Η Καμεράτα ερμηνεύοντας Μπαχ εγκαινίασε τον νέο της ρόλο στο Μέγαρο
Με μια μεγαλοπρεπή ερμηνεία των Βρανδεμβούργιων κοντσέρτων, ενός από τα σημαντικότερα έργα της μουσικής του Μπαρόκ, το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, η Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής επέστρεψε, μόνιμα πλέον, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Με μια μεγαλοπρεπή ερμηνεία των έξι Βρανδεμβούργιων κοντσέρτων του Μπαχ, ενός από τα σημαντικότερα έργα της μουσικής της εποχής του Μπαρόκ, η Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής επέστρεψε, μόνιμα πλέον, στο σπίτι της, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Με τη συναυλία αυτή, της 30ής Νοεμβρίου, η Καμεράτα και ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου εγκαινίασαν τον νέο ρόλο της, ως Ορχήστρας in residence του Μεγάρου, επιλύοντας, με τον τρόπο αυτό, προβλήματα και εκκρεμότητες πολλών χρόνων. Για τον λόγο αυτό, η συγκεκριμένη συναυλία είχε έναν επιπλέον εορταστικό χαρακτήρα, αφού με αυτήν εγκαινιάζονται και οι μηνιαίες εμφανίσεις του σχήματος στο Μέγαρο Μουσικής.
Η επιλογή του δημοφιλούς –ίσως, μάλιστα, του δημοφιλέστερου– έργου του Μπαχ για την ανανεωμένη παρουσία της Ορχήστρας συνέτεινε στον εορταστικό χαρακτήρα της συναυλίας, η οποία, παρά τη διάρκειά της, που υπερέβη τις δυόμισι ώρες, κράτησε καθηλωμένο το κοινό.
Το Βρανδεμβούργια κοντσέρτα αποτελούν μια συλλογή έξι έργων που γράφτηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, πιθανόν μεταξύ 1713-1721, και συγκεντρώθηκαν από τον ίδιο τον Μπαχ σε ένα portfolio το οποίο προσέφερε στον μαρκήσιο του Βρανδεμβούργου, υπό τον τίτλο «Έξι κοντσέρτα για διάφορα όργανα». Κανένα από τα έξι κοντσέρτα δεν έχει την ίδια ενορχήστρωση με τα υπόλοιπα, καταδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό τον πρώσο ευγενή, που ήταν ο αποδέκτης τους, τις ικανότητες του Μπαχ στη γραφή για διάφορους συνδυασμούς οργάνων.
Αυτή η διαφοροποιημένη ενορχήστρωση, που απαιτεί τη χρήση μιας σειράς χαρακτηριστικών μπαρόκ οργάνων, όπως η βιόλα ντα γκάμπα ή το φλάουτο τραβέρσο, καθώς και η αναδιάταξη της σειράς παρουσίασης των κοντσέρτων από τον Γιώργο Πέτρου (παρουσιάστηκαν στο πρώτο μέρος το 4ο, 3ο και 2ο και, στη συνέχεια, το 5ο, 6ο και 1ο), κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των ακροατών, που αντάμειψαν στο τέλος την Ορχήστρα με ένα θυελλώδες χειροκρότημα. Ως αντίδωρο στη θέρμη με την οποία το κοινό υποδέχτηκε την ερμηνεία της ανανεωμένης Καμεράτας, η ορχήστρα ερμήνευσε στο ανκόρ τη δημοφιλή «άρια», το δεύτερο μέρος από τη Σουίτα αρ. 3 σε ρε μείζονα, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο τη συναυλία.
Χριστούγεννα με την ΚαμεράταΤο επόμενο ραντεβού της Καμεράτας και του μαέστρου Γιώργου Πέτρου με το κοινό στο Μέγαρο Μουσικής θα είναι εορταστικό, καθώς στις 27 Δεκεμβρίου η ορχήστρα επιστρέφει με «Χριστούγεννα στις Βερσαλλίες του Βασιλιά Ήλιου», μια συναυλία αφιερωμένη σε μερικές από τις σημαντικότερες σελίδες της γαλλικής θρησκευτικής μουσικής του Μπαρόκ, τα μεγαλοπρεπή «Τe Deum» του Jean-Baptiste Lully και του Marc-Antoine Charpentier, έργα του ύστερου 17ου αιώνα.