Η ΚΟΑ σε ένα ακόμη «Ταξίδι στο Κέντρο της Μουσικής» στο Μέγαρο
«Ταξίδι στο Κέντρο της Μουσικής», η σειρά διαδραστικών συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών που έχει σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με τα είδη της συμφωνικής μουσικής, συνεχίζεται, στο Μέγαρο, με θέμα τη μουσική φόρμα του Εμβατηρίου και «οδηγούς» την Μαρία Ευθυμίου, τον Χρίστο Παπαγεωργίου και τον Λουκά Καρυτινό.

Το Εμβατήριο είναι ένα γνώριμο μουσικό είδος με συστατικά αναγνωρίσιμα από κάθε ακροατή. Όπως πάντα στη σειρά των διαδραστικών συναυλιών «Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής», οδηγοί είναι ο πιανίστας Χρίστος Παπαγεωργίου και η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου που θα ξετυλίξουν την ιστορία του αποκαλύπτοντας τις άγνωστες πτυχές της, καθώς και ανεκδοτολογικές πληροφορίες και μυστικά της μουσικής φόρμας τού Εμβατηρίου, τόσο για εξοικειωμένους όσο και για νέους ακροατές. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του καλλιτεχνικού της διευθυντή Λουκά Καρυτινού αναλαμβάνει το μουσικό μέρος της παρουσίασης, το σύνολο της οποίας σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάκου.

- Μάλκολμ Άρνολντ (1921 – 2006)
Εμβατήριο του συνταγματάρχη Μπόγκεϋ (από τη μουσική της ταινίας «Η γέφυρα του ποταμού Κβάι») - Φραντς Σούμπερτ (1797 – 1828)
Στρατιωτικό εμβατήριο αρ.1 σε ρε μείζονα, D.733 (έργο 51) - Εκτόρ Μπερλιόζ (1803 – 1869)
Ουγγρικό εμβατήριο από την «Καταδίκη του Φάουστ», έργο 24 - Φέλιξ Μέντελσον (1809 – 1847)
Γαμήλιο εμβατήριο, από τη σκηνική μουσική για το Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», έργο 61 - Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813 – 1883)
Ο καλπασμός των Βαλκυριών (από την Γ’ Πράξη του δράματος «Η Βαλκυρία») - Τζάκομο Μάιερμπεερ (1791 – 1864)
Εμβατήριο της στέψης από την όπερα «Ο Προφήτης» - Τζουζέπε Βέρντι (1813 – 1901)
Θριαμβευτικό εμβατήριο από τη Β’ Πράξη της όπερας «Αΐντα» - Έντουαρντ Έλγκαρ (1857 – 1934)
Pomp and circumstance, εμβατήριο αρ.1 σε ρε μείζονα - Γιόχαν Στράους, πατέρας (1804 – 1849)
Εμβατήριο Ραντέτσκι, έργο 228
«Το εμβατήρια είναι παντού! Στην καθημερινότητά μας εμφανίζονται κάθε στιγμή για να μας κάνουν να δώσουμε προσοχή σε κάτι σημαντικό. Εμβατήρια για ομάδες, εθνικές και κοινωνικές επετείους, γάμους, στέψεις, αθλητικά γεγονότα, επαναστάσεις, αποχαιρετισμούς, κηδείες, νίκες, ήττες, δεξιώσεις, διαφημίσεις, προεκλογικές εκστρατείες , προϊόντα καθημερινής χρήσης, ακόμα και για… εφημερίδες! Είναι δυνατόν να λείψουν από το ρεπερτόριο μιας συμφωνικής ορχήστρας; Ποτέ! Ένα εμβατήριο υπάρχει πάντα για να θυμίσει, να εμπνεύσει, να καθοδηγήσει, να υποβάλλει, να ξεσηκώσει, να διασκεδάσει και να παρασύρει εντέλει το πιστό και φανατικό κοινό της ΚΟΑ σε άλλο ένα ξέφρενο “Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής”, με μια σειρά από τα ωραιότερα και γνωστότερα εμβατήρια του παγκόσμιου ρεπερτορίου που κρύβουν αναπάντεχες εκπλήξεις!»
«Ο ρυθμός ενώνει, συντονίζει, δίνει αίσθημα ασφάλειας και δύναμης, γι’ αυτό και παίζει ρόλο τόσο στην προσωπική όσο και στην ομαδική μας ζωή. Μπορεί να χρησιμοποιείται για προετοιμασία αντιμετώπισης έντονων και επικίνδυνων καταστάσεων, μπορεί να ενισχύει χαρούμενες στιγμές, μπορεί να συνοδεύει την ταφή των νεκρών. Σε κάθε περίπτωση, δένει, εμπνέει, τροχιοδρομεί σκέψεις και συναισθήματα, ανθρώπους και κοινωνίες. Εξ ού και η δύναμη και η σημασία τού εμβατηρίου. Δύναμη που δεν θα μπορούσε να μείνει αναξιοποίητη από την κλασική μουσική και την όπερα -ιδιαίτερα στον μεγάλον αιώνα, τον 19ον αιώνα».
«Ένα μουσικό είδος του οποίου οι ρίζες ανιχνεύονται ήδη στην αρχαιότητα -στα βήματα του χορού της αρχαίας τραγωδίας-, είναι το Εμβατήριο που μας καλεί να συντονίσουμε τα βήματά μας και να πορευτούμε μαζί προς το «Κέντρο της Μουσικής». Στο ταξίδι αυτό τον δρόμο θα δείχνουν έργα γνωστά κι αγαπημένα, που σκοπό έχουν να συνενώσουν τις διαφορετικές προσωπικότητες και τις διαφορετικές διαθέσεις μας σε έναν κοινό βηματισμό, που θα μας οδηγήσει στην κατάκτηση της Μουσικής».
Παρουσίαση: Χρίστος Παπαγεωργίου, Μαρία Ευθυμίου
Μουσική Διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάκου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


- Αθήνα