“Σκέψεις για το Θείο Πάθος”: Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα στο Ωδείο Αθηνών
Με μια συναυλία εμπνευσμένη από τη θρησκευτική πίστη και γενικό θέμα «Σκέψεις για το Θείο Πάθος», η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει στο κλίμα των ημερών με Μπαχ, Ρέγκερ, Μπετόβεν.

Οι μέρες που προηγούνται της μεγάλης γιορτής της Χριστιανοσύνης, του Πάσχα, είναι για πολλούς μέρες περισυλλογής και αναστοχασμού. Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει στο κλίμα των ημερών με μια συναυλία εμπνευσμένη από την θρησκευτική πίστη, θεμελιώδες συστατικό στοιχείο του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Με τη συναυλία αυτή συνεχίζεται για τρίτη χρονιά ο κύκλος «Συμφωνικές βραδιές», σειρά συναυλιών στο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών, σε συνεργασία της Ορχήστρας με το παλαιότερο μουσικοεκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας μας, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ένα πρόσωπο ανανέωσης και δημιουργίας.

Στο πρώτο μέρος θα ακούσουμε έργα ενός συνθέτη που έχει ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό με την ευρωπαϊκή θρησκευτική μουσική σε διάφορες μορφές, του J.S. Bach. Το Πρελούδιο-κοράλ για εκκλησιαστικό όργανο “O Mensch, beweine deine Sünde gross” (BWV 622), διασκευασμένο για ορχήστρα εγχόρδων από τον Max Reger θα ανοίξει το πρόγραμμα για να δώσει τη σκυτάλη στο κοντσέρτο για πιάνο σε ρε ελάσσονα (BWV 1052) με σολίστ την εξαιρετική πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου.
Το δεύτερο μέρος της συναυλίας περιλαμβάνει την Λειτουργία σε Ντο μείζονα, έργο 86, του Beethoven. Πρόκειται για ένα μουσικό αριστούργημα που, ατυχώς, έχει μείνει στη σκιά της μεγάλης Missa Solemnis, του ίδιου συνθέτη. Η Λειτουργία έργο 86 είναι ένα έργο πιο κοντά στην κλασική παράδοση της Λειτουργίας, με μελωδικότατα σολιστικά μέρη και επιβλητικά χορωδιακά γεμάτα ενέργεια και θρησκευτικό βάθος. Χαρακτηριστικοί σρτο έργο είναι οι συχνοί διάλογοι μεταξύ σολίστ και χορωδίας, φαινόμενο που δεν συναντάται συχνά σε έργα του ρεπερτορίου αυτού.