Μ. Δευτέρα στο ΚΠΙΣΝ: Πασχαλινή Συναυλία με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ
Μία πασχαλινή συναυλία με διάσημα έργα του ρομαντικού ρεπερτορίου με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Τη Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου στις 20.30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) σε συνεργασία με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, παρουσιάζει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, μια συναυλία αφιερωμένη σε τρία εμβληματικά έργα του ρομαντικού ρεπερτορίου, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη. Το πρόγραμμα της συναυλίας, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), περιλαμβάνει το ατμοσφαιρικό Adagio του Tomaso Albinoni (όπως το διαμόρφωσε ο μουσικολόγος Remo Giazotto), το δραματικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 1 του Max Bruch, με σολίστ τη διεθνώς καταξιωμένη Diana Tishchenko, καθώς και τη συγκλονιστική «Παθητική» Συμφωνία αρ. 6 του Pyotr Ilyich Tchaikovsky.
Το Adagio σε Σολ ελάσσονα για έγχορδα και όργανο του Tomaso Albinoni (1671 – 1751) είναι μια νεομπαρόκ σύνθεση, που συχνά αποδίδεται εσφαλμένα στον Βενετό συνθέτη του 18ου αιώνα. Στην πραγματικότητα, το έργο γράφτηκε από έναν μουσικολόγο του 20ου αιώνα και βιογράφο του Albinoni, τον Remo Giazotto (1910-1998). Ο Giazotto, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, ενορχήστρωσε και συνέθεσε το έργο βασιζόμενος σε ένα μικρό κομμάτι χειρόγραφης παρτιτούρας του Albinoni, το οποίο περιήλθε στην κατοχή του από την Σαξονική Κρατική Βιβλιοθήκη της Δρέσδης μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Κατοχύρωσε τα δικαιώματα και δημοσίευσε το έργο το 1958, με τον τίτλο «Αντάτζιο σε Σολ μινόρε για Έγχορδα και Όργανο, σε Δύο Θεματικές Ιδέες και Μπάσο του Tomaso Albinoni».
Το Πρώτο Κονσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα σε Σολ ελάσσονα, έργο 26, του Γερμανού συνθέτη Max Bruch (1838-1920) είναι ένα από τα κορυφαία έργα του. Θεωρείται, επίσης, ως ένα από τα πιο γνωστά έργα του ρεπερτορίου για βιολί. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1866, με τον ίδιο τον Bruch στη διεύθυνση της ορχήστρας, και σύντομα γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Αποτελείται από τρία μέρη: ένα γρήγορο πρώτο μέρος που λειτουργεί ως πρελούδιο για το δεύτερο μέρος, ένα ρομαντικό, αργό δεύτερο μέρος και ένα δυναμικό και γρήγορο τρίτο μέρος με έντονα στοιχεία λυρισμού.
Η «Παθητική» Συμφωνία αρ. 6 σε Σι ελάσσονα, έργο 74 του Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893), ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ορχηστρικού ρεπερτορίου, είναι το «κύκνειο άσμα» του Tchaikovsky και ένα από τα πιο διάσημα έργα του. Αποτελείται από τέσσερα μέρη, εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Ένα ρομαντικό και λυρικό πρώτο μέρος, ένα βαλς στο δεύτερο μέρος, με τον πρωτότυπο ρυθμό των πέντε τετάρτων (5/4), ένα εκρηκτικό τρίτο μέρος και ένα πένθιμο τέταρτο μέρος, το οποίο, κατά κάποιο τρόπο, προϊδεάζει για την ανθρώπινη μοίρα.
Α’ Μέρος
Tomaso Albinoni (Remo Giazotto): Adagio σε Σολ ελάσσονα
Max Bruch: Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα Αρ. 1 σε Σολ ελάσσονα, Έργο 26
Σολίστ: Diana Tishchenko
Β’ Μέρος
Pyotr Ilyich Tchaikovsky: Συμφωνία Αρ.6 σε Σι ελάσσονα “Παθητική”, Έργο 74
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


- Αθήνα