Κορυφαίοι μελετητές της εκπαίδευσης έχουν τεκμηριώσει τη μαθησιακή αξία της τέχνης και πολλές χώρες έχουν αναγνωρίσει την κρίσιμη σημασία που έχει για την ενδυνάμωση των διανοητικών και συναισθηματικών δυνατοτήτων των μαθητών.
Η νέα μελέτη της διαΝΕΟσις υπογράφεται από έξι συγγραφείς, με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Αλέξη Κόκκο. Αφενός αναλύει την πρόθεση και την ετοιμότητα του εκπαιδευτικού συστήματος να προάγει τη διδακτική αξιοποίηση των έργων τέχνης και αφετέρου προτείνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να φέρει την τέχνη μέσα στο ελληνικό σχολείο.
Ακολουθεί μια σύντομη παρουσίαση των βασικών ευρημάτων της μελέτης.
Oξύνει δεξιότητες των παιδιών, ιδιαίτερα χρήσιμες για τη σημερινή εποχή, όπως η φαντασία, η οργάνωση της σκέψης, η προσαρμοστικότητα, η συνεργασία, η ικανότητα για αναστοχασμό και η επεξεργασία εναλλακτικών προσεγγίσεων.
Η αξιοποίηση έργων τέχνης στην καθημερινή διδασκαλία είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης και βοηθάει στην εμπέδωση και στην πιο βιωματική κατανόηση πολλών γνωστικών αντικειμένων.
Πολλά έργα τέχνης αποδίδουν μια διάθεση ή συναισθήματα σχετικά με το εκάστοτε μάθημα, συχνά πολύ καλύτερα από τη συμβατική μελέτη του υλικού, π.χ. η «Γκερνίκα» του Πάμπλο Πικάσο για τον τρόμο του πολέμου.
Διαβάστε περισσότερα στο reporter.gr.