening Night, John Cassavetes, 1977, 144′
- Γκλόρια / Gloria, John Cassavetes, 1980, 123′
- Ερωτική Θύελλα / Love Streams, John Cassavetes, 1984, 141′
- Οι Δολοφόνοι / The Killers, Don Siegel, 1964, 93′
- Το Μωρό της Ρόζμαρι / Rosemary’s Baby,
- Roman Polanski, 1968, 137′
Προβάλλονται συνολικά 5 ταινίες:
- Η Δίκη / Le Procès, Orson Welles, 1962, 119′
- Ο Πειρασμός / L’Udienza, Marco Ferreri, 1972, 112′
- Tetsuo: Ο Σιδερένιος Άνθρωπος / Tetsuo: The Iron Man
- Shin’ya Tsukamoto, 1989, 67′
- Amerika, Vladimír Michalek, 1994, 90′
- Μετά τα Μεσάνυχτα / After Hours, Martin Scorcese, 1985, 97′
Προβάλλονται συνολικά 5 ταινίες του Γάλλου σκηνοθέτη που στο παρελθόν έχει φιλοξενηθεί από το Πανόραμα:
- Τα Γεγονότα της Ζωής / Les Choses de la Vie, 1970, 89′
- Η Τροτέζα και οι Διαρρήκτες / Max et les Ferrailleurs, 1971, 112′
- Σεζάρ και Ρόζαλι / César et Rosalie, 1972, 111′
- Η Παλιοπαρέα / Vincent, François, Paul… et les autres, 1974, 118′
- Η Νέλλη και ο Κύριος Αρνό / Nelly et Monsieur Arnaud, 1995, 106′
Προβάλλονται συνολικά 9 ταινίες:
- Ο Βιασμός της Αφροδίτης / The Rape of Aphrodite
Ανδρέας Πάντζης, 1985, 150′ - Το Τείχος Μας / Our Wall,
Πανίκος Χρυσάνθου, 1993, 108′ - Δρόμοι και Πορτοκάλια / Roads and Oranges,
Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν, 1996, 100′ - Ο Τελευταίος Γυρισμός / The Last Homecoming
Κορίνα Αβρααμίδου, 2008, 85′ - The Palace
Anthony Maras, 2011, 17′ - Το Νησί που Μοιραζόμαστε / Sharing an Island,
Δανάη Στυλιανού, 2012, 100′ - Η Ιστορία της Πράσινης Γραμμής /The Story of the Green Line,
Πανίκος Χρυσάνθου, 2016, 115′ - Αναζητώντας τον Χέντριξ / Smuggling Hendrix,
Μάριος Πιπερίδης, 2018, 92′ - Ο Μπαμπάς μου του Γαλάτου / Süt Babam
Cemal Yildirim, 2021, 77′
Προβάλλονται συνολικά 4 ταινίες του Αμερικανού σκηνοθέτη που στο παρελθόν έχει φιλοξενηθεί από το Πανόραμα:
- Ο Πύργος των Καταραμένων/ The Fall of the House of Usher, 1960, 79′
- Μια Κραυγή στην Ομίχλη / The Premature Burial, 1962, 81′
- Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου /The Masque of the Red Death, 1964, 89′
- Ο Τάφος με τα 7 Μυστικά / Tomb of Ligeia, 1964, 82′
Προβάλλονται συνολικά 3 ταινίες όπου πρωταγωνιστεί η ηθοποιός Μπέτυ Λιβανού, που φέτος βραβεύεται από το Πανόραμα για τη συνολική της προσφορά στον ελληνικό κινηματογράφο:
- Το Ταξίδι του Μέλιτος / Honeymoon
Γιώργος Πανουσόπουλος, 1979, 112′ - Ξαφνικός Έρωτας / Sudden Love
Γιώργος Τσεμπερόπουλος, 1984, 100′ - Μ’ Αγαπάς /Love me not?
Γιώργος Πανουσόπουλος, 1989, 102′
Προβάλλονται συνολικά 2 ταινίες σε σκηνοθεσία του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, που φέτος βραβεύεται από το Πανόραμα για τη συνολική του προσφορά στον ελληνικό κινηματογράφο:
- Ημερολόγιο Καταστρώματος – Γιώργος Σεφέρης /Log Books: George Seferis, 2001, 70′
- Ο Κόκκινος Δάσκαλος / The Red Teacher, 2024, 100′
- Η Αυγή / Sunrise: A Song of Two Humans,
Friedrich Wilhelm Murnau, 1927, 94′ – Trailer (σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος) - Κοσμικό Ανατομείο / The Cosmic Dissecting Room Show,
Βασίλης Βαφέας, 1993, 63′ - Λαϊκοί Βάρδοι – Στιγμές από τη ζωή τους και της ζωή μας / Folk Bards – Moments of their Lives and Ours,
Θάνος Κουτσανδρέας, 2023, 109′ – Trailer - In the Eye of the Storm: The Political Odyssey of Yannis Varoufakis
Raoul Martinez, 2024 – Trailer
Επεισόδιο 5: One Evolutionary Step Beyond (41′)
Επεισόδιο 6: Sow The Seeds Of The Next Renaissance (46′)
Studi New Star Art Cinema (Σπάρτης & Σταυροπούλου 33, Πλατεία Αμερικής)
Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος (ανά προβολή): 6 ευρώ, Κάρτα Διαρκείας 10 προβολών: 20 ευρώ**
Ειδική τιμή για φοιτητές-σπουδαστές-ανέργους: 4 ευρώ
με επίδειξη της αντίστοιχης φοιτητικής ταυτότητας ή κάρτας ανέργων