Διαφημίζοντας την Ελλάδα: Ο ελληνικός τουρισμός των 60s μέσα από μάτια σπουδαίων καλλιτεχνών, στην Ύδρα
Έκθεση ιστορικών αφισών και τουριστικών φυλλαδίων του ΕΟΤ, φιλοτεχνημένων από σπουδαίους καλλιτέχνες της δεκαετίας του 1960, διοργανώνεται από το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στην Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη.

Ανήμερα της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό η περιοδική έκθεση «Διαφημίζοντας την Ελλάδα. Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού», που παρουσιάζει η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος στην Ιστορική Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, το παράρτημα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου στην Ύδρα.
Η έκθεση ανιχνεύει τα πρώτα βήματα του ελληνικού τουρισμού μέσα από αφίσες και φυλλάδια που εκδόθηκαν από τους πρώτους κρατικούς τουριστικούς οργανισμούς. Τα έντυπα αυτά διαφήμιζαν το ελληνικό τοπίο, τις παραδόσεις και τη φιλοξενία της Ελλάδας μέσα από καλλιτεχνικές και γραφιστικές συνθέσεις υψηλής αισθητικής. Από τον προπολεμικό ρομαντισμό της προβολής των μνημείων και της παράδοσης μέχρι τον μοντερνισμό, την αφαίρεση και τη γραφιστική ιδιοφυΐα του 1960, καταθέτουν μια πρωτοποριακή και διαχρονική προσέγγιση στην προβολή της Ελλάδας ως μοναδικού τουριστικού προορισμού.

Ανάμεσα στα ονόματα των δημιουργών των ιστορικών αφισών, καθώς και των τουριστικών φυλλαδίων του ΕΟΤ και των προκατόχων του φορέων, συναντάμε σπουδαίους ζωγράφους και σχεδιαστές, όπως οι Τάσος Λουκίδης, Άγγελος Σπαχής, Μίμης Βιτσώρης, Μιχαήλ Παπαγεωργίου (Doris), Γιώργος Κοσμαδόπουλος, Αλέξανδρος Αλεξανδράκης, Γιώργος Μανουσάκης, Περικλής Βυζάντιος, Παναγιώτης Τέτσης, Σπύρος Βασιλείου, Γιώργος Βακιρτζής, Λουίζα Μοντεσάντου, Έλλη Ορφανού, Ελένη Περάκη-Θεοχάρη, Ειρήνη Απέργη, Σπύρος Βασιλείου, Γιώργος Βακιρτζής, Γιάννης Φαϊτάκις, Τάσσος, Γιάννης Τσαρούχης, Αγνή Κατζουράκη, Μιχάλης Κατζουράκης, Φρέντι Κάραμποτ, αλλά και φωτογράφους όπως οι Nelly’s, Νικόλαος Τομπάζης, Δημήτρης Χαρισιάδης, Μαρία Χρουσάκη, λιθογράφους όπως οι Όθων Περβολαράκης και Σεβαστιανός Κούρκουλος κ.ά. Πολλοί από αυτούς έμελλε με το έργο τους να σφραγίσουν την εποχή τους.

Στην έκθεση γίνεται επίσης αναφορά στον θεσμό των Φεστιβάλ Επιδαύρου και Αθηνών, τα οποία την εποχή εκείνη κάνουν τα πρώτα τους βήματα, θέτοντας τις βάσεις για τον πολιτιστικό τουρισμό της χώρας. Μια ξεχωριστή ενότητα είναι αφιερωμένη στις απαρχές του τουρισμού στην Ύδρα.
Ακόμη, ειδική αναφορά γίνεται στην ψηφιακή έκθεση «Imagining Greece», έργο ομάδας επιστημόνων από διάφορα γνωστικά πεδία, το οποίο αναδεικνύει τη σημασία του τουρισμού ως στοιχείου ταυτότητας της μεταπολεμικής Ελλάδας. Η ψηφιακή έκθεση αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος «Tourism and Nation Branding 1945-1990», που χρηματοδοτείται από το Research England και το Onassis Foundation. Τμήμα του υλικού της προέρχεται από τις Συλλογές, το Φωτογραφικό Αρχείο και το Αρχείο Ιστορικών Εγγράφων της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος – Εθνικού Ιστορικού Μουσείου.
Η έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, α εγκαινιαστεί επίσημα τον Ιούνιο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μιαούλεια 2025». Την 25η Μαρτίου η είσοδος στην έκθεση θα είναι ελεύθερη για το κοινό.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

