MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΝΕΑ

Η Μαρίτα Παππά φέρνει την άνοιξη στη Νέα Υόρκη με την νέα της έκθεση

Η Ελληνίδα εικαστικός Μαρίτα Παππά παρουσιάζει την νέα της έκθεση The Poignancy Of A Perpetual Spring στην Opening Gallery της Νέας Υόρκης.

Μαρίτα Παππά, «The poignancy of a perpetual spring», Opening Gallery
Μαρίτα Παππά, «The poignancy of a perpetual spring», Opening Gallery
Monopoli Team

Η Ελληνίδα φωτογράφος και εικαστικός Μαρίτα Παππά παρουσιάζει την νέα της ατομική έκθεση, με τίτλο «The poignancy of a perpetual spring» στην Opening Gallery της Νέας Υόρκης.

Η έκθεση της Μαρίτας Παππά σε επιμέλεια της Sozita Goudouna, PhD, εξερευνά τις ιδέες της μνήμης, της αυθεντικότητας και της διαχρονικότητας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο μεταπανδημικό αστικό τοπίο της Νέας Υόρκης, με την ίδια την καλλιτέχνιδα να μετατρέπει την εφήμερη ομορφιά των λουλουδιών σε ένα μόνιμο θέαμα, μέσα από τα έργα της.

Για την τελευταία της έκθεση – την πρώτη της ως resident artist του Fulbright στο τμήμα Καλών Τεχνών Parsons του New School – η Μαρίτα Παππά συνεχίζει την έρευνά της για τον δημόσιο χώρο της Νέας Υόρκης μετά την πανδημία, αυτή τη φορά βάζοντας την “διαρκή άνοιξη” που προσφέρουν τα τεχνητά λουλούδια στο επίκεντρο.

Συγκεκριμένα, περπατώντας στους δρόμους της Νέας Υόρκης – μια πρακτική που έχει διαμορφώσει βαθιά την καλλιτεχνική της δημιουργία – παρατήρησε την αφθονία ψεύτικων λουλουδιών και φυτών – αμέτρητα όμορφα λουλούδια που αντιστέκονται στις υψηλές θερμοκρασίες, ευδοκιμούν και απλώνονται στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ. Σχεδόν δυσδιάκριτες από τα πραγματικά λουλούδια, οι πολύχρωμες τεχνητές συνθέσεις έγιναν πολύ δημοφιλείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μιας και ιδιοκτήτες εστιατορίων τα χρησιμοποίησαν ως λύση για να προσφέρουν μια “ζεστή” αίσθηση στους μέχρι πρότινος άδειους χώρους τους.

Επικαλούμενη την ανθρωπολόγο Margaret Mead, για την Παππά, τα λουλούδια αυτά προσφέρουν «έναν μηχανισμό διαχείρισης» της πραγματικότητας – μια διακοσμητική μονιμότητα που καλύπτει τη δομική δυστυχία – παρ’ όλο που πολλές φορές δεν συνειδητοποιούμε ούτε την τεχνητότητά τους, ούτε την παρουσίας τους γενικά, παρά τη χρήση τους από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων ως εργαλείο μάρκετινγκ. Αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές διχοτομίες που η Παππά απεικονίζει στην έκθεσή της.

Κάπως έτσι, οι χώροι της νεοϋορκέζικης γκαλερί ‘άνθισαν’ από άκρη σ’ άκρη μέσα από τα έργα της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας. Στο πρώτο δωμάτιο της γκαλερί, υπάρχουν τρία πλαίσια γεμάτα με υφασμάτινα χειροποίητα λουλούδια, που δημιούργησε η ίδια η Παππά. Το ύφασμα προήλθε από την M&S Schmalberg, μια εταιρεία τεχνητών λουλουδιών με έδρα τη Νέα Υόρκη, η οποία προμηθεύει την πόλη με τεχνητά λουλούδια από το 1916. Η Παππά επαναχρησιμοποίησε υλικά που δεν είχαν αξιοποιηθεί, για να αναδημιουργήσει καθε ένα λουλούδι, άλλα εμπνευσμένα από συνθέσεις που είχε δει στους δρόμους της Νέας Υόρκης, άλλα βγαλμένα από τη φαντασία της.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Opening (@openinggallery)

Στο δεύτερο δωμάτιο της γκαλερί, πίσω από ένα γυάλινο διαχωριστικό, έχουν τοποθετηθεί 24 μικρά κουτιά που φιλοξενούν φωτογραφίες Polaroid των λουλουδιών που απαθανάτισε η Παππά κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης της Νέας Υόρκης. Η χρήση της φωτογραφικής της μηχανής αποκαλύπτει μια ακόμη διχοτομία, αυτή τη φορά στην υλική της μορφή. Ενώ τα αυτοσχέδια υφασμάτινα λουλούδια ήταν προϊόν πολύωρης χειρωνακτικής δουλειάς, η Polaroid απεικονίζει ένα στιγμιότυπο που πήρε μία μονάχα λήψη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΣε επαναλειτουργία το 2025 η Συλλογή Frick στη Νέα Υόρκη12.09.2018

Εξάλλου, η Μαρίτα Παππά έρχεται από τον χώρο της φωτογραφίας. Μετά από μια δεκαετία καριέρας στη φωτογραφία, αποφάσισε να διευρύνει την καλλιτεχνική της δραστηριότητα και επιδίωξε ένα πτυχίο καλών τεχνών στο Glasgow School of Art το 2020, όπου κέρδισε μια υποτροφία από το ίδρυμα Schillizzi. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη γλυπτική στο Royal College of Art (RCA) του Λονδίνου, το 2022, όπου έλαβε την υποτροφία του Leverhulme Trust Arts Scholarship για πλήρη φοίτηση στις σπουδές της και την υποτροφία του Ιδρύματος NEON για δύο συνεχόμενα έτη. Η έκθεση Nacre που παρουσίασε κατά την αποφοίτησή της από το RCA ήταν υποψήφια για το βραβείο Harlow Sculpture Town Artist in Residence 2022/2023. Η δουλειά της έχει εκτεθεί σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα και την Ιταλία. Αυτή τη στιγμή είναι επισκέπτης Artist in residence του ιδρύματος Fulbright στο τμήμα Καλών Τεχνών Parsons του New School για να συνεχίσει την έρευνά της για τον δημόσιο χώρο της Νέας Υόρκης μετά την πανδημία.

Περισσότερα από Εικαστικά