Την Πέμπτη 23/01 καταφθάνει στις αίθουσες το ψυχολογικό body horror «Λυκάνθρωπος» (στα αγγλικά “Wolf Man”) σε σκηνοθεσία Leigh Whannell (γνωστός για “Insidious: Chapter 3”, “Upgrade”, “The Invisible Man”). Πρόκειται για ένα reboot του κλασικού gothic horror της Universal Pictures, “The Wolf Man” (1941), σε σκηνοθεσία του George Waggner. Έχουν κοινό τον βασικό πυρήνα της μεταμόρφωσης αλλά στο τωρινό διαφοροποιείται η ιστορία, με νέους χαρακτήρες και πρωτότυπη πλοκή, η οποία έρχεται στο σήμερα.
Το σενάριο έγραψε ο σκηνοθέτης Leigh Whannell με τη γυναίκα του, την Corbett Tuck, το 2020. Επηρεασμένοι από την πανδημία, έφεραν στο προσκήνιο της ιστορίας θεματικές όπως η απομόνωση, η ασθένεια και ο θάνατος ενσωματώνοντάς τα σε ένα οικογενειακό δράμα, που ενέχει τον φόβο της σωστής ανατροφής των παιδιών και της συντήρησης ενός γάμου που καταρρέει. Κι όλο αυτό το δράμα υποθάλπτεται μέσα από τις -γνωστές για τους γνώστες- τεχνικές ενός καλού horror.
Όμως αυτή η ταινία μέχρι τελικά να ολοκληρωθεί πέρασε από σαράντα κύματα και χρειάστηκε μια δεκαετία για να γίνει πραγματικότητα. Ας δούμε όσα πρέπει να ξέρετε για αυτήν.
Πλοκή: Ο Blake, ένας σύζυγος και πατέρας από το Σαν Φρανσίσκο, κληρονομεί το απόμερο οικογενειακό σπίτι στο αγροτικό Όρεγκον, όταν ο πατέρας του εξαφανίζεται και θεωρείται νεκρός. Ο γάμος του με την ισχυρή Charlotte οδεύει προς διάλυση και ο Blake την πείθει να κάνουν ένα διάλειμμα μακριά από την πόλη και να επισκεφθούν το ακίνητο με τη νεαρή τους κόρη Ginger.
Όμως, καθώς η οικογένεια πλησιάζει την αγροικία μέσα στη μαύρη νύχτα, δέχονται επίθεση από ένα αόρατο ζώο και, προσπαθώντας απεγνωσμένα να ξεφύγουν, οχυρώνονται μέσα στο σπίτι ενώ το πλάσμα γυροφέρνει. Όσο προχωράει η νύχτα, ο Blake αρχίζει να συμπεριφέρεται παράξενα και να μεταμορφώνεται σε κάτι αγνώριστο. Η Charlotte θα αναγκαστεί να αποφασίσει αν ο τρόμος μέσα στο σπίτι τους είναι πιο φονικός από τον κίνδυνο που ελλοχεύει απ’ έξω.
Πρωταγωνιστούν: Christopher Abbott, Julia Garner, Sam Jaeger και Matilda Firth.
Από τα 1920s έως και τα 1950s, η Universal Pictures γύρισε αρκετές κλασικές horror ταινίες που μας σύστησαν διάφορους εμβληματικούς χαρακτήρες-τέρατα, τα λεγόμενα Universal Monsters. Συχνά, προερχόμενα από την λογοτεχνία, πήραν σάρκα και οστά μέσα από τις ταινίες της Universal κι έγιναν σύμβολα για την pop κουλτούρα. Τα πιο χαρακτηριστικά τέρατα εκείνης της περιόδου είναι ο Δράκουλας, το Τέρας του Φράνκεστάιν, η Νύφη του Φρανκενστάιν, η Μούμια και ο Λυκάνθρωπος.
Το 2014, η Universal Pictures θέλησε να επαναφέρει τα Universal Monsters με το να δημιουργήσει ένα κοινό κινηματογραφικό σύμπαν για όλα αυτά τα τέρατα, με τον τρόπο που το γίνεται στο Marvel Cinematic Universe με τους αντίστοιχους υπερήρωες. Προσέλαβε τον Chris Morgan και τον Alex Kurtzman ως επικεφαλής μιας ομάδας που θα έψαχνε σενάρια με την προοπτική να μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους. Η πρώτη απόπειρα έγινε με την ταινία “Dracula Untold” (2014), όπου οι τελευταίες σκηνές έφεραν την ιστορία στο σήμερα με σκοπό να υπάρξει μελλοντικά η σύνδεση με επόμενες ταινίες. Οι αποθαρρυντικές κριτικές που ακολούθησαν, οδήγησαν στο να απορριφθεί η ταινία ως η έναρξη αυτού του σύμπαντος.
Η νέα προσπάθεια για την αρχή αυτού ήταν η ταινία “The Mummy”, του 2017, τότε που δόθηκε και το όνομα Dark Universe σε όλο αυτό το εγχείρημα. Όμως και πάλι, η κακή πορεία της ταινίας αποθάρρυνε εντελώς την Universal Pictures και, σε συνδυασμό με την αποχώρηση των Morgan και Kurtzman, αποφάσισε να αφήσει πίσω της την ιδέα του Dark Universe.
Όμως, δεν θέλησαν να παρατήσουν κι εντελώς τα αγαπημένα τους τέρατα. Έτσι, στράφηκαν περισσότερο σε αυτόνομες ιστορίες αυτών. Κάπως έτσι γύρισε και ο Leigh Whannell το “The Invisible Man”, του οποίου η επιτυχία έδωσε νέα πνοή στο εγχείρημα των ανεξάρτητων horror ταινιών της Universal.
Το 2014, όταν ακόμη υπήρχαν οι βλέψεις για κοινό κινηματογραφικό σύμπαν των τεράτων της Universal, ο Aaron Guzikowski είχε αναλάβει να γράψει το σενάριο για το Wolf Man. Μετά την κατάρρευση όλου αυτού, ακυρώθηκε η δημιουργία της ταινίας, μαζί με άλλες. Το 2020, η Universal είχε αρχίσει να δέχεται ιδέες για το horror franchise αυτόνομων ταινιών, τότε που ο Whannel ανέλαβε να γράψει το σενάριο με τη γυναίκα του. Και κάπου εκεί βρέθηκε και ο Ryan Gosling να προμοτάρει την ιδέα του για remake του The Wolf Man, στο οποίο θα πρωταγωνιστούσε κιόλας! Όμως, το 2023 λόγω άλλων επαγγελματικών υποχρεώσεων, αποσύρθηκε από την ταινία και παρέμεινε executive producer. Τον αντικατέστησε ο Christopher Abbott ενώ, τότε ανέλαβε ξανά ο Whannel την σκηνοθεσία όταν αποσύρθηκε και ο Derek Cianfrance.
Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, πήγε 2024 μέχρι να γυριστεί και 2025 για να την δούμε στο σινεμά…
Για τους λάτρεις του body horror, η ταινία έχει αξιόλογες στιγμές κατά την μεταμόρφωση του ήρωα. Μάλιστα, οδηγεί σε ένα τελικό αποτέλεσμα που δεν παραπέμπει σε κάτι πέρα για πέρα φανταστικό – εξαιρετική δουλειά από τους υπεύθυνους για το μακιγιάζ και τα ειδικά εφέ, Arjen Tuiten και Pamela Goldammer. Υπάρχει, επίσης, έντονο σασπένς και χτίσιμο μιας ατμόσφαιρας κλειστοφοβικής, που εντείνει το αίσθημα της έλλειψης ασφάλειας των ηρώων και του ανά πάσα στιγμή κινδύνου. Ξεχωρίζουν οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών αλλά και η σκηνοθεσία, η φωτογραφία και το sound design!