Χριστούγεννα στο θέατρο #1: Κωμωδίες, μουσικοθεατρικά & μεγάλες παραγωγές
Από τις μεγάλες παραγωγές μέχρι τις πιο απολαυστικές κωμωδίες και τις πιο εντυπωσιακές μουσικές παραστάσεις, επιλέγουμε τις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς και εξασφαλίζουμε για τους αναγνώστες μας προσκλήσεις για τις ημέρες των γιορτών!
Το «Underground» σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, με πρωταγωνιστές τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Γιάννη Τσορτέκη και Αλεξάνδρα Αϊδίνη, μετά την μεγάλη επιτυχία της πρώτης χρονιάς, συνεχίζει την θεατρική διαδρομή του στο Θέατρο Ακροπόλ. Σε ολοκαίνουργια διασκευή του σκηνοθέτη της παράστασης, βασισμένη στην ομώνυμη εμβληματική ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, στο θεατρικό έργο «Άνοιξη τον Ιανουάριο» και στο μυθιστόρημα «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα» του Ντουσάν Κοβάσεβιτς, το «Underground» αφηγείται την επική ιστορία δύο φίλων, του Μπλάκι και του Μάρκο, με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Με μια δυναμική θεατρική προσέγγιση, το «Underground» μεταφέρει το κοινό σε έναν κόσμο σουρεαλισμού, σκοτεινού χιούμορ και ειλικρινούς συγκίνησης. Δίπλα στον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, τον Γιάννη Τσορτέκη και την Αλεξάνδρα Αϊδίνη συμπράττουν επί σκηνής ένας πολυμελής θίασος και μία ζωντανή ορχήστρα, υπό τους ήχους των γνώριμων, δυναμικών, βαλκανικών μουσικών στοιχείων σε σύνθεση του Goran Bregovic, καθώς και των πρωτότυπων μουσικών συνθέσεων του Άγγελου Τριανταφύλλου.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η σαρδόνια, σκοτεινή κωμωδία «Ο Άσχημος» του Marius Von Mayenburg, μετά τη θερμή υποδοχή κοινού και κριτικών, συνεχίζει για 2η χρονιά στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου. Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή – μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά… Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή… Τέσσερις ηθοποιοί σε οχτώ ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, σ’ αυτή την καυστική σάτιρα για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η Δανάη Σπηλιώτη σκηνοθετεί τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Μιχάλη Τιτόπουλο σ΄ ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Θεάτρου του Παραλόγου, το «The Dumb Waiter», του Χάρολντ Πίντερ. Το έργο αυτό του Νομπελίστα και κορυφαίου θεατρικού συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ – που γράφτηκε το 1957 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960 – είναι ένα σκοτεινό, κωμικό αριστούργημα του Θεάτρου του Παραλόγου που εξερευνά την αβεβαιότητα, την εξουσία και την αποξένωση. Ο Μπεν και ο Γκας κλεισμένοι σε ένα υπόγειο δωμάτιο περιμένουν τις οδηγίες τους. Ο χρόνος κυλά, η ένταση πυκνώνει σε κάθε ανάσα, ενώ οι ήρωες μιλούν σοβαρά για πολύ καθημερινά θέματα: τα σακουλάκια του τσαγιού, το ποδόσφαιρο, τις ασήμαντες ειδήσεις της τρίτης σελίδας στην εφημερίδα. Όμως, οι μυστηριώδεις και παράλογες παραγγελίες που έρχονται – κυριολεκτικά – άνωθεν, ανεβάζουν την ένταση, τεντώνουν τα νεύρα και δημιουργούν μιαν αίσθηση επικείμενης απειλής. Ο γνώριμος και οικείος κόσμος διαρρηγνύεται. Σαν κάποια δύναμη να παίζει ένα παιχνίδι. Η ιεραρχία αμφισβητείται, το δωμάτιο μοιάζει με παγίδα και οι ήχοι του ανελκυστήρα και των σωληνώσεων, υπονοούν ότι η πραγματικότητα, ίσως, δεν είναι αυτή που φαίνεται… Ο Χάρολντ Πίντερ χρησιμοποιεί τον συμβολισμό και την υπαινικτική γλώσσα για να δημιουργήσει αίσθηση ανασφάλειας και αβεβαιότητας, χαρακτηριστικά που συναντώνται συχνά στα έργα του. Στο The Dumb Waiter διερευνά την ιεραρχική δομή του κόσμου μας και το μερίδιο προσωπικής ευθύνης των ατόμων.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί τον «Επιθεωρητή», το κλασικό και διαχρονικό αριστούργημα του κορυφαίου Ρώσου δραματουργού Νικολάι Γκόγκολ, με τον Θοδωρή Σκυφτούλη και τον Στέλιο Μάινα στους δύο κεντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους. Σε μια επαρχιακή πόλη στα βάθη της Ρωσίας, οι αρχές του τόπου νομίζουν από παρεξήγηση πως ένας άσχετος με την κρατική μηχανή, ένας ιδιόμορφος τυχοδιώχτης που απλώς τυχαίνει να βρίσκεται στην πόλη, είναι ο αναμενόμενος κρατικός Επιθεωρητής για την καταπολέμηση της διαφθοράς που έστειλε η κυβέρνηση από τη Μόσχα. Βουτηγμένοι στη διαφθορά, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του οι υπεύθυνοι των ιδρυμάτων της πόλης επιδίδονται σε κολακείες και απόπειρες δωροδοκίας, τον χρηματίζουν, ικανοποιούν τις επιθυμίες του και τις ορέξεις του πέφτοντας έτσι θύματα μιας μεγαλύτερης απάτης που αποκαλύπτει την αποσύνθεση της κρατικής μηχανής και των λειτουργών της. Ο ψευτο-επιθεωρητής διασκεδάζει με τα καμώματά τους, τους εκμεταλλεύεται, τους εξευτελίζει απολαμβάνοντας τα πολυτελή καταλύματα και τις κολακείες κι αφού παίρνει αυτά που θέλει αποχωρεί. Στο τέλος όταν όλα αποκαλύπτονται η τιμωρία τους είναι αναπόφευκτη. Ο «Επιθεωρητής» πρωτοπαίχτηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1836 και αποτελεί στην ουσία μία αστική κωμωδία στην οποία στηλιτεύονται η κοινωνική διαφθορά, η γραφειοκρατία και η κατάχρηση εξουσίας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Πριγκίπισσες από την Μόσχα, σαδομαζοχιστές φύλακες και πολιτικοί κρατούμενοι, ιερόδουλες, gay ηπειρώτες, ακολουθούν τα βήματα του tango, χορεύοντας τσάμικο και τραγουδούν στη σκηνή του νέου Θεάτρου Ψυρρή, βαριά ποπ και ελαφριά ζεϊμπέκικα. Ο λόγος για τους «Ήρωες best off» της Ελένης Γκασούκα, μια μουσικοθεατρική παράσταση που ενσωματώνει στοιχεία επιθεώρησης, σάτιρας και μουσικής, χαρίζοντας στο κοινό μια ξεχωριστή καλλιτεχνική εμπειρία. Οι «Ήρωες» δεν είναι τυπικοί πρωταγωνιστές. Είναι οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, οι καθημερινοί, οι αληθινοί, αυτοί που άλλοτε γελούν και άλλοτε αγωνιούν. Η παράσταση αγκαλιάζει την ανθρώπινη ατέλεια και, μέσα από αυτήν, καταφέρνει να γίνει βαθιά οικεία και ταυτόχρονα συγκινητική. Τα διαχρονικά σατιρικά κείμενα της εμπνέονται από την ανθρώπινη αντίφαση, το κιτς, τον έρωτα, τη φθορά, τον θάνατο αναζητώντας το γελοίο του δράματος.
Κερδίστε προσκλήσεις
«Μη σου τύχει», η κλασική γαλλική μαύρη κωμωδία του Francis Veber επιστρέφει, για δεύτερη σεζόν, στο Θέατρο Αθηνών, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Δυο ξένοι. Δύο διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου. Ένας απατημένος σύζυγος. Ένας επαγγελματίας δολοφόνος. Ο ένας θέλει να αυτοκτονήσει. Ο άλλος θέλει απλά να εκτελέσει… την δουλειά του. Μια οποιαδήποτε μέρα θα τα είχαν καταφέρει και οι δύο. Όχι όμως σήμερα. Γιατί σήμερα, όλα θα τους πάνε στραβά… Στη σκηνή ανεβαίνουν οι: Αιμίλιος Χειλάκης, Χριστόδουλος Στυλιανού, Τάνια Τρύπη, Ελένη Καρακάση, Ευγενία Ξυγκόρου και Δήμητρα Βαμβακάρη.
Κερδίστε προσκλήσεις
Μια φάρσα του παρελθόντος, μια μυστική συνάντηση και ένα καλά σχεδιασμένο πλάνο εκδίκησης συνθέτουν το σκηνικό της πιο διάσημης βιεννέζικης οπερέτας του Γιόχαν Στράους του νεότερου. Καθώς το ένα βαλς διαδέχεται το άλλο, στη διάρκεια ενός λαμπερού χορού όπου ρέει άφθονη η σαμπάνια, οι πρωταγωνιστές παραδίνονται στη διονυσιακή τρέλα της μουσικής· αλλάζουν ταυτότητα, μπλέκονται σε παρεξηγήσεις, φλερτάρουν χωρίς δισταγμό, εξαπατούν και εξαπατώνται αμοιβαίως. Στο τέλος, όλοι συναντώνται στη φυλακή και η τάξη αποκαθίσταται. Ο Γιάννης Σκουρλέτης, που υπογράφει τη σκηνοθεσία αυτής της πολυπρόσωπης παραγωγής, τοποθετεί τους κωμικούς χαρακτήρες μέσα σε ένα σύμπαν άχρονο, που εμπνέεται από την αισθητική του Γκολντόνι. Ο ίδιος αναφέρει: «Στην πασίγνωστη οπερέτα Νυχτερίδα του Στράους όλα ξεκινούν από την απεγνωσμένη ανάγκη των ανθρώπων να βρεθούν έξω, εκτός και μακριά από την αφόρητη πραγματικότητα της ζωής τους. Μιας ζωής βουτηγμένης μέσα στο ψέμα, την επιφάνεια και την επίδειξη. Τη λύση θα δώσει μια φάρσα πνιγμένη στην σαμπάνια και στα υπέροχα βιεννέζικα βαλς του Στράους. Αλλά κι αυτό μόνο για λίγο, όσο κρατάει μια νύχτα. Στο τέλος της γιορτής οι ήρωες θα επιστρέψουν το ξημέρωμα στην προσωπική τους φυλακή. Η νυχτερίδα θα πετάξει ξανά μέσα στις γιορτινές νύχτες της Αθήνας του Δεκεμβρίου για να μας καλέσει για ακόμα μια φορά σε ένα ξέφρενο πάρτι».
Κερδίστε προσκλήσεις
«ΛΑΒ» (Luv), η βραβευμένη κωμωδία του Μάρεϊ Σίσγκαλ, ανεβαίνει στο θεάτρο Μικρό Παλλάς, σε σκηνοθεσία Ευδόκιμου Τσολακίδη. Πρόκειται για ένα έργο που σατιρίζει την κλίκα της διανόησης, αστειεύεται με τον εγωκεντρισμό της κουλτούρας μας, αγγίζει τα ευαίσθητα θέματα της μοναξιάς και της υπαρξιακής αγωνίας, σαρκάζει, αυτοσαρκάζεται και χαρίζει άφθονο και πηγαίο γέλιο. Στην αναζήτηση της εσωτερικής τους ταυτότητας και της απόλυτης αγάπης, οι ήρωες του «ΛΑΒ» κινούνται με ευκολία από την απελπισία στον ενθουσιασμό και από την αυτοκτονία στον φόνο, αποκαλύπτοντας την κωμική πλευρά που υπάρχει πάντοτε στο προσωπικό δράμα του καθένα μας… Το «τρίγωνο» των πρωταγωνιστών αποτελούν οι Ηλίας Βαλάσης, Ελισάβετ Μουτάφη και Γιώργος Πυρπασόπουλος.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη σπαρταριστή κωμωδία «Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής» του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου, στο Μικρό Παλλάς. Το έργο παρουσιάζει την πορεία μίας οικογένειας που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας. Πρόκειται για το δεύτερο έργο μιας εν δυνάμει τριλογίας, που περιλαμβάνει την κωμωδία «Οι Γερμανοί ξανάρχονται», που γράφτηκε την περίοδο του Εμφυλίου και την «Ανώμαλη προσγείωση» που ανέβασε για πρώτη φορά το θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν και μετέπειτα, στη δεκαετία του ’60, την παρουσίασε ο θίασος του Λάμπρου Κωνσταντάρα με τον τίτλο «Υπάρχει και φιλότιμο», που μεταφέρθηκε αργότερα με μεγάλη επιτυχία και στον κινηματογράφο. Οι δύο συγγραφείς εδώ έχουν μεταφέρει με δεξιοτεχνία, την επικαιρότητα της μεταπολεμικής εποχής στη σκηνή του θεάτρου, καθώς η δυσάρεστη πραγματικότητα ενός λαού αντικατοπτρίζεται στους τέσσερις τοίχους ενός μικροαστικού σπιτιού που έχει κι αυτό μοιραστεί στα δύο, όπως και όλη η Ελλάδα. Πρωταγωνιστούν: Σταμάτης Φασουλής, Ελένη Καστάνη, Γιώργος Δεπάστας, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Γιώργος Βουρδαμής, Απόστολος Καμιτσάκης, Γιώργος Κορομπίλης, Μαρία Καραβά.
Κερδίστε προσκλήσεις
Οι «Μπαμπάδες με ρούμι», η θρυλική νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα συνεχίζει ακάθεκτη για 3η χρονιά. Μα τι είναι οι «Μπαμπάδες» επιτέλους; Είναι μία αιχμηρή σάτιρα, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996 και διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της. Φυσικά έχουν μεσολαβήσει πολλά από τότε. Μία νέα χιλιετία ξημέρωσε και μία νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία… Η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης είναι στην εποχή μας μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πλέον πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Είναι κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά ανυποψίαστοι για το τί μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους». Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και Κωνσταντίνα Μιχαήλ.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η ξέφρενη κωμωδία των Henry Lewis, Jonathan Sayer και Henry Shields ανεβαίνει στο θέατρο Λαμπέτη, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Αθήνα 1958. Μία τρελή απόδραση. Ένα τεράστιο διαμάντι. Έξι εντελώς ανίκανοι κλέφτες. Ένας αιώνια μαθητευόμενος ταμίας. Ένας απελπισμένος φύλακας που κοιμάται -κυριολεκτικά- όρθιος. Οι οιωνοί δεν είναι και οι καλύτεροι… Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι αμύθητης αξίας που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, οι εξελίξεις είναι απρόσμενες και όλα πάνε στραβά. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς; Σε μία νύχτα θεαματικής τρέλας όλα να τα περιμένει κανείς… Μήπως η «ληστεία της χρονιάς» καταλήξει σε «ληστεία… της συμφοράς»;
Κερδίστε προσκλήσεις
Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου, «Κανόνια και τρομπέτες» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, παρουσιάζεται στο θέατρο Εμπορικόν. Το «Κανόνια και Τρομπέτες» είναι μια μαύρη κωμωδία εξαπάτησης. Ο Γιάννης Τσίρος έχοντας στο παρελθόν δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής γύρω από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (ενδεικτικά: «Άγριος σπόρος», «Αξύριστα πηγούνια») ασχολείται στο νέο του έργο με το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση. Και συναντιέται με έναν θίασο αξιώσεων (Έλλη Τρίγγου, Στάθης Σταμουλακάτος, Μάνος Καζαμίας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Μαριτίνα Κουτσοχιώνη) με στόχο να αναδείξει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η sold out κωμωδία, «Για μια Ζωή», των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, συνεχίζεται για 2η χρονιά, στο Θέατρο Πειραιώς 131, στο Γκάζι. Πρόκειται για μία κωμωδία καταστάσεων που διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο. Μία νέα γυναίκα και δύο νέοι άντρες μοιράζονται μία απίστευτη περιπέτεια ζωής και μαζί τους τη μοιράζονται τα πεθερικά και οι φίλοι τους. Η Ζωή (Δανάη Παππά) ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη (Γιάννης Τσιμιτσέλης) μέχρι που εκείνος χάθηκε στο Αλβανικό μέτωπο. Έτσι εκείνη -μετά από 3 χρόνια – αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο (Γιάννης Σίντος), έναν νεαρό χωροφύλακα. Οι δυο τους είναι τρελά ερωτευμένοι. Η Μαρίκα, η μάνα της, (Σάρα Γανωτή) μένει μαζί με τη Ζωή, στο σπίτι του Γεράσιμου (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) του πεθερού της κόρης της και πατέρα του εκλιπόντος Γιάννη, που παρότι (κατά τα λεγόμενα της Μαρίκας), είναι «ξινός και ανάποδος» θέλει το νέο ζευγάρι να συνεχίσει να μένει μαζί του, στο σπίτι του. Σ’ αυτό το σπίτι μπαινοβγαίνει η διπλανή γειτόνισσα Γαρυφαλλιά Ζάρλα (Μαρία Φιλίππου) που είναι παντρεμένη με έναν δωσίλογο και έχει κόρη τη Βούλα (Αναστασία Τσιλιμπίου), την πιο καλή φίλη της Ζωής. Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μία υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος, ο Γιάννης, εμφανίζεται εν τω μέσω της νυκτός. Και αυτή είναι η στιγμή που αρχίζει το μπέρδεμα. Ποια ζωή θα αποφασίσει τελικά η Ζωή;
Κερδίστε προσκλήσεις
Η ιδιόρρυθμη κωμωδία «Straight White Men», γραμμένη από την Αμερικανίδα δραματουργό και σκηνοθέτη Young Jean Lee, με ρίζες στην Νότια Κορέα, παρουσιάζεται στη σκηνή του θεάτρου Μικρό Χορν, σε σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή. Με ειρωνικό χιούμορ και σάτιρα για τις αιώνιες αλήθειες που ορίζουν τη ζωή των λευκών ετεροφυλόφιλων αντρών στον Δυτικό κόσμο, η ανήσυχη αμερικανο-ασιάτισσα δημιουργός, έφτιαξε ένα έργο με τρεις ηρωικούς άντρες και έναν λιγότερο ηρωικό. Γιατί κάποια στιγμή, ακόμη και τα προνόμια- γίνονται αφόρητα. Τι είναι αυτό που προσδιορίζει το προνομιούχο αρσενικό; Τα λεφτά του; Η φήμη του; Η μόρφωσή του; Οι «πονηροί» χειρισμοί του για την επαγγελματική του ανέλιξη; Ο τρόπος που ζει; Τα άχαρα «αστεία» του; Τα γνωστά και μη εξαιρετέα «αρσενικά» χαρακτηριστικά που αναγνωρίζουμε από παιδιά και ερχόμαστε αντιμέτωποιμ’ αυτά αργότερα, στην ενήλικη ζωή μας; Κάθε λευκός ετεροφυλόφιλος άντρας, ακόμη και σήμερα, πολύ συχνά, καλείται να τα υποστηρίζει όλα αυτά. Τι γίνεται όμως αν δεν τα αντέχει η ψυχή του; Αν αντιδρά το ίδιο του το δέρμα; Αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει; Πόσο, τελικά, τον πιέζει και εκείνον η ίδια η πατριαρχική κοινωνία που τον γέννησε; Το έργο επεξεργάζεται την ψυχολογία των σημερινών λευκών ετεροφυλόφιλων ανδρών και επιδιώκει να μας κάνει να τους συναισθανθούμε κι ίσως να τους αγαπήσουμε. Σε αυτή τη διαδρομή, η Μελίνα Νάτσιου, μια τρανς γυναίκα, και ο Θέμης Θεοχάρογλου, που σταδιακά μεταμορφώνεται στην dragpersona της HollyGrace, είναι εκεί για να μας κρατούν το χέρι…
Κερδίστε προσκλήσεις
Το «Μπα-Μπαμπά» είναι ένα μιούζικαλ-κωμωδία… μια κωμικοτραγική μουσική ματιά στα προβλήματα μιας οικογένειας, σε κείμενο Φωτεινής Αθερίδου και μουσική Θέμη Καραμουρατίδη, που παρουσιάζεται στο Θέατρο Ήβη. Ένας πατέρας που φταίει – όσο φταίει – και δε φταίει και λίγο, παιδιά και σύζυγος που τον κατηγορούν και που όμως, κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του. Με σατιρικό στίχο και με μια «σκηνική πλάκα», το μιούζικαλ αυτό ήρθε για να μας πει αυτό που όλοι ξέρουμε, αλλά ελπίζουμε να μην ισχύει…: «αλλάζει ο άνθρωπος;». Στον ρόλο του φταίχτη πατέρα, ο Θοδωρής Αθερίδης.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Γιωργής Τσουρής και ο Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, διασκευάζουν και σκηνοθετούν με ανατρεπτική διάθεση, την σπαρταριστή κωμωδία του Δημοσθένη Μισιτζή “Ο Φιάκας”, σε μια παράσταση με πολλή μουσική, καταιγιστικό κωμικό παλμό αλλά και συγκίνηση. Επί σκηνής βρίσκονται οι Θάνος Τοκάκης, Ηρώ Μπέζου, Θανάσης Δόβρης, Ευαγγελία Καρακατσάνη και Γιωργής Τσουρής, που αναλαμβάνουν να ζωντανέψουν την ιστορία του μεγαλύτερου απατεώνα της Κωνσταντινούπολης, ερμηνεύοντας ζωντανά τα τραγούδια και τη μουσική της παράστασης μαζί με τον δεξιοτέχνη μπασίστα Γιοέλ Σότο. “Ο Βαρόνος «Φ» είναι μία ξέφρενη κωμωδία, γεμάτη παρεξηγήσεις, γλωσσικά παιχνίδια, συγκρούσεις και ανατροπές. Ωστόσο, μέσα από το σχήμα της κωμωδίας, σχολιάζει την υποκρισία της κοινωνίας και όσων αποζητούν με κάθε τρόπο μία ζωή που δεν μπορούν να υποστηρίξουν.
Kερδίστε προσκλήσεις
«Τα τραγούδια της Σωτηρίας», μια από τις πιο αγαπημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, συνεχίζει το μουσικό ταξίδι της για τέταρτη χρονιά στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Η Χριστίνα Μαξούρη και τέσσερις εξαιρετικοί λαϊκοί μουσικοί στήνουν και πάλι το πάλκο τους και μας προσκαλούν σε ένα ταξίδι στη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου, δίνοντας νέα πνοή στα τραγούδια της «Αρχόντισας του Ρεμπέτικου» στο σήμερα. Μαζί με τα τραγούδια, η Μαξούρη αφηγείται μικρές ιστορίες και σύντομα περιστατικά από τη ζωή της αξεπέραστης ερμηνεύτριας, μέσα από λόγια της ίδιας της Μπέλλου, αλλά και ανθρώπων που τη γνώρισαν.
Κερδίστε προσκλήσεις
Τι στο καλό συμβαίνει με τον έρωτα; Γιατί δεν είναι όπως παλιά; Το αιχμηρό έργο της Μάγκι Νέβιλ, «Το Πήδημα», που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγιοπετρίτη- Μπογδάνου, αποτολμά να θέσει το ερώτημα, ακριβώς όπως και οι χαρακτήρες του: πηδώντας από τον ωμό κυνισμό στην τρωτή αφέλεια, από τη βιαιότητα της αποξένωσης στην ελπίδα για σύνδεση. Έξι άνθρωποι σε ένα μπαρ. Πενήντα λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς. Πέντε κορίτσια σε ντελίριο ξεσπούν, ξεπερνούν κάθε όριό τους, εκρήγνυνται βίαια και αφιλτράριστα, επιδίδονται σε πράξεις που ούτε φαντάστηκαν ποτέ ότι θα κάνουν. Βγαίνουν εκτός εαυτού; Ή βρίσκουν τον εαυτό τους για πρώτη φορά; Έξι ταλαντούχοι ηθοποιοί της νέας γενιάς (Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης, Νίκη Σκιαδαρέση, Όλγα Σκιαδαρέση, Λύδια Τζανουδάκη) οικειοποιούνται το ευθύ βρετανικό χιούμορ και τις ακροβασίες της in-yer-face θεατρικής γλώσσας και φωτογραφίζουν την εποχή ακριβώς όπως είναι, γυμνή, ευάλωτη, απεγνωσμένη.
Κερδίστε προσκλήσεις
Στην Αθηναϊκή Σκηνή ανεβαίνει, για τέταρτη χρονιά, η Αναγεννησιακή κωμωδία του Λόπε ντε Βέγκα, «Οι Τρελοί της Βαλένθια», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Καλαμπόκη. Οι «Τρελοί της Βαλένθια», γραμμένοι στην Ισπανία την εποχή που μεσουρανούσε ο Σαίξπηρ στην Αγγλία, αποτελούν έργο κλασικό, ποιητικό, μια δροσερή, ιπποτική κωμωδία και ταυτόχρονα τόσο σύγχρονη μιας και καταπιάνεται με τη διαχρονική τρέλα του Έρωτα που δεν αγγίζει εποχές. Όλες οι εκδηλώσεις του Έρωτα, κεραυνοβόλο χτύπημα, πάθος, πόθος, κτητικότητα, υποψίες, ζήλια, κρεβατομουρμούρα, αλλά και καθημερινές έντονες καταστάσεις που μας κάνουν να μοιάζουμε με τρελούς, κάνουν τους πιο λογικούς ήρωες να μοιάζουν πιο τρελοί από τους τρελούς… Μια ξεκαρδιστική κωμωδία που έρχεται από τον Χρυσό Αιώνα της Ισπανικής Αναγέννησης αλλά απηχεί στο παρόν, αγαπήθηκε από το κοινό τόσο για το ανατρεπτικό της χιούμορ όσο και για την ιδιαιτερότητα του φινάλε της παράστασης, καθώς παρουσιάζονται στους θεατές τρεις διαφορετικές εκδοχές…
Κερδίστε προσκλήσεις
«Manolis / καρδιά σε τέσσερις χορδές», ένα νέο πρωτότυπο θεατρικό έργο για τον Μανώλη Χιώτη, που υπογράφουν η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Άσπρούλης, από το ΚΘΒΕ σε πανελλήνια πρώτη στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός), σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη. Ένα έργο που σκάβει βαθιά στην ψυχή του μεγαλοφυούς και πρωτοπόρου μουσικού, συνθέτη και περφόρμερ και επικοινωνεί απευθείας με την καρδιά του ερωτευμένου, του προδομένου, του παρατημένου ή μελαγχολικού ακροατή, γιατρεύοντάς την από τον πόνο της ανθρώπινης κατάστασης.Η παράσταση παρακολουθεί τη ζωή του Μανώλη Χιώτη από τη γέννηση μέχρι το θάνατό του, με σταθμούς-κλειδιά και μεγάλες στιγμές στην καλλιτεχνική του πορεία, αλλά και στην προσωπική του ζωή, εκεί όπου, ιδιωτικά, κρίνεται η επαφή του ανθρώπου με το θείο και το αν ο κάθε άνθρωπος πήρε και έδωσε εκείνο το μερίδιο αγάπης για το οποίο ήταν προορισμένος.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η πετυχημένη παραγωγή, της περσινής σεζόν, «Βίρα τις Άγκυρες» που έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 30.000 θεατές, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, επιστρέφει στο Βασιλικό Θέατρο. Το έργο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέρη Πελτέκη, είναι μια αναδρομή στην ιστορία της ελληνικής επιθεώρησης, μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή που συνδυάζει τραγούδι, χορό, γέλιο αλλά και συγκίνηση, η οποία κέρδισε το στοίχημα, όπου παρουσιάστηκε. Μια φαντασμαγορική, λαμπερή παράσταση που ψυχαγωγεί, σατιρίζει και, κυρίως, ταξιδεύει το κοινό, με ένα δυνατό σύνολο από σπουδαίους συντελεστές και ταλαντούχους, ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές.
Κερδίστε προσκλήσεις
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- VOX: Οι Άγαμοι Θύται συναντούν τον Γιάννη Ζουγανέλη και επανέρχονται για μια εορταστική παράσταση
- Χριστουγεννιάτικοι θρύλοι και κάλαντα: Μια μουσική βραδιά στην Ελευσίνα με την Εστουδιαντίνα και την Μάρθα Φριντζήλα
- Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: Αφιέρωσε την πρεμιέρα της παράστασής του στον Δημήτρη Ήμελλο