«Πεδίον ανθίσματος» από τον Αλέκο Κυραρίνη στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Eξήντα ένα έργα του καλλιτέχνη, που όλα τους εκτίθενται για πρώτη φορά, παρουσιάζονται στην έκθεση που παρουσιάζεται από την Τρίτη 18 Μαρτίου στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

Eξήντα ένα έργα του Αλέκου Κυραρίνη, φιλοτεχνημένα τα τρία-τέσσερα τελευταία χρόνια, που όλα τους εκτίθενται για πρώτη φορά, παρουσιάζονται στην έκθεση με τίτλο «Πεδίον ανθίσματος», που παρουσιάζεται από την Τρίτη 18 Μαρτίου στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

Το έργο του Κυραρίνη συνολικά είναι γεμάτο αγγέλους και δαίμονες (με τη μορφή δρακόντων), και με πλήθος σταυρούς, μικρούς και μεγαλύτερους. Όπως σημειώνει, ο επιμελητής της έκθεσης, Σταύρος Ζουμπουλάκης, κάτι τέτοιο «φαίνεται απλό και τετριμμένο, αλλά σήμερα έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο. Πράγματι, δεν υπάρχει τίποτε πιο τολμηρό στις μέρες μας από το να μιλήσεις για αγγέλους και ακόμη περισσότερο να τους ζωγραφίσεις, όχι μεταφορικά ή αλληγορικά, αλλά μέσα στα θρησκευτικά συμφραζόμενα, όπου παραδοσιακά ανήκουν. Ο Κυραρίνης αποτελεί εξαίρεση».
Ο μεγάλος πίνακας που δίνει και τον τίτλο του στην έκθεση δεν έχει ούτε αγγέλους ούτε κανένα άλλο θρησκευτικό σύμβολο, είναι ένα ανθισμένο χωράφι, μια χρωματική πανδαισία. Ενταγμένος ωστόσο, με κεντρική μάλιστα θέση, στην έκθεση μπορεί, ή ίσως και επιβάλλεται, «να ιδωθεί ως η ανθισμένη ζωή της πίστης, της ελπίδας και της αγάπης, όταν το κακό το έχει τρυπήσει και νικήσει το κοντάρι του αγγέλου, όταν ο θάνατος ουκέτι κυριεύει».
Την έκθεση «Πεδίον ανθίσματος» συνοδεύει αναλυτικός κατάλογος, σε επιμέλεια του Σταύρου Ζουμπουλάκη, προέδρου του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος.

Ο Αλέκος Κυραρίνης γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα και μεγάλωσε στον τόπο καταγωγής του, την Τήνο. Φοίτησε στην ΑΣΚΤ από το 1997 έως και το 2003, με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Το έργο του περιλαμβάνει ζωγραφική, σχέδια, λαξευμένες τρισδιάστατες φόρμες/γλυπτά και εικονογραφήσεις βιβλίων και περιοδικών.
Βασίζεται καταρχάς σε σύμβολα της ορθόδοξης βυζαντινής εικονογραφίας και της λαϊκής παράδοσης, πρώτα βιώματα του καλλιτέχνη, τα οποία χρησιμοποιεί ως δομικά στοιχεία. Αναζητεί την εντοπιότητα και την αυθεντικότητα μέσα από αρχετυπικά, οικουμενικά και διαχρονικά σύμβολα. Μετωπικές, όπως οι αγιογραφίες, βασισμένες κυρίως στην τριχρωμία λευκού, κιννάβαρης και μαύρου, οι συνθέσεις του Κυραρίνη χαρακτηρίζονται από τη λεπτομέρεια και την περίτεχνη γραφή. Έχει κάνει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


- Αθήνα