Ούτε ένας χρόνος δεν έχει περάσει από την κυκλοφορία του «P.O.P», που μας έκανε να μιλάμε για την νέα εποχή της Μαρίνας – που τους πήγε όλους “τάπα” – και η Μαρίνα Σάττι επιστρέφει με νέο δίσκο. Ο τίτλος του; «POP TOO» και αμέσως καταλαβαίνεις ότι αυτή θα είναι η συνέχεια του P.O.P Supremacy.
Πράγματι, το «POP TOO» είναι η συνέχεια της προσπάθειας της Μαρίνας να επαναπροσδιορίσει αυτό που θεωρούμε ποπ μουσική στην Ελλάδα και όλα δείχνουν ότι θα έχει την ίδια επίδραση στην ποπ κουλτούρα με τον προκάτοχό του.
Balkan trap, pop, reggaeton, deep beat, ικαριώτικα, τσιφτετέλια, γκάιντα, πολυφωνίες, αυτοσαρκασμός, λυρισμός, τρυφερότητα, ο νέος αυτός δίσκος τα έχει όλα μέσα σε 10 τραγούδια.
Μαρίνα Σάττι, POP TOO
Το POP TOO ξεκινά με την Ανατολή, το πρώτο κομμάτι της μετα-P.O.P era, που κυκλοφόρησε λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το 2024 και γνώρισε αμέσως επιτυχία – προς το παρόν στο Spotify έχει πάνω από 7 εκατομμύρια streams και είναι διπλά πλατινένιο. Ένα τρυφερό τραγούδι – από τα λίγα του δίσκου – που αποτελεί την τέλεια εισαγωγή, κυρίως γιατί μας υπενθυμίζει και αυτή την πλευρά της Μαρίνας.
Σειρά έχει το Lola, που συστήνει το αναπολογητικό alter ego της Μαρίνας, με σαφείς αναφορές στην επίθεση που δέχτηκε από τα απανταχού πάνελ την περίοδο της Eurovision. Σε λίγες ώρες, θα κυκλοφορήσει και το βίντεο κλιπ – προς το παρόν έχουμε δει μόνο ένα teaser με την Μαρίνα (που δεν εμφανίζεται καν) σε ρόλο Ρετζίνα Τζορτζ των Βαλκανίων, όπως πολύ εύστοχα διαβάσαμε σε ένα σχόλιο στο Instagram.
Από τις πρώτες viral στιγμές του δίσκου, το Epano sto Trapezi, που προκάλεσε κι αυτό τον δικό του πανικό μέσα από ένα προβοκατόρικο βίντεο κλιπ, που και πάλι τα βάζει με τα μίντια – δικαίως.
Αμέσως μετά ακούμε το Ela Ela, μία συνεργασία με τον Saske, που επίσης γνώρισε τεράστια επιτυχία. Μαρίνα Σάττι και Saske σε ρόλο urban Ρωμαίου και Ιουλιέτας δίνουν τη δική τους φρέσκια ανάγνωση στον σαιξπηρικό έρωτα.
Εδώ τελειώνουν τα γνώριμα τραγούδια και μας περιμένουν έξι ολοκαίνουρια κομμάτια, με το άκρως μελαγχολικό Autokinhto να κάνει την αρχή. Ένα κομμάτι που χρειαζόταν πολύ αυτός ο δίσκος για να πάρουμε μια ανάσα – και το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν το άκουσα είναι “το Fast Car της Μαρίνας”.
Δεν πέφτουμε όμως γιατί αμέσως μετά έρχεται να μας ξεσηκώσει το Blouzaki, ένα κομμάτι με τρολ διάθεση που έχει όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει viral, με την Μαρίνα Σάττι να βγάζει τη γλώσσα αυτοσαρκαστικά δηλώνοντας “ο τελευταίος πάντα γελάει”.
Ακολουθούν δύο ακόμα συνεργασίες, το άκρως καλοκαιρινό reggae νησιωτικο Kavourakia με τους Locomondo, ένα τραγούδι που άνετα θα ακούγαμε σε καλοκαιρινό πανηγύρι, αλλά και το δυναμικό Bye Bye με τον Νέγρο του Μοριά – μία από τις πιο ωραίες στιγμές του δίσκου, με τον ΝΤΜ να βρίσκεται επίσης σε μια από τις καλύτερες φάσεις του, έχοντας πρόσφατα κυκλοφορήσει τον δικό του δίσκο, Μαύρη Ελλάδα.
Το πιο dance IGaga! μάς δίνει μια άλλη πλευρά της Μαρίνας, που μας άρεσε πολύ – εξάλλου αυτού του είδους ο ηλεκτρονικός πειραματισμός είναι πολύ hot αυτή τη στιγμή.
Ωστόσο την παράσταση κλέβει το φινάλε του δίσκου, με τον πολύ εύστοχο τίτλο POP (all the voices in my head), που άξια συναγωνίζεται το MIXTAPE – είναι εξίσου εθιστικό και γεμάτο pop culture references από την πλούσια καλτ ελληνική πραγματικότητα. Στο ‘πού με βρήκατε εμένα τη σταρ’ έλιωσα. Πολύ Marina Core.
Το ΡΟΡ ΤΟΟ κυκλοφορεί σε όλα τα ψηφιακά καταστήματα από τη Golden Records και τη Minos EMI, A Universal Music Company.