Μέγαρο: Μουσικές στην «Αυλή του Βασιλιά Ήλιου» με την Καμεράτα και τον Γιώργο Πέτρου
Μια εορταστική συναυλία με δύο από τα ωραιότερα έργα της γαλλικής μπαρόκ μουσικής, τα «Τe Deum» του Jean-Baptiste Lully και του Marc-Antoine Charpentier, σε όργανα εποχής, παρουσιάζουν, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο σπουδαίος Έλληνας αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου.
Η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, που διακρίνεται διεθνώς για την ποιότητα των ερμηνειών της, και ο σπουδαίος έλληνας αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου αποχαιρετούν το 2024, την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου στις 8:30 μ.μ., στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζοντας σε όργανα εποχής δύο από τα πλέον αντιπροσωπευτικά έργα του γαλλικού Μπαρόκ, τα «Τe Deum» του Jean-Baptiste Lully [Ζαν-Μπατίστ Λυλλύ] και του Marc-Antoine Charpentier [Μαρκ-Αντουάν Σαρπαντιέ].
Το αγαπημένο αθηναϊκό σύνολο πλαισιώνεται από μια ομάδα εξαίρετων σολίστ που ειδικεύονται στο προκλασικό ρεπερτόριο: τις υψιφώνους Μυρσίνη Μαργαρίτη και Francesca Lombardi Mazzulli [Φραντσέσκα Λομπάρντι Ματσούλλι], τους τενόρους Juan Sancho [Χουάν Σάντσο] και Γιάννη Φίλια και τον βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο. Μαζί τους, η Χορωδία της ΕΡΤ που δίδαξε ο Μιχάλης Παπαπέτρου.
Μουσικές στην Αυλή του Βασιλιά ΉλιουJean-Baptiste Lully | «Τe Deum» σε ντο μείζονα
Marc-Antoine Charpentier | «Τe Deum» σε ρε μείζονα
Τα δύο μεγάλα μοτέτα «Te Deum» γράφτηκαν από τους εμβληματικούς συνθέτες του γαλλικού Μπαρόκ, Ζαν-Μπατίστ Λυλλύ και Μαρκ-Αντουάν Σαρπεντιέ, οι οποίοι μεσουράνησαν αμφότεροι κατά την περίοδο της βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΔ΄, γνωστού επίσης με το προσωνύμιο «Βασιλιάς Ήλιος». Τα ομότιτλα έργα των Λυλλύ και Σαρπαντιέ υμνούν με μεγαλοπρεπή τρόπο τη δύναμη του Θεού αλλά και τη δόξα του μονάρχη της Γαλλίας και θεωρούνται δύο από τα πιο λαμπερά διαμάντια στο στέμμα της γαλλικής προκλασικής μουσικής.
Ο Λυλλύ, που ήταν ιταλικής καταγωγής (Giovanni Battista Lulli) με εκγαλλισμένο επώνυμο, υπήρξε ο αγαπημένος συνθέτης του φιλότεχνου Λουδοβίκου ΙΔ, ο οποίος μάλιστα, κατά την πρώτη εκτέλεση του «Te Deum» (1677), κατενθουσιάστηκε και ζήτησε από τους μουσικούς να ξαναπαίξουν ολόκληρο το έργο! Ένα έργο που, όμως, στάθηκε μοιραίο για τον δημιουργό του δέκα χρόνια αργότερα, καθώς ο Λυλλύ αυτοτραυματίστηκε, όταν χτύπησε το πόδι του με το ραβδί που χρησιμοποιούσε για να διευθύνει τους 150 συντελεστές της συναυλίας, με αποτέλεσμα να πάθει γάγγραινα και να πεθάνει.
Με μουσικές σπουδές στην Ιταλία, ο παραγωγικότατος Μαρκ-Αντουάν Σαρπαντιέ, συνέθεσε το δικό του «Te Deum» για σολίστ, χορωδία και ορχηστρικό σύνολο στα 1692. Το έργο του υπήρξε εξαιρετικά δημοφιλές στην εποχή του, αλλά λησμονήθηκε στο πέρασμα των αιώνων. Ανασύρθηκε από τη λήθη μόλις το 1953 και έκτοτε επανεντάχθηκε στο ρεπερτόριο των συμφωνικών αιθουσών και των ορχηστρικών συνόλων. Έναν χρόνο αργότερα, η εισαγωγή του «Te Deum» του Σαρπαντιέ έγινε μία από τις διασημότερες στην ιστορία της μουσικής, όταν επελέγη ως ηχητικό σήμα των ραδιοτηλεοπτικών πανευρωπαϊκών μεταδόσεων της Eurovision.
Μετά την ιστορική συναυλία που έγινε στις 30 Νοεμβρίου στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, η Καμεράτα επέστρεψε θριαμβευτικά στον φυσικό της χώρο ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Το αγαπημένο αθηναϊκό σύνολο και ο διευθυντής και αρχιμουσικός του, σε συνεργασία με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Μεγάρου, Γιάννη Βακαρέλη, ετοίμασαν ένα πολυδιάστατο και τολμηρό πρόγραμμα υψηλών αξιώσεων με τη συμμετοχή σημαντικών ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και ένα ρεπερτόριο που καλύπτει ευρύτατο μουσικό φάσμα.
Το Σάββατο 4 Ιανουαρίου, η Καμεράτα και ο Γιώργος Πέτρου θα υποδεχτούν το 2025 με την εορταστική βραδιά «Πρωτοχρονιά με άρωμα Βιέννης». Το πρόγραμμά τους, στο πνεύμα της παράδοσης της πρωτοχρονιάτικης συναυλίας της Φιλαρμονικής της Βιέννης, περιλαμβάνει μελωδικά βαλς, εκρηκτικές πόλκες και αστραφτερές μαζούρκες των Johann Strauss ΙΙ [Γιόχαν Στράους υιού] και Josef Strauss [Γιόζεφ Στράους].
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Αθήνα