Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι: Μια multimedia performance της Κάκιας Γκουδίνα στο Θέατρο NOŪS
Το «Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.», multimedia performance σε σύλληψη-σκηνοθεσία-μουσική Κάκιας Γκουδίνα, παρουσιάζεται στο Θέατρο NOŪS-Creacve space.

Το «Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι.» είναι μια multimedia performance με στοιχεία σινεμά, σύγχρονης μουσικής, πειραματικού θεάτρου και χορού, η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο NOŪS 3 και 6 Απριλίου.

Με τίτλο έναν στίχο της Κρυστάλλης Γλυνιαδάκη, το έργο περιστρέφεται γύρω από την έννοια της εξαφάνισης: του χρόνου, των ανθρώπων, των συναισθημάτων, της μνήμης, των δεσμών. Η ιστορία μας ξεκινάει με δύο γυναίκες των οποίων η διαδικασία προετοιμασίας ενός καθημερινού μεσημεριανού τραπεζιού, φέρνει στην επιφάνεια ιστορίες από διαφορετικούς τόπους και χρόνους, με ένα κοινό χαρακτηριστικό: κάτι στις ιστορίες αυτές χάνεται.
Θεσσαλονίκη, Αίγυπτος, Μέση Ανατολή, 1944, 2025, 2 λεπτά πριν, ο χώρος και ο χρόνος σε αυτήν την παράσταση χάνουν τη συνοχή και τη γραμμικότητα τους. Η προσωπική ιστορία των δύο γυναικών γίνεται η αφετηρία για ένα ταξίδι στην ιστορία της ανθρωπότητας. Μέσα από αυτές γνωρίζουμε και άλλους χαρακτήρες του έργου και όλοι μαζί ταξιδεύουμε από απώλεια σε απώλεια διασχίζοντας τοπία και ημερομηνίες.
Η αφήγηση του έργου αποτελείται από πολλές ιστορίες σε διάφορους χρόνους και τόπους, τοποθετημένες η μία μετά την άλλη, ενωμένες μέσα από την έννοια της εξαφάνισης και ας είναι χρονικά και χωρικά εντελώς απομακρυσμένες. Οι ιστορίες λειτουργούν ως σύμβολα, που τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο διαμορφώνουν την αφήγηση του έργου.

Το «Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά Όχι.» είναι μια ιστορία της ανθρωπότητας, μέσω διασυνδέσεων ανάμεσα σε τόπους, χρόνους, σύμβολα. Το έργο δεν ψάχνει νέες ιστορίες αλλά εισχωρεί στο δυτικό κοινωνικό ασυνείδητο, επιλέγει σύμβολα και γεγονότα και τα αναδιαμορφώνει με σκοπό την πρόκληση ενός αναστοχασμού: του ποιοι ήμασταν, και ποιοι γινόμαστε. Το έργο είναι καθρέφτης της εποχής του, μιας εποχής που χαρακτηρίζεται έντονα από την επανεξέταση του παρελθόντος και την αντιμετώπιση των συνεπειών του όπως ο αγώνας για το περιβάλλον, οι ευθύνες της αποικιοκρατίας, η ανάδειξη φωνών του περιθωρίου κ.α. Το «Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά Όχι» εξιστορεί την δική του επανεξέταση και προσκαλεί το κοινό να συμμετέχει με όποιο τρόπο αυτό θεωρεί κατάλληλο.
Η Κάκια Γκουδίνα συνθέτει multimedia έργα που περιλαμβάνουν ακουστικά όργανα, ηλεκτρονική μουσική, sound design, κινηματογράφο και πειραματικό θέατρο. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στη σύνθεση από το Michigan State University, υπό την καθοδήγηση των A. Bacon, D. Biedenbender και L. Goeringer, και διδακτορικού διπλώματος στη σύνθεση και τις πολυμεσικές αφηγήσεις υπό την καθοδήγηση των Mark Sullivan (σύνθεση μουσικής) και Alisson Dobbins (interac-ve media design). Η διδακτορική της διατριβή ήταν ένα έργο για σύνολο δωματίου, οπτικά εφέ και χορό. Αυτή τη στιγμή, ερευνά τη mul-media σύνθεση με βάση την κίνηση στον χρόνο και στο χώρο. Το έργο της είναι βαθιά ριζωμένο στην διεπιστημονικότητα. Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης και σχεδιάστρια ήχου για ταινίες, έχει συνθέσει μουσική για ταινίες, θεατρικά έργα, βιντεοπαιχνίδια και podcast, και πρόσφατα εξερευνά πρακτικές διαδραστικών μέσων που περιλαμβάνουν θεατρικές παραστάσεις, εικαστικές εγκαταστάσεις και σύνθεση μουσικής.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


- Αθήνα