MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
10
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

25 παραστάσεις που έρχονται το 2025

Η παραστατική ατζέντα για τους πρώτους μήνες του 2025, με 25+ νέες παραγωγές θεάτρου που θα παρουσιαστούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Στέλλα Χαραμή | 10.01.2025

Φτάσαμε κιόλας στο δεύτερο μισό της χειμερινής θεατρικής σεζόν. Μαζί με τη νέα χρονιά, γυρίζει σελίδα και η θεατρική μας αντζέντα, καθώς εμπλουτίζεται με καινούργιες παραγωγές τόσο στις σκηνές της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης. Κλασικά έργα σε σύγχρονες αναγνώσεις, παραγωγές μεγάλης αλλά και μικρής κλίμακας, λίγες (και καλές) μετακλήσεις αστέρων, πρωτοεμφανιζόμενα κείμενα του ξένου δραματολογίου, πρωτότυπα ελληνικά έργα. Το πρώτο εξάμηνο του 2025 θα κυλήσει κάπως έτσι.

«Ου φονεύσεις» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά


Η, πλέον, ακραία μορφή σεξισμού σήμερα, το φαινόμενο της γυναικοκτονίας αποτελεί αφορμή για μια performance – σχόλιο στην πατριαρχία και τη θέση της γυναίκας με την υπογραφή της Άντζελας Μπρούσκου. Η γυναίκα ως θύμα διακρίσεων εξαιτίας του φύλου της σε ένα μεικτό θέαμα ανάμεσα στο θέατρο ντοκουμέντο και τη μυθοπλασία με υλικό από συνεντεύξεις, ποίηση, σχόλια από τα ΜΜΕ, τραγούδια. Παίζουν οι Δήμητρα Χατούπη, Ανδριανή Κυλάφη, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Άλκηστις Πολυχρόνη.
Πρεμιέρα 11 Ιανουαρίου, Δημοτικό Θέατρο Περαιά Σκηνή Ωμέγα

«Merde» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά


Ο Γιώργος Κουτλής συσπειρώνει ξανά την ομάδα των «Παιχτών» σε μια παράσταση που αναρωτιέται για το θέατρο, την κατασκευή, την έμπνευση του, τα παρασκήνια και τους πρωταγωνιστές του, τις εμπορικές και τις ποιοτικές σκηνές. Το κείμενο της μουσικής κωμωδίας γράφει ο Suyako (aka Βασίλης Μαγουλιώτης) και το συν-σκηνοθετεί μαζί με το Γιώργο Κουτλή ενώ τη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Γιάννης Νιάρρος και ο Γιάννης Παπαδόπουλος. Επί σκηνής, στην παράσταση θα βρίσκονται επίσης οι Νίκος Καραθάνος, Ηλίας Μουλάς, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης και μαζί τους οι Μαριαλένα Ηλία, Χρήστος Πούλος-Ρένεσης, Λυδία Τζανουδάκη καθώς και τετραμελής live ορχήστρα μουσικών.
Πρεμιέρα 24 Ιανουαρίου

«Αισθηματική αγωγή: Ένα αρχείο ρωγμών» στο Μέγαρο Μουσικής

@Μαύρα Γίδια

Το μυθιστόρημα του Γκυστάβ Φλωμπέρ μεταφέρεται στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον σκηνοθέτη Παντελή Φλατσούση. Στη Γαλλία του 1840, ο νεαρός Φρεντερίκ Μορώ ξεκινάει το ταξίδι της ενήλικης ζωής του, γεμάτος προσδοκίες και όνειρα. Στο κατάστρωμα του ποταμόπλοιου που τον μεταφέρει, αντικρίζει, σαν σε όραμα, εκείνη που φαντάζει η ιδανική γυναίκα. Ο Φλατσούσης, διακεκριμένος για τις πολυμεσικές παραστάσεις του, αναπλαισιώνει το κλασικό κείμενο και, με όχημα την αφηγηματικότητα αλλά και τη χρήση βίντεο, επιχειρεί πολλαπλούς παραλληλισμούς και διασταυρώσεις των ιστορικών συγκυριών με τη σημερινή εποχή. Με τους ηθοποιούς Βαγγέλη Δαούση, Χρήστο Διαμαντούδη, Γιώργο Κριθάρα, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ντέμπορα Οντόγκ.
Πρεμιέρα 15 Ιανουαρίου, Υποσκήνιο Β’ Αίθουσας Αλεξάνδρας Τριάντη

«Εκτός ύλης reloaded» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης


Ένας βουλευτής, που έχει διατελέσει για χρόνια και υπουργός ελληνικών Κυβερνήσεων, αποφασίζει να παραιτηθεί από το αξίωμά του και να εγκαταλείψει την πολιτική ζωή της χώρας. Έτσι, ετοιμάζεται να εκφωνήσει τον τελευταίο του λόγο στη Βουλή, απολογούμενος ενώπιον ενός λαού που τον πίστεψε. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης πρωταγωνιστεί στο βραβευμένο έργο του Κώστα Λεϊμονή, σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.
Πρεμιέρα 17 Ιανουαρίου

«Όστια, αυτό είναι το σώμα μου» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης


Ο Ανδρέας Μαντάς γράφει ένα έργο για τη ζωή και το έργο του Πιερ Πάολο Παζολίνι μέσα από τις αφηγήσεις πέντε γυναικών, εμπνευσμένων από τις αντίστοιχες ηρωίδες του κινηματογραφικού έργου του: Μαρία, Μάμα Ρόμα, Ιοκάστη, Εμίλια, Μήδεια. Οι σκοτεινές και φωτεινές πτυχές του συμπυκνώνονται σε μια ερμηνεία από τη Λουκία Μιχαλοπούλου η οποία συνυπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης.
Πρεμιέρα 27 Ιανουαρίου

«Έντα Γκάμπλερ» στο Προσκήνιο

@Γκέλυ Καλαμπάκα.

Σχεδόν 10 χρόνια μετά το «Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί», ο Δημήτρης Καραντζάς επιστρέφει στον κόσμο του Χένρικ Ιψεν, προσθέτοντας μια ακόμα προσέγγιση σε έργα μεγάλων κλασικών. Η διάσημη αυτόχειρας του Νορβηγού συγγραφέα, Έντα Γκάμπλερ προσπαθεί να βρει λόγο ύπαρξης σε ένα αυστηρά δομημένο περιβάλλον. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίας αντίστασης. Στον επώνυμο ρόλο θα δούμε την Ανθή Ευστρατιάδου σε έναν εκλεκτό θίασο αποτελούμενο από τους Χρήστο Λούλη, Έκτορα Λιάτσο, Φιντέλ Ταλαμπούκα, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Τζωρτζίνα Δαλιάνη.
Πρεμιέρα 30 Ιανουαρίου

«Άβυσσος» στο ΠΛΥΦΑ


Μετά την ολοκλήρωση τριών πρωτότυπων έργων, «Κόκκινα Τετράδια, «Περιοδεύων Θίασος» και «Αλγόρυθμος», η Ελεάνα Γεωργούλη, παρουσιάζει το νέο της έργο: Το παράδοξο σύμπαν μιας δυστοπίας. Σε ένα μελλοντικό κόσμο που βρίσκεται λίγο πριν την οριστική κατάρρευση, εξαιτίας των αλυσιδωτών πολέμων και της κλιματικής κρίσης, έχει ξεκινήσει ένας αγώνας επιβίωσης με σκοπό τη μετάβαση σε μια χώρα σωτηρίας. Έξι ερμηνευτές – Στάθης Αποστόλου, Μαρία Αλεξοπούλου, Ελεάνα Γεωργούλη, Χάρης Καρύδης, Νίκος Μήλιας, Ρόζα Προδρόμου – σχηματίζουν έναν εκρηκτικό Χορό στα όρια της ψυχικής και σωματικής αντοχής.
Πρεμιέρα 3 Φεβρουαρίου

«Αντικείμενα» στις Ροές

@Ρωμανός Λιούτας.

Εμπνευσμένοι από την αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, δύο υπηρετριών στο Λε Μαν της Γαλλίας του 1933 που δολοφόνησαν την εργοδότρια τους και την κόρη της, ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος, επιδιώκουν με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο, να αφηγηθούν μια ιστορία που κρύβεται σε αυτή την υπόθεση, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί. Σε αυτή την εκδοχή, δύο εξαντλημένες υπηρέτριες της άρρωστης Κυρίας τους, φαντασιώνονται ένα σύμπαν εκδίκησης αλλά και αυτοπροσδιορισμού ενάντια σε έναν κόσμο στον οποίο δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από δύο ακόμα αντικείμενα για το σπίτι. Σκηνοθετούν οι Παπαδόπουλος και Κατσής ενώ στη διανομή μαζί με τους τελευταίους, ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος.
Πρεμιέρα 3 Φεβρουαρίου

«Μάμι» στη Στέγη

Μετά τις δύο σκηνοθεσίες- αποκάλυψη «Goodbye Lindita» για το Εθνικό Θέατρο και «Taverna Miresia» για το Φεστιβάλ Αθηνών, ο Μάριο Μπανούσι επιστρέφει με το νέο του έργο. Και πάλι, αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, στήνει ένα ανίερο ιερό για τη σχέση μητέρας και παιδιού, να την υμνήσει και να την ξορκίσει. Η σκηνή μετατρέπεται σε ένα τοπίο μνήμης, οικείο και, συνάμα, απόκοσμο. Οι ερμηνευτές του – Παναγιώτα Γιαγλή, Βασιλική Δρίβα, Δημήτρης Λαγός, Αγγελική Στελλάτου, Ευτυχία Στεφάνου, Ήλια Κουκουζέλη και Φώτης Στρατηγός – βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε.
Πρεμιέρα 6 Φεβρουαρίου

«Η Καρυάτιδα» στο Εθνικό Θέατρο

@Ελίνα Γιουνανλή

Το καινούργιο έργο του Γιώργου Καπουτζίδη κάνει επίσημη πρώτη στο Εθνικό σε σκηνοθεσία της, επίσης συγγραφέα μα και ηθοποιού, Κατερίνας Μαυρογεώργη. Πρόκειται για μια κωμωδία αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα της χώρα μας να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες. Η ιστορία εστιάζει στην επιστροφή της χαμένης Καρυάτιδας στην Ελλάδα μετά από αιχμαλωσία δεκαετιών ολόκληρων στο Βρετανικό Μουσείο, όπως ξεκινάει από την επίσημη συνέντευξη Τύπου. Παίζουν οι: Ασημίνα Αναστασοπούλου, Στέλιος Ξανθουδάκης, Σωτήρης Μανίκας, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Πανάδης, Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη.
Πρεμιέρα 7 Φεβρουαρίου, Θέατρο Χώρος

«Η κληρονομιά μας» στο Εθνικό Θέατρο

@Ελίνα Γιουνανλή

Το πολυβραβευμένο έργο του Αμερικάνου Μάθιου Λόπεζ ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού, Γιάννη Μόσχου. Πηγή έμπνευσης του είναι το κλασικό μυθιστόρημα «Επιστροφή στο Χάουαρντς Έντ» του Ε. Μ. Φόρστερ, από το οποίο ο Λόπεζ δανείζεται και αναπλάθει στοιχεία προκειμένου να αφηγηθεί την ιστορία μιας παρέας ομοφυλόφιλων ανδρών στη Νέα Υόρκη, στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Βάζει, μάλιστα, και τον ίδιο τον Φόρστερ να εμφανίζεται επί σκηνής, ο οποίος -συγγραφική αδεία- βοηθά τους ήρωες να αφηγηθούν την ιστορία τους. Έτσι, τρεις γενιές συνυπάρχουν: Αυτή που ανδρώθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, η μετέπειτα γενιά της δεκαετίας του 1980, η οποία μεγάλωσε μέσα στην καρδιά της επιδημίας του AIDS και η σημερινή γενιά ανδρών. Ο Λόπεζ δεν στέκεται μόνο σε μια αποτύπωση των θεμάτων της κοινότητας των ομοφυλοφίλων, αλλά απευθύνεται σε όλες και όλους ασχέτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού μέσα από ένα ανθρώπινο έργο με πολιτικό στοχασμό. Ένας ανδρικός θίασος – Γιώργος Ζιάκας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Γιώργος Μακρής, Στέφανος Μουαγκιέ, Κώστας Μπερικόπουλος, Άγγελος Μπούρας, Κώστας Νικούλι, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Θανάσης Ραφτόπουλος, Γιώργος Χριστοδούλου – με την εξαίρεση της Αλεξάνδρας Σακελλαροπούλου.
Πρεμιέρα 7 Φεβρουαρίου, Σκηνή Νίκος Κούρκουλος

«Τουραντό, η γυναίκα που μισούσε τους άνδρες» στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας

@Ελίνα Γιουνανλή

Στο κλασικό αλληγορικό δράμα του Κάρλο Γκότσι πάνω στο οποίο βασίστηκε και η όπερα του Πουτσίνι ανατρέχει ο Στάθης Λιβαθινός για τη νέα του σκηνοθεσία. Σε απόδοση και διασκευή Στρατή Πασχάλη και με έδρα το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας θα αφηγηθεί την ιστορία της όμορφης μα σκληρόκαρδης πριγκίπισσας Τουραντό που θα παντρευτεί εκείνον ο οποίος θα απαντήσει σε τρία αινίγματα. Η τιμωρία, βέβαια, για όποιον αποτυγχάνει είναι θάνατος διά αποκεφαλισμού. Μεταξύ άλλων, θα θελήσει να δοκιμάσει την τύχη του και ένας έκπτωτος πρίγκιπας, ο Καλάφ. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα δούμε τη Βαλέρια Δημητριάδου και μαζί της τους Βασίλης Ανδρέου, Βασίλη Ζαφειρόπουλο, Νίκο Καρδώνη, Ειρήνη Λαφαζάνη, Φοίβο Μαρκιανό, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου, Άρη Τρουπάκη.
Πρεμιέρα 8 Φεβρουαρίου

«Κάπου περνούσε μια φωνή» στo Hood Art Space


Η ομάδα bijoux de kant, μετά το εμπνευσμένο ανέβασμα του «Μάθε με να φεύγω» του Άκη Δήμου, επιστρέφει στην ποίηση του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη – ογδόντα χρόνια ακριβώς μετά την αυτοχειρία του. Αυτή την φορά με όχημα τις μουσικές του Χρήστου Θεοδώρου, την ερμηνεία του Ody Icons και τον Αλέξανδρο Αβδελιώδη στο πιάνο. Ένας κύκλος τραγουδιών για την ακρότητα του ρομαντικού αισθήματος.
Πρεμιέρα 8 Φεβρουαρίου

«Η μητέρα του σκύλου» στο Ακροπόλ


Το σπουδαίο έργο του Παύλου Μάτεσι παραλαμβάνει ο Κώστας Γάκης με την Υρώ Μανέ στον επώνυμο ρόλο. Ηρωίδα του η Ραραού, μια γυναίκα που, με λόγο παραληρηματικό, αφηγείται την Οδύσσεια της ζωής της – από την Κατοχή και το εμφύλιο έως τη Χούντα και η Μεταπολίτευση. Η Υρώ Μανέ υπογράφει και τη διασκευή του κειμένου (μαζί με την Κατερίνα Γιαννάκου) ενώ ο Σταμάτης Κραουνάκης θα συνθέσει την πρωτότυπη μουσική της παράστασης. Επί σκηνής θα δούμε ακόμα τους Λεωνίδα Κακούρη, Σπύρο Μπιμπίλα, Φωτεινή Ντεμίρη, Νίκο Ορφανό, Γιάννη Βασιλώτο κ.α.
Πρεμιέρα μέσα Φεβρουαρίου

«Υπέρβαρο» στο Θέατρο Θησείον


Πόσο απέχει ο εξευγενισμός από τη βία; Ποιοι είναι οι μηχανισμοί που πυροδοτούν τη βία ανάμεσα σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες; Πώς βρίσκονται κάποιοι άνθρωποι να ζουν στο περιθώριο; Η νέα σκηνοθεσία της Κατερίνας Γιαννοπούλου αντλεί από το έργο του πρόωρα χαμένου Αυστριακού Βέρνερ Σβαμπ, ένα εκρηκτικό σχόλιο για την κατάχρηση της βίας, πρωτοπόρο δομικά και γλωσσικά – σε επίσημη πρώτη στην ελληνική σκηνή. Σε ένα ξεπεσμένο μπαρ βρίσκουν καταφύγιο διάφορες περιθωριακές προσωπικότητες. Ζαλισμένοι από το αλκοόλ, οι φιλοσοφούν, εξομολογούνται, ερωτεύονται και τσακώνονται. Με τους Δάφνη Δρακοπούλου, Γιώργο Κισσανδράκη, Έκτορα Λυγίζο, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλη Πητίδη, Βασίλη Σαφό.
Πρεμιέρα 17 Φεβρουαρίου

«Ο εχθρός του λαού» στο Εθνικό Θέατρο

Σχεδιασμός αφίσας Σάκης Στριτσίδης

Μια τοπική κοινωνία παρουσιάζει την ιδανική εικόνα: Οι δείκτες ανεργίας είναι χαμηλοί και η ανάπτυξη σταθερή. Όλα πάνε καλά εκτός από μια μικρή λεπτομέρεια που όλοι είναι διατεθειμένοι να παραβλέψουν: Η μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων της περιοχής μολύνει την ατμόσφαιρα και το νερό, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία του πληθυσμού. Η δήμαρχος της κοινότητας αποφασίζει να ανακαλέσει την άδεια λειτουργίας του εργοστασίου κόντρα στα ΜΜΕ που την παρουσιάζουν σαν απειλή. Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος δημιουργεί μια νέα εκδοχή του έργου του Ίψεν, μεταγράφοντας το έργο στην Ελλάδα του σήμερα. Διατηρώντας τους άξονες της ψυχογραφικής αποτύπωσης και της κοινωνικοπολιτικής κριτικής, σχολιάζει τη μοίρα του ανθρώπου που στρέφεται για το κοινό καλό ενάντια στην πλειοψηφία. Παίζουν οι Γιάννης Αναστασάκης, Ιφιγένεια Βαρελά, Ιάσονας Γιανναράς, Βασίλης Καραμπούλας, Δημήτρης Μηλιώτης, Εύη Σαουλίδου, Κωνσταντίνος Σεβδαλής.
Πρεμιέρα 26 Φεβρουαρίου, Σχολείο Ειρήνης Παππά

«Τρεις αδερφές» στο Εθνικό Θέατρο


Μετά την παράσταση-σταθμό στο «Θείο Βάνια» του 2018, η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον κόσμο του Τσέχωφ, αυτή τη φορά με το έτερο κλασικό του έργο «Τρεις αδερφές». Τρεις γυναίκες δεμένες με την πιο στενή συγγένεια: Η Όλγα, η πρωτότοκη ζει στο παρελθόν. Η Μάσα αναμετριέται με το παρόν και η Ιρίνα, η μικρή, ονειρεύεται το μέλλον. Και όλες λαχταρούν να ξεφύγουν. Η Μαρία Σκουλά, η Αμαλία Καβάλη και η Νάνσυ Σιδέρη ηγούνται ενός 15μελούς θιάσου αξιώσεων (ανάμεσα τους οι Ελίνα Ρίζου, Θανάσης Δήμου, Αινείας Τσαμάτης, Δημήτρης Δρόσος, Γιωργής Τσαμπουράκης κ.α).
Πρεμιέρα 12 Μαρτίου, Πλαγία Σκηνή

«Φάουστ» στο Εθνικό Θέατρο

@Ελίνα Γιουνανλή

Ο μεσαιωνικός θρύλος, που ο Γκαίτε επεξεργάστηκε για 60 χρόνια, φέρνει ξανά τον Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό. Το έργο αφηγείται την ιστορία ενός μορφωμένου αλλά ανικανοποίητου ανθρώπου, που αναζητεί βαθύτερο νόημα στη ζωή. Ο Φάουστ κάνει μια συμφωνία με τον Μεφιστοφελή, στον οποίο θα πουλήσει την ψυχή του με αντάλλαγμα απεριόριστη γνώση και επίγειες απολαύσεις. Με τη μουσική και την εικαστικότητα να παίζει και εδώ κεντρικό ρόλο, ο Μπινιάρης θα καθοδηγήσει έναν πληθωρικό θίασο. Στον επώνυμο ρόλο θα δούμε τον Μιχάλη Βαλάσογλου και μαζί τους Μπάμπη Γαλιατσάτο, Στέλιο Ιακωβίδη, Ηλέκτρα Καρτάνου, Νάντια Κατσούρα, Μάριο Κρητικόπουλο, Μαριάννα Μαθιά, Μαρία Μαντά, Ιωάννα Μαυρέα, Λένα Μποζάκη, Άρη Νινίκα, Βασίλη Παπαδόπουλο, Στέφανο Πίττα, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλεξάνδρα Χασάνι, Γιλμάζ Χουσμέν.
Πρεμιέρα 13 Μαρτίου, Κεντρική Σκηνή

«Γιατί όμορφη» στο Επί Κολωνώ


Το πρώτο έργο του Νιλ Λαμπιούτ που ανέβηκε στο Broadway περνάει στα χέρια της Ελένης Σκότη. Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερου Θεατρικού έργου στα Tony Awards (2009) ρίχνει φως στα βαθύτερα υπαρξιακά και κοινωνικά ζητήματα των νέων ανθρώπων μέσα από μία γλώσσα άμεση και καυστική, στα όρια του in yer-face θεάτρου. Η ιστορία παρακολουθεί τέσσερις νέους ανθρώπους που προσπαθώντας να τα βγάλουν πέρα στην απαιτητική καθημερινότητα, έρχονται αντιμέτωποι με τις κοινωνικές πιέσεις, τα στεγανά και τα στερεότυπα για την ομορφιά, τον έρωτα, τις σχέσεις. Με τους Χρήστο Κοντογεώργη, Αθανασία Κουρκάκη, Γιώργο Τριανταφυλλίδη, Ειρήνη Φαναριώτη.
Πρεμιέρα μέσα Μαρτίου

«Οι δούλες» στο Άττις – Νέος Χώρος

@Θανάσης Καρατζάς.

Ο Σάββας Στρούμπος βυθίζεται για πρώτη φορά στον κόσμο του Ζαν Ζενέ, με το κλασικότερο έργο του. Η ιστορία των αδερφών Παπέν θα αποτελέσει για τον σκηνοθέτη μια προσπάθεια μελέτης της ανθρώπινης παραφοράς όπως προκύπτει από την κοινωνική, ταξική και υπαρξιακή καταπίεση. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα δούμε τους Έλλη Ιγγλίζ, Ντίνο Παπαγεωργίου και Μυρτώ Ροζάκη.
Πρεμιέρα μέσα Μαρτίου

«Βερενίκη» στη Στέγη


Ο σπουδαίος Ρομέο Καστελούτσι καπαπιάνεται με ένα από τα σημαντικότερα έργα της Δυτικής λογοτεχνίας με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ. Η «Βερενίκη» του Ρακίνα όπως δεν την έχουμε ξαναδεί, με τους ανδρικούς ρόλους να στέκονται γύρω από την Ιπέρ ως βουβά πρόσωπα και τον θρήνο του χαμένου έρωτά της να αντηχεί μέσα μας και γύρω μας. Μια λαβωμένη ηρωίδα απεκδύεται το βασιλικό πέπλο της και 14 άνδρες παίρνουν αποφάσεις ερήμην της. Ένα μανιφέστο έρωτα και απώλειας, που συνορεύει με την αλήθεια και το όνειρο, την τρυφερότητα και την τρέλα. Το σκηνικό σύμπαν του Ιταλού σκηνοθέτη θα συνομιλήσει με τα κοστούμια της διάσημης Ολλανδής σχεδιάστριας μόδας Ιρις Βαν Έρπεν και τη μουσική του Σκοτ Γκίμπονς.
Πρεμιέρα 26 (έως 30) Μαρτίου

«Που οφείλεται τόση όρεξη για ζωή» στο Εθνικό Θέατρο

Σχεδιασμός αφίσας Σάκης Στριτσίδης

Μετά το «Βόλφγκανγκ» και το «Vitrioli», ο Γιάννης Μαυριτσάκης επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο με το καινούργιο του έργο –υπογράφοντας για πρώτη φορά και τη σκηνοθεσία του. Ηρωίδα του η Ήβη που μέσα από τα άδυτα της κουζίνας της, σαν άλλος αλχημιστής, ψάχνει την ιδανική φόρμουλα για την αιώνια νεότητα. Η ιδιαίτερη και αινιγματική γραφή του Μαυριτσάκη επεξεργάζεται εδώ το πιο μύχιο αίτημα της ανθρώπινης ύπαρξης: Την αθανασία δίνοντας της την μορφή μιας παράδοξης κωμωδίας. Με τους Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Οδύσσεια Μπουγά, Μιλτιάδη Φιορέντζη.
Πρεμιέρα 27 Μαρτίου, Θέατρο Χώρος

«Το τέρας» στο Θέατρο Τέχνης

@Θανάσης Καρατζάς.

Μετά τους επιτυχημένους «Ναυαγούς», η Ηρώ Μπέζου επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με το νέο της έργο που θα ανέβει και πάλι σε δική της σκηνοθεσία. Στο επίκεντρο, μια νέα γυναίκα καθώς κυριεύεται από μια ανεξέλεγκτη δύναμη που την αλλοιώνει, εσωτερικά και εξωτερικά και γίνεται απειλή για τα αγαπημένα της πρόσωπα. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα δούμε την Δήμητρα Βλαγκοπούλου και μαζί της τους Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Νταλιάνη, Γιάννη Παπαδόπουλο.
Πρεμιέρα μέσα Απριλίου

«Βίκτωρ ή τα παιδιά στην εξουσία» στο Θέατρο Σταθμός

Μάνος Καρατζογιάννης @Θανάσης Καρατζάς.

Πέντε χρόνια μετά τον «Γάμο» του Μάριου Ποντίκα, ο Κώστας Παπακωνσταντίνου επιστρέφει στη σκηνή του θεάτρου Σταθμός με την πολιτική κωμωδία του Ροζέ Βιτράκ, ακριβώς 50 χρόνια μετά το ντεμπούτο της σε ελληνική σκηνή από τον Κάρολο Κουν. Το έργο παρακολουθεί τους εορτασμούς των γενεθλίων του Βικτώρ Πομέλ, μοναχογιού της οικογένειας. Ο 9χρονος Βικτώρ, ένα παιδί με υπερφυσική ανάπτυξη, κάνει την επανάσταση του. Στον επώνυμο ρόλο θα δούμε τον Μάνο Καρατζογιάννη και μαζί του, τους Θανάση Βλαβιανό, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Αγγελική Μαρίνου, Τζίνη Παπαδοπούλου, Δημήτρη Φραγκιόγλου, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη Θανάση Χαλκιά.
Πρεμιέρα 24 Απριλίου

Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

«Ο γυρισμός» στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

@Μάικ Ραφαήλ.

Κριτική στην οικογένεια και στην πατριαρχία ασκεί ο Χάρολντ Πίντερ στο, λιγότερο γνωστό, έργο του, μια κωμωδία της απειλής, όπου ο βραβευμένος συγγραφέας με βιτριολικό χιούμορ, απροκάλυπτο κυνισμό και ωμό ρεαλισμό, παρακολουθεί τις ισορροπίες μιας οικογένειας χαμηλής οικονομικής στάθμης, στο βιομηχανικό Λονδίνο. Χαρακτήρες αθυρόστομοι, οδηγούνται σε ακραίες συγκρούσεις, ακροβατώντας ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό. Ο Πέρης Μιχαηλίδης σκηνοθετεί τους Γιώργο Κολοβό, Βασίλη Σπυρόπουλο, Θάνο Κοντογιώργη, Μάνο Γαλανή, Ελένη Μισχοπούλου, Κωνσταντίνο Χατζησάββα.
Πρεμιέρα 18 Ιανουαρίου

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» / Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία» στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

@Μάικ Ραφαήλ

Σε μια δεύτερη επίσκεψη του στο κλασικό του Σαίξπηρ (μετά το ανέβασμα του 2016 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά) ο Κωνσταντίνος Ρήγος θα επιχειρήσει να αναδείξει τα ζωτικά θέματα του έργου: Την ανισοτιμία στον έρωτα, την πίστη, την τιμή, τους ρόλους της οικογένειας και της κοινωνίας, το χάσμα των γενεών, την δύναμη της εξουσίας. Ένα ζευγάρι επαναστατεί, πηγαίνοντας κόντρα στην παράδοση, σε ένα ανέβασμα που θα εστιάσει στην εναλλαγή ρυθμών και στην έντονη χρήση της μουσικής και της χορογραφημένης κίνησης. Με ένα πολυπληθή θίασο όπου την Ιουλιέτα θα υποδυθεί η Παρασκευή Δουρουκλάκη και ο Κωστής Καπελλίδης το Ρωμαίο. Μαζί τους οι Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Νεφέλη Ανθοπούλου, Γιάννης Γκρέζιος, Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Νίκος Κουσούλης, Μάρα Μαλγαρινού. Ορέστης Παλιαδέλης, Γιάννης Τσεμπερλίδης κ.α.
Πρεμιέρα 25 Ιανουαρίου

«Πες μου μια λέξη» στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Σε ένα παλιό σπίτι, στην επαρχία της Ιρλανδίας, ζει ο συγγραφέας Τομ Κόνολι με την αλκοολική γυναίκα του, Ντέιζι. Στο σπίτι αυτό φιλοξενείται ο Ντέιβιντ, απεσταλμένος ενός Πανεπιστημίου στο Τέξας, που μελετάει το αρχείο του Τομ για να διερευνήσει τις πιθανότητες να πουληθούν τα άπαντα του στην Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη. Η κόρη του ζευγαριού, Μπρίτζετ, είναι ψυχικά ασθενής και διαμένει για χρόνια σε ίδρυμα. Τις δυσκολίες της ζωής τους εντείνουν οι οικονομικές δυσχέρειες. Σε αναμονή της τελικής ετυμηγορίας του Ντέιβιντ, που θα καθορίσει τόσο τη λογοτεχνική αξία του έργου του Τομ νέες αφίξεις αναστατώνουν το σκηνικό. Το έργο του Μπράϊανλ Φρίελ κάνει ένα σχόλιο στην υπαρξιακή αγωνία του συγγραφέα για αναγνώριση, εδώ σε σκηνοθεσία του Ευδόκιμου Τσολακίδη με τους Γιώργο Καύκα, Θεοδώρα Λούκας, Γιάννη Τσάτσαρη, Φαίη Κοκκινοπούλου, Κώστα Σαντά κ.α.
Πρεμιέρα 1 Φεβρουαρίου

«Έγκλημα και τιμωρία» στο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών


Η μετασκευή του κλασικού του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι που παρουσίασε πέρυσι σε επίσημη πρώτη ο Θανάσης Τριαρίδης σε παραγωγή του Θεάτρου Πορεία, περνάει τώρα στα χέρια της σκηνοθέτριας Νικαίτης Κοντούρη. Η δράση συναιρείται σε οχτώ πρόσωπα – ενώ στην σκηνή βρίσκεται και ο ίδιος ο Ντοστογιέφσκι ως ένας από τους πρωταγωνιστές του εφιαλτικού σύμπαντος – με αναφορές στον Άμλετ, το Δάντη, το Νίτσε, τον Κάφκα και τον Φρόυντ. Ο φοιτητής Ρασκόλνικοφ πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας εξ ου και δολοφονεί μια γριά τοκογλύφο. Παρόλα αυτά, οι συνειδησιακά του συγκρούσεις θα τον κατατρέξουν, αναγκάζοντας τον σε μια αναπάντεχη μεταμέλεια. Με τους Νίκο Μάνεση, Ελίζα Χαραλαμπογιάννη, Φανή Καλογήρου Βαλτή Χρίστο Στυλιανού, Έφη Σταμούλη κ.α
Πρεμιέρα 14 Μαρτίου

«Θελεστίνα» στο Βασιλικό Θέατρο

Αστέριος Πελτέκης @Μάικ Ραφαήλ

Μεταξύ Μεσαίωνα και Αναγέννησης η μυθιστορηματική ιλαροτραγωδία του Καλίστο και της Μελιβέας ή Θελεστίνα του Φερνάντο ντε Ρόχας εμφανίζεται στην Ισπανία του 15ου αιώνα σαν ένα πρωτοποριακό ουμανιστικό έργο, με τολμηρό, για την εποχή, ερωτικό στοιχείο. Ο νεαρός ιππότης Καλίστο, αδυνατώντας να διαχειριστεί την απόρριψη της αγαπημένης του Μελιβέας, δέχεται τη συμβουλή του υπηρέτη του Σεμπρόνιο και ζητάει βοήθεια από τη γριά Θελεστίνα, μια προξενήτρα. Ο Αστέριος Πελτέκης που σκηνοθετεί την παράσταση εστιάζει στη θέση της γυναίκας με τον τρόπο που εκείνη αντιμετωπίζεται ανά τους αιώνες έχοντας ως κριτήριο την παρθενία της. Με έναν πολυπληθή θίασο: Νίκος Βατικιώτης, Ζωή Ευθυμίου, Γιώργος Κολοβός, Θάνος Κοντογιώργης, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Χριστίνα Κωνσταντινίδου, Τατιάνα Μελίδου, Δημήτρης Μορφακίδης, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Χρύσα Ρώπα, Μίλτος Σαμαράς, Εύη Σαρμή, Γεράσιμος Σοφιανός, Ελευθερία Τέτουλα, Ταξιάρχης Χάνος.
Πρεμιέρα Μάρτιος

«Sillilab: No difference between Ho Ho!» στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών


Η Ρούλα Πατεράκη υπογράφει και σκηνοθετεί ένα νέο κείμενο πάνω στην απόπειρα μιας απεγνωσμένης διάσωσης μιας τέχνης όπως είναι το θέατρο. Άραγε, υπάρχει ελπίδα να αφυπνιστεί πειραματικά μέσα από την μυθολογία της προόδου, η οποία οδηγεί τον κόσμο στο όριο της τεχνολογικής «μοναδικότητας»; Με έναν 16 μελή θίασο.
Πρεμιέρα Μάρτιος

«Ξανθιά φράουλα» στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών

Ο Αλέξανδρος Ρήγας μεταφράζει και σκηνοθετεί το γνωστό έργο του Μίνο Μπελέι – ένα από τα πρώτα έργα που προσπάθησαν και κατάφεραν να απενοχοποιήσουν το θέμα των ομοφυλοφιλικών σχέσεων. Μια απλή, καθημερινή ιστορία για ένα ζευγάρι αντρών, τον Ντομένικο και τον Αντόνιο και πως ο έρωτας, η ζήλια, η διεκδίκηση δεν έχουν εθνικότητα, φυλή και φύλο, σε μια ιστορία της οποίας το διακύβευμα είναι πως θα σωθεί αληθινή αγάπη.
Πρεμιέρα 28 Μαρτίου

Περισσότερα από Art & Culture