Η Λίζα μετακομίζει. Η Μάρα μένει πίσω. Με φόντο κάποιες κούτες που μετακινούνται, τοίχους που βάφονται και ντουλάπια που χτίζονται, μια άβυσσος αρχίζει να ανοίγεται και ο χώρος ξαφνικά γεμίζει νοσταλγία, πυροδοτώντας μια σειρά συναισθηματικών μεταπτώσεων.
Η Βενέρα, μια έφηβη χαμηλών τόνων, ζει σ’ ένα μικρό χωριό στο Κόσοβο. Στο σπίτι, τρεις γενιές συγκρούονται συνεχώς καθώς συμβιώνουν μέσα σε τέσσερις στενούς τοίχους, με αποτέλεσμα να μην έχει κανείς τον προσωπικό του χώρο. Αλλά και εκτός σπιτιού, στους δρόμους και στα μαγαζιά, τα πράγματα δεν είναι πολύ καλύτερα.
Δύο ζευγάρια διαφορετικής ηλικίας εμπλέκονται μεταξύ τους. Οι νεότεροι αντικρύζουν τα αδιέξοδα των μεγαλύτερων σαν μια ζοφερή πιθανότητα, ενώ οι μεγαλύτεροι «ανανεώνονται» αλλά και βυθίζονται ακόμη πιο βαθιά στα δικά τους αδιέξοδα.
Όταν ο Καλίλ, ένας δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο του Βερολίνου, έρχεται σε επαφή με φωτογραφίες από τον πόλεμο στην πατρίδα του, στο Κουρδιστάν, νομίζει πως αναγνωρίζει σε μια θολή εικόνα τη χαμένη του αδερφή.
Καθώς παρακολουθούμε την καθημερινότητα του Μιχάιλο, ενός εργάτη εργοστασίου σε μια παραμελημένη βιομηχανική πόλη, άνθρωποι από το κοντινό του περιβάλλον καταθέτουν μαρτυρίες για τη ζωή του. Ενίοτε αυτοί οι άνθρωποι φαίνονται να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ρουτίνας του Μιχάιλο, όμως από τη στιγμή που ο χαρακτήρας φεύγει από τη σκηνή, οι φωνές τους γίνονται […]
Στον πιο παλιό ζωολογικό κήπο της Τουρκίας, ένας μοναχικός φύλακας και μια συνεσταλμένη υπάλληλος χτίζουν έναν απίθανο δεσμό: αποσιωπούν τον θάνατο του μεγαλύτερου σε ηλικία κατοίκου του ζωολογικού κήπου –μια λεοπάρδαλης της Ανατολίας–, προκειμένου να σταματήσουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και να πλαστογραφήσουν τη διαφυγή του.
Δυο αδέρφια, η Ιρίνα και ο Πολ μεγαλώνουν στο αυστηρό περιβάλλον μια παραθρησκευτικής οργάνωσης σε ένα ελληνικό νησί, με αρχηγό τον μυστηριώδη Φουστ. O Φουστ επιλέγει την Ιρίνα ως εκλεκτή συνοδοιπόρο του και ο Πολ αισθάνεται εγκατάλειψη.
Κάπου στο μεταπολεμικό Κοσσυφοπέδιο, δυο ντόπιοι παίκτες του πινγκ-πονγκ περιπλανιούνται από τη μια παράξενη τοποθεσία στην άλλη, με όχημα τη φιλοδοξία να κρατήσουν ζωντανό το αγαπημένο τους άθλημα και μεταφέροντας μαζί τους την μοναδική περιουσία του συλλόγου: τα τραπέζια τους.
Οι έφηβες Μάγια και Γιάνα είναι αχώριστες και κάνουν τα πάντα μαζί. Η ισχυρογνώμων Γιάνα συνήθως παίρνει τις αποφάσεις και η Μάγια ακολουθεί. Ένα βράδυ σ’ ένα πάρτυ, οι δυο τους πιάνουν την Ελένα, το πιο δημοφιλές κορίτσι του σχολείου, να κάνει σεξ με το αγόρι που ενδιαφέρει εδώ και καιρό την Μάγια, κι έτσι […]
Σε αυτό το συναρπαστικό, σύνθετο πορτρέτο της βραζιλιάνικης κοινωνίας, ο σαραντάχρονος Ντάνιελ βρίσκεται σε αναστολή από τη δουλειά του στην αστυνομία για όσο διάστημα εκπονείται εσωτερική έρευνα για άσκηση παράνομης βίας. Όταν η Σάρα, η διαδικτυακή του ερωτική σύντροφος, σταματά να απαντάει στα μηνύματα του, αποφασίζει να οδηγήσει προς τον βορρά αναζητώντας την, κάτι που […]
Η 20χρονη Μπεξ εκτίει την ποινή της στη φυλακή, στην οποία κατέληξε μετά από ένα ατύχημα. Πρέπει να παλέψει για να ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα επανένταξης. Αυτό όμως δεν είναι εύκολο γι’ αυτό το προκλητικό, μοναχικό κορίτσι.
Ο Στραχίνια και η σύζυγός του, η Αμπαμπούο, έφυγαν από την Γκάνα όταν ξέσπασε η προσφυγική κρίση. Κατάφεραν να φτάσουν στη Γερμανία, αλλά απελάθηκαν πίσω στο Βελιγράδι. Εκεί ο Στραχίνια κάνει ό,τι μπορεί για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Δουλεύει σκληρά για να εξασφαλίσει άσυλο, δοκιμάζοντας την τύχη του στο ποδόσφαιρο σ’ έναν τοπικό σύλλογο […]
Kαραντίνα για τον Covid-19 την άνοιξη του 2020. Αυτή είναι απομονωμένη στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Αυτός είναι απομονωμένος στο σπίτι του στην Αθήνα. Ξοδεύουν το χρόνο τους στο ίντερνετ κάνοντας «χαζά» πράγματα που κάνουν οι εραστές. Ο εγκλωβισμός τους δημιουργεί ένα ψυχεδελικό γαϊτανάκι μη-συμβάντων.
Τρία βραβεία στο φεστιβάλ Σάντανς για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μπασόλι που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
Ο Νουρ, ένα 14χρονο αγόρι, απολαμβάνει την αρχή των καλοκαιρινών του διακοπών στη Νότια Γαλλία. Είναι ο μικρότερος από τα τρία αδέλφια του. Ζουν όλοι μαζί σε μια εργατική κατοικία, φροντίζοντας εναλλάξ τη μητέρα τους, η οποία βρίσκεται σε κώμα. Η μητέρα τους λάτρευε την Ιταλική Όπερα, γι’ αυτό και ο Νουρ της βάζει να […]
Η Μαρία, ο Νταν και η Ιλίνκα βρίσκονται στο καθιερωμένο ταξίδι εθελοντικής προσφοράς, που διοργανώνουν με φίλους από τη δουλειά στο τέλος κάθε χρονιάς. Όλοι μαζί οδηγούν με το μεγάλο τους SUV στους ορεινούς χωματόδρομους, με προορισμό τα απομακρυσμένα χωριά και σκοπό να μοιράσουν είδη πρώτης ανάγκης στους ντόπιους.
To «Φαίδρα έρως», της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου, επανέρχεται στην σκηνή του Θεάτρου Σφενδόνη για ακόμα 2 παραστάσεις.
Βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ Βενετίας για την Πενέλοπε Κρουζ στην καλύτερη ταινία των τελευταίων ετών του Πέδρο Αλμοδοβάρ που διόλου τυχαία είναι και η πιο «πολιτική» του.
Η τσεχική ιστορική ταινία του 2020 που βασίζεται στη ζωή του αντιφρονούντος πρώην Τσέχου προέδρου Βάτσλαβ Χάβελ, σε σκηνοθεσία του Σλάβεκ Χοράκ, προβάλλεται στις αίθουσες.
Η χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις βιογραφία της βασίλισσας της σόουλ Αρίθα Φράνκλιν.
«Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» (The Gospel According to St. Matthew / Il vangelo secondo Matteo) του Πιερ Πάολο Παζολίνι προβάλλεται ξανά σε επανέκδοση.
Το αριστούργημα του Πιερ Πάολο Παζολίνι, «Χοιροστάσιο» προβάλλεται σε επανέκδοση στις αίθουσες.
O Γυάλινος Κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, έρχεται στη σκηνή του Θεάτρου Αλκυονίς
Το κορυφαίο έργο του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικανού θεατρικού συγγραφέα, Τενεσί Ουίλιαμς, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου.
Ιζαμπέλ Ιπέρ και Ίβο βαν Χόβε επιστρέφουν στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Tενεσί Ουίλλιαμς «Γυάλινος Κόσμος», το οποίο παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή, 13-14 Νοεμβρίου.
Η Χρυσή Άρκτος του περσινού φεστιβάλ Βερολίνου δόθηκε στην θαυμάσια πολιτική δημιουργία του Μοχάμαντ Ρασούλοφ.
Το ιταλικό δράμα από τον πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Πάολο Λικάτα, «Μόνη με τα όνειρά της» προβάλλεται στα σινεμά.
Πολυβραβευμένη ταινία από της Τζασμίλα Ζμπάνιτς που μας είχε χαρίσει πριν από αρκετά χρόνια το επίσης συγκλονιστικό και ανάλογης θεματικής «Σαράγεβο Σ' Αγαπώ».
Προβολή ταινιών που διακρίθηκαν στο 44ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Η ταινία «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες» αποτελεί μια αλληγορία που ακροβατεί ανάμεσα στο θρίλερ και τη μαύρη κωμωδία. Μέσω μιας απλής μεταφοράς, όπου οι μέλισσες “αντικαθίστανται” με ανθρώπους, διανοίγεται ένα νέο πεδίο διαλόγου πάνω σε πολλαπλά ή και ετερόκλιτα θέματα, όπως η στρατιωτικοποιημένη εργασία, η δομή μιας ολιγαρχικής κοινωνίας, η σκληρή και ανταγωνιστική κοινωνία των παιδιών, […]