
Εμπλουτίζεται, από σήμερα (6/3), ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες ώστε να είναι πιο ξεκάθαρες και πιο «ειλικρινείς». Συγκεκριμένα ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος αναμένεται να δώσει στην δημοσιότητα το νέο εμπλουτισμένο Κώδικα Δεοντολογίας, όπου προστεθούν νέες περιπτώσεις παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας και παραδείγματα που αφορούν στις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές.
Εν συνεχεία θα υπάρξει δεκαήμερο ενημέρωσης και εξοικείωσης της αγοράς και από τη Δευτέρα 17 Μαρτίου θα ξεκινήσουν εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.
Όπως έχει αναφέρει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΝ, στόχος μέσα από την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις να είναι πιο ξεκάθαρες και πιο «ειλικρινείς».
Παράλληλα για την “εμπέδωση” των νέων κανόνων, το υπουργείο Ανάπτυξης θέτει σε ετοιμότητα τον ελεγκτικό μηχανισμό που θα αναλάβει τους ελέγχους στον τρόπο που θα υλοποιούνται το επόμενο διάστημα οι προωθητικές ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό ελεγκτές θα επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων και παριστάνοντας τους πελάτες θα ελέγχουν ότι οι προωθητικές ενέργειες ακολουθούν τους κανόνες του Κώδικα Δεοντολογία.
Τι λένε τα σούπερ μάρκετ;
Μεγαλύτερη διαφάνεια στις εκπτώσεις, σημαντικές αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων και σαφή κριτήρια στον τρόπο επικοινωνίας της μείωσης τιμής προς τους καταναλωτές είναι ορισμένες από τις αλλαγές που φέρνει νέος ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας, σύμφωνα με τον Απόστολο Πεταλά, γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» για τις αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων που τίθενται σε ισχύ από τις 6 Μαρτίου ο κ. Πεταλάς τόνισε ότι μετά την εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας αλλάζει το τοπίο με βάση το οποίο γίνεται η επικοινωνία μείωσης τιμής στα προϊόντα μέσα στα σούπερ μάρκετ.
«Μέχρι σήμερα, οι καταναλωτές έβλεπαν στα ράφια επιγραφές όπως “-30% ή -3 ευρώ”, χωρίς να γνωρίζουν σε σχέση με ποια τιμή γινόταν η μείωση. Ο νέος κώδικας ορίζει ότι οποιαδήποτε μείωση τιμής πρέπει να συγκρίνεται με τη χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν στο ίδιο κατάστημα τις τελευταίες 30 ημέρες», εξήγησε ο κ. Πεταλάς.
Διαβάστε περισσότερα στο Reporter.gr.