Η ΚΟΑ με West Side Story στο Μέγαρο
Συμφωνικούς Χορούς από το «West Side Story» του Λέοναρντ Μπερνστάιν και, σε πανελλήνια πρώτη, το έργο του Αμερικανού μινιμαλιστή Τζον Άνταμς «Γιατί πρέπει όλες οι ωραίες μελωδίες να είναι του διαβόλου;», όπως και τις Παραλλαγές «Αίνιγμα» του Έντουαρντ Έλγκαρ, ερμηνεύει η ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Συμφωνικούς Χορούς από το «West Side Story» του Λέοναρντ Μπερνστάιν και, σε πανελλήνια πρώτη, το έργο του αμερικανού μινιμαλιστή Τζον Άνταμς «Γιατί πρέπει όλες οι ωραίες μελωδίες να είναι του διαβόλου;», όπως και τις Παραλλαγές «Αίνιγμα» του Έντουαρντ Έλγκαρ, ερμηνεύει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη συναυλία της Παρασκευής 6 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με μαέστρο τον Μιχάλη Οικονόμου και σολίστ τον Στέφανο Νάσο στο πιάνο.
Συμφωνικούς Χορούς από το δημοφιλές μιούζικαλ του Λέοναρντ Μπερνστάιν «West Side Story» ερμηνεύει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη συναυλία της Παρασκευής 6 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Με τον αρχιμουσικό Μιχάλη Οικονόμου στο πόντιουμ, η ορχήστρα ερμηνεύει, διασκευασμένα για συμφωνική ορχήστρα, εννέα διάσημα αποσπάσματα από το μιούζικαλ που μεταφέρει τον σαιξπηρικό «Ρωμαίο και Ιουλιέτα» στις γειτονιές της Νέας Υόρκης, μετατρέποντας τον ανταγωνισμό Καπουλέτων και Μοντέγων σε σύγκρουση συμμοριών. Ο εφηβικός έρωτας, ο χορός ως μέσο ανταγωνισμού αλλά και η συμφιλίωση ζωντανεύουν από την εμπνευσμένη γραφή του Μπερνστάιν (1918-1990), που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες του 20ού αιώνα.
Στο ίδιο πρόγραμμα, η ΚΟΑ ερμηνεύει, σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση, το κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του σύγχρονου αμερικανού συνθέτη Τζον Άνταμς (εν. 1947) που έχει τον τίτλο «Must the Devil Have All the Good Tunes?» («Γιατί πρέπει όλες οι ωραίες μελωδίες να είναι του διαβόλου;»), τον οποίο δανείζεται από μια περίφημη φράση του Μαρτίνου Λούθηρου. Με σολίστ στο πιάνο τον Στέφανο Νάσο, η ορχήστρα παρουσιάζει αυτή τη «σαγηνευτική σύγχρονη εκδοχή του “Χορού των νεκρών” του Φραντς Λιστ», γραμμένη από τον μινιμαλιστή δημιουργό που έφερε τη σύγχρονη μουσική στις αίθουσες των συμφωνικών συναυλιών της Αμερικής, όπως επισημαίνει ο πιανίστας Στέφανος Νάσος, συμπληρώνοντας ότι στο κοντσέρτο που θα παρουσιαστεί «κυριαρχεί το ρυθμικό στοιχείο ενώ ο μινιμαλισμός, ένα βασικό στοιχείο του οποίου είναι η επανάληψη, είναι σε δεύτερο επίπεδο. Το άλλο βασικό στοιχείο του μινιμαλισμού, η κλασική εύηχη αρμονία, υπάρχει σε μεγάλο βαθμό».
Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με ένα μουσικό αφιέρωμα στην επέτειο των 90 χρόνων από τον θάνατο του Έντουαρντ Έλγκαρ (1857-1934), ερμηνεύοντας τις Παραλλαγές «Αίνιγμα», op. 36, ένα έργο που καθιέρωσε τον συνθέτη παγκοσμίως και θεωρήθηκε ότι αναβιώνει το «μεγαλειώδες» στην αγγλική μουσική, θυμίζοντας την εποχή του Πέρσελ. Πρόκειται για έργο που «παραμένει εν μέρει μυστηριώδες ακόμα και σήμερα», όπως λέει ο μαέστρος Μιχάλης Οικονόμου, καθώς διαθέτει μια «μαγική» ιδιότητα: «Με το σωστό χτίσιμο των αντιθετικών εικόνων κάθε παραλλαγής, η μουσική μεταμορφώνεται αβίαστα σε συναίσθημα», συμπληρώνει.