MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΡΕΥΝΑ

Χωράει η τέχνη στη σχολική τάξη;

Χωράει η τέχνη στη σχολική τάξη; Μπορούν να αξιοποιηθούν τα έργα τέχνης για διδακτικούς σκοπούς σε πολλά σχολικά μαθήματα, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο;

Photo credits: Mike Fox/Unsplash
Monopoli Team

Κορυφαίοι μελετητές της εκπαίδευσης έχουν τεκμηριώσει τη μαθησιακή αξία της τέχνης και πολλές χώρες έχουν αναγνωρίσει την κρίσιμη σημασία που έχει για την ενδυνάμωση των διανοητικών και συναισθηματικών δυνατοτήτων των μαθητών.

Η νέα μελέτη της διαΝΕΟσις υπογράφεται από έξι συγγραφείς, με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Αλέξη Κόκκο. Αφενός αναλύει την πρόθεση και την ετοιμότητα του εκπαιδευτικού συστήματος να προάγει τη διδακτική αξιοποίηση των έργων τέχνης και αφετέρου προτείνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να φέρει την τέχνη μέσα στο ελληνικό σχολείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο Μουσείο Μπενάκη αποκτά μέσω δωρεάς την ξεχωριστή συλλογή «Playgrounds & Toys»12.09.2018

Ακολουθεί μια σύντομη παρουσίαση των βασικών ευρημάτων της μελέτης.

Η τέχνη μέσα στη σχολική τάξη

Oξύνει δεξιότητες των παιδιών, ιδιαίτερα χρήσιμες για τη σημερινή εποχή, όπως η φαντασία, η οργάνωση της σκέψης, η προσαρμοστικότητα, η συνεργασία, η ικανότητα για αναστοχασμό και η επεξεργασία εναλλακτικών προσεγγίσεων.
Η αξιοποίηση έργων τέχνης στην καθημερινή διδασκαλία είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης και βοηθάει στην εμπέδωση και στην πιο βιωματική κατανόηση πολλών γνωστικών αντικειμένων.

Πολλά έργα τέχνης αποδίδουν μια διάθεση ή συναισθήματα σχετικά με το εκάστοτε μάθημα, συχνά πολύ καλύτερα από τη συμβατική μελέτη του υλικού, π.χ. η «Γκερνίκα» του Πάμπλο Πικάσο για τον τρόμο του πολέμου.

Διαβάστε περισσότερα στο reporter.gr.

Περισσότερα από Περίεργα