MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
25
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ / ΤΑΙΝΙΑ

Babygirl: Στο πιο ερωτικό θρίλερ της χρονιάς η Halina Reijn εξερευνά τη γυναικεία σεξουαλικότητα

Στις 26 Δεκεμβρίου βγαίνει στις αίθουσες το “Babygirl” της Halina Reijn από την Tanweer. Ακολουθούν οι επιρροές και η δική της οπτική γι’ αυτό το άκρως ερωτικό θρίλερ με πρωταγωνιστές την Nicole Kidman και τον Harris Dickinson.

Φωτεινή Νικολίτσα | 25.12.2024

Το ερωτικό θρίλερ “Babygirl” σε σενάριο και σκηνοθεσία της Halina Reijn και με πρωταγωνιστές την Nicole Kidman και τον Harris Dickinson έρχεται -επιτέλους- στις αίθουσες στις 26 Δεκεμβρίου. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 30 Αυγούστου 2024 στο 81ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου μάλιστα η Κίντμαν κέρδισε το βραβείο Volpi για Καλύτερη Ηθοποιό.

Έχει χαρακτηριστεί και ως taboo romance ενώ, η σκηνοθέτις έχει δηλώσει ότι “Η ταινία μου είναι μια προειδοποιητική ιστορία για το τι μπορεί να συμβεί εάν καταπιέσουμε μια πλευρά του εαυτού μας”. Ας δούμε τί κάνει αυτή την ταινία τόσο ενδιαφέρουσα που όλος ο πλανήτης ανυπομονεί να την δει.

Η αφίσα της ταινίας "Babygirl" της Halina Reijn

Η αφίσα της ταινίας “Babygirl” της Halina Reijn

Σύνοψη & Cast

Σύνοψη: Η Romy Mathis, μια ισχυρή CEO ρισκάρει τον γάμο και την καριέρα της όταν εμπλέκεται ερωτικά με τον νεότερο ασκούμενό της, Samuel.

Πρωταγωνιστούν: Nicole Kidman, Harris Dickinson, Sophie Wilde και Antonio Banderas

Μια άλλη εκδοχή του Eyes Wide Shut

Η σκηνοθέτις έχει αναφερθεί στον ρόλο της Nicole Kidman στην ταινία “Eyes Wide Shut” του Stanley Kubrick. Υποδύθηκε την Alice Harford, η οποία είναι παντρεμένη με τον William (Tom Cruise) και, σε μια από τις πιο γνωστές σκηνές της ταινίας, του εξομολογείται μια ερωτική φαντασίωση που είχε, το να έφευγε με έναν άγνωστο άνδρα που είδε ενώ έκαναν διακοπές. Κι έτσι πυροδοτείται η βραδιά που θα ζήσει ο William στη συνέχεια της ταινίας.

Όμως, όπως λέει πολύ σωστά η Reijn, στην ταινία του Kubrick “ακολουθούμε παντού τον Tom Cruise. Δεν ξέρουμε καν τι περνάει η Alice. Είμαστε αποκλειστικά στο μυαλό, την καρδιά και την ψυχή του. Εγώ θέλω να ξέρω ‘Τι κι αν πήγαινε και ζούσε την φαντασίωσή της;’ Αυτό είναι [το Babygirl]- η απάντησή μου, παιχνιδιάρικα και ταπεινά, στο αντρικό Eyes Wide Shut…Όλες εμείς οι γυναίκες είμαστε έτοιμες και διψάμε να δούμε και να ακούσουμε ιστορίες για το πώς νιώθουμε και για τη δική μας οπτική”. 

Η Nicole Kidman και ο Tom Cruise στην ταινία "Eyes Wide Shut" του Stanley Kubrick.

Η Nicole Kidman και ο Tom Cruise στην ταινία “Eyes Wide Shut” του Stanley Kubrick.

Κι έγραψε το “Babygirl” ακριβώς για να εξερευνήσει την γυναικεία σεξουαλικότητα αλλά όχι με τον παθητικό και εσωτερικευμένο τρόπο που το έκανε ο Kubrick, αλλά με το να εκπληρώσει η πρωταγωνίστριά της όσα φαντασιώνεται, να περάσει δηλαδή στην δράση. “Είναι η παιχνιδιάρικη εκδίκησή μου σε όλες τις ταινίες που γυρίστηκαν από άντρες, στις οποίες οι γυναίκες είναι είτε femme fatale, είτε Lolita. Ο ρόλους του Samuel (Harris Dickinson) εισάγεται σαν από παραμύθι. Θέλω σχεδόν να αναρωτηθεί το κοινό ‘Είναι αλήθεια ή τα ονειρεύτηκε όλα;’ Γιατί ξεκινάμε και τελειώνουμε την ταινία με οργασμούς, μπορούμε να εκλάβουμε όλη την ταινία σαν μια μεταφορά μιας μεγάλης σεξουαλικής φαντασίωσης” συμπληρώνει η Reijn.

Οι άλλες επιρροές

Τα ερωτικά θρίλερ των ’90s και ’00s

Η Reijn τρέφει μια αγάπη για τα ερωτικά θρίλερ, ειδικά των δεκαετιών του ’90 και του ’00. Έχει αναφέρει ως επιρροές τις ταινίες “Basic Instinct” (1992) του Paul Verhoeven και “Indecent Proposal” (1993) του Adrian Lyne. Αυτό που την σαγήνευε σε αυτές τις ταινίες είναι το γεγονός ότι την έκαναν να νιώθει εντάξει με τον εαυτό της που έχει η ίδια τέτοιες ερωτικές φαντασιώσεις. Αλλά το γεγονός ότι στην τρίτη πράξη αυτών των ταινιών επικρατούσε ο σεξισμός, την πετούσε εκτός. “Και ξαφνικά χάσαμε κι αυτό που έβρισκα εκπληκτικά ανθρώπινο στις δύο πρώτες πράξεις: το κτήνος μέσα μας. Ένιωσα ότι θα ήταν υπέροχο το να πάρω αυτό το κόνσεπτ και να παίξω με τα κλισέ, να διασκεδάσω με αυτά τα αρχέτυπα, να παίξω μαζί τους κι έπειτα να πάω σε μια άλλη κατεύθυνση. Δείχνω το αντρικό βλέμμα και φλερτάρω με τις προσδοκίες του κοινού αλλά μετά πάω με το δικό μου βλέμμα”.

"Babygirl" της Halina Reijn

“Babygirl” της Halina Reijn

Διότι πράγματι, δεν είναι πως η Reijn αποφάσισε να δείξει σε όλους ένα γυναικείο βλέμμα. Γύρισε την ταινία μέσα από το δικό της βλέμμα, που τυγχάνει να είναι το βλέμμα μιας γυναίκας και, συνεπώς, σίγουρα θα διαφέρει και θα δώσει μια άλλη οπτική. Όπως και το γεγονός πως ακολουθούμε μια γυναίκα πρωταγωνίστρια, μεγαλύτερη σε ηλικία που θέλει έναν νεότερο άνδρα. Ενώ μέχρι τώρα σε αυτό το είδος ταινιών συνηθίζεται το αντίθετο. Αλλά και πάλι η Reijn δεν στέκεται στην διαφορά ηλικίας. “Στην ταινία μου είναι η θέση ισχύος μεταξύ τους που δεν είναι σωστή. Είναι ηθικά λάθος μέσα σε ένα εργασιακό περιβάλλον και δεν θα έπρεπε να το κάνει αυτό. Αυτό το κάνουμε σκόπιμα αλλά η διαφορά ηλικίας με την γυναίκα μεγαλύτερη θα έπρεπε να κανονικοποιηθεί” λέει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΝικόλ Κίντμαν: Η συγκινητική αφιέρωση στο Φεστιβάλ Βενετίας μετά τον χαμό της μητέρας της12.09.2018

To θέατρο

Καθώς η Reijn ξεκίνησε ως ηθοποιός θεάτρου, έπαιξε σε πολλά κλασικά έργα, όπως αυτά του William Shakespeare και του Eugene O’Neill, με τον πρώτο της ρόλο να είναι η Οφηλία στον “Άμλετ” του Shakespeare. Και παρατηρούσε την ανδρική ματιά στους γυναικείους χαρακτήρες που έπαιζε καθώς, ενώ προσπαθούσαν να απελευθερωθούν, κατέληγαν νεκρές. Αλλά, ταυτόχρονα, αυτές οι θεματικές την γοήτευαν.

Στο “Babygirl”, ο Jacob (Antonio Banderas), ο άντρας της Romy (Nicole Kidman), σκηνοθετεί το έργο “Hedda Gabler” του Henrik Ibsen. Μέσα από την επιλογή του έργου, η Reijn δείχνει ότι ο Jacob δεν κατανοεί τις επιθυμίες της γυναίκας του αλλά λειτουργεί και ως ανταπόδειξη για όσα λέει για τις γυναίκες που κυνηγούν την ελευθερία τους. “Η Hedda Gabler είναι, στην τελική, για μια γυναίκα που καταστρέφει τη ζωή της για να ξαναγεννηθεί. Η ταινία μου είναι η δική μου εκδοχή της Hedda Gabler. Η Romy πιστεύει πως έχει εγκλωβιστεί σε αυτό τον γάμο. Αλλά στο τέλος, είναι απλώς παγιδευμένη στον ίδιο της τον εαυτό, δηλαδή η Hedda Gabler. Αλλά στην ταινία μας, επιλέγει να ζήσει κι όχι να αυτοκτονήσει”. Γιατί μετά από τόσους ρόλους που έπαιξε για γυναίκες που στην προσπάθειά τους να απελευθερωθούν, κατέληγαν νεκρές, η Reijn δεν ήθελε να κάνει το ίδιο. “Το είχα βαρεθεί” λέει, “Θέλουμε να δούμε μια γυναίκα που απελευθερώνεται και συνεχίζει να ζει”.

"Babygirl" της Halina Reijn

“Babygirl” της Halina Reijn

Αυτά τα Χριστούγεννα πάρε ακριβώς αυτό που θέλεις

Αυτό είναι το σλόγκαν για την προώθηση της ταινίας και μας έχει πείσει. Σε αυτό το σημείο να πούμε πως οι πολλές και έντονες ερωτικές σκηνές μεταξύ των πρωταγωνιστών, δεν ήταν κάτι εύκολο να γυριστούν. Υπήρξαν στιγμές που και οι δύο μπορεί να δυσκολεύτηκαν, να ένιωσαν εκτεθειμένοι, ευάλωτοι και να ντράπηκαν. Το σημαντικό είναι πως υπήρχε η Lizzy Talbot (συντονίστρια οικειότητας), η οποία φρόντισε να δημιουργηθεί ένα κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης με τους ηθοποιούς, που να νιώθουν άνετα να γυρίσουν αυτές τις σκηνές χωρίς να παραβιάζονται τα όριά τους. Μπορεί πλέον να είναι σχεδόν σίγουρο ότι προσλαμβάνονται οι συντονιστής οικειότητας στα γυρίσματα ταινιών αλλά καλό είναι να αναφέρεται καθώς και τίποτα δεν είναι πάντοτε δεδομένο.

Απολαύστε υπεύθυνα:

Περισσότερα από Cine News