Casting call, της Στέλλας Ρουσάκη στο Θέατρο 104
Ένα ψυχολογικό παιχνίδι ματαιοδοξίας και εξουσίας από τη Στέλλα Ρουσάκη, ανεβαίνει στο Θέατρο 104.
Ένας δημοφιλής σκηνοθέτης κινηματογράφου καλεί σε ακρόαση ηθοποιούς, για την επερχόμενη ταινία του. Τέσσερις υποψήφιοι, πηγαίνουν εκεί, για να διεκδικήσουν τον ρόλο και ν΄ανοίξει η μεγάλη πόρτα για την καριέρα τους. Τίποτα όμως δεν είναι αυτό που φαίνεται. Οι στόχοι και τα σκοτάδια όλων των χαρακτήρων ξετυλίγονται μέσα από την διαδικασία και η ακρόαση θα εξελιχθεί σ’ ένα ψυχολογικό παιχνίδι ματαιοδοξίας και εξουσίας.
Με ποιον τρόπο μάς απασχολεί το έργοΤο έργο υπογραμμίζει το πρόσωπο της εξουσίας και το κύτταρο από το οποίο αυτή προέρχεται. Μήπως η εξουσία είναι σκληρή γιατί προέρχεται από σκληρότητα; Μήπως είναι ο τρόπος κάθε ανθρώπου να θεραπεύσει ομοιοπαθητικά, αυτό από το οποίο πάσχει; Απ’ την πλευρά των υποψηφίων, τίθενται σοβαρά ζητήματα του σύγχρονου καλλιτεχνικού και όχι μόνο «τοπίου»: το κλειστό και αποστειρωμένο σύστημα των ακροάσεων, της αναξιοκρατίας και των συμφερόντων που αυτή εξυπηρετεί, της άκαρπης προσπάθειας κάθε ανθρώπου να υπάρξει μέσα σ’ αυτό το κλειστό σύστημα και ν’ αποδείξει την αξία του, τη διπλή επαγγελματική ζωή που αναγκάζεται να έχει, αλλά και την εικόνα που έχουν τα γύρω περιβάλλοντα για εκείνον. Η κρυφή παρακολούθηση των υποψηφίων για τις «ανάγκες» μιας ακρόασης και η συνέχιση της συμμετοχής τους όταν αυτό αποκαλύπτεται, θέτει το πιο σοβαρό ζήτημα στο έργο: την ανάγκη κάθε ανθρώπου να υπάρχει σε μια συνεχή κατάσταση ματαιοδοξίας και αποδοχής, γεγονός που συναντάται σε κάθε χώρο πέρα από τον καλλιτεχνικό και υπάρχει διαχρονικά.
Η διττή φύση του έργου (θέατρο και κάμερα) και η σύγχρονη σκηνοθετική του προσέγγιση, είναι κάτι που το καθιστά ιδιαίτερο. Η κινηματογράφηση σε αυτήν την παράσταση, δεν συμβαίνει για να εντυπωσιάσει τον θεατή, αλλά προκύπτει φυσικά μέσα από τη συνθήκη, που είναι μια ακρόαση για ταινία, όπου η κάμερα καταγράφει τους υποψηφίους καθ’ όλη τη διάρκεια. Αυτό παρασέρνει τον θεατή στην υπόθεση χωρίς να το καταλάβει. Το έργο, επίσης, δίνει μια ρεαλιστική κωμικότητα μέσα από τις διαφορετικές προσωπικότητες των υποψηφίων και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
Στέλλα Ρουσάκη
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Αθήνα