Ο Περουβιανός σκηνοθέτης κινηματογραφεί τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις ανθρώπων από την Κολομβία, τη Ρωσία, την Ουγκάντα και την Κίνα, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους λόγω της LGBTQI ταυτότητας τους.
Ο Περουβιανός σκηνοθέτης κινηματογραφεί τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις ανθρώπων από την Κολομβία, τη Ρωσία, την Ουγκάντα και την Κίνα, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους λόγω της LGBTQI ταυτότητας τους.
Μια διεμφυλική από φυλή Βεδουίνων, ένας Ιρακινός ομοφυλόφιλος μάρτυρας δολοφονίας, ένας γκέι ιμάμης που έγινε ακτιβιστής και μια νεαρή φεμινίστρια, βιώνουν με το δύσκολο τρόπο το τίμημα του αγώνα για τη χειραφέτηση και την αυτοδιάθεση του σώματος στη σύγχρονη Ιορδανία.
Ντοκιμαντέρ με έντονα στοιχεία video art, το οποίο μας κατευθύνει σε ένα κόσμο όπου ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι ένας διαρκής αγώνας απέναντι στις παραδοσιακές αξίες μιας κοινωνίας που στερεί ηθελημένα την ελεύθερη βούληση.
Τα πάρτι στο κλαμπ Shakedown του Λος Άντζελες έγραψαν ιστορία χάρη στη φρενίτιδα και την εξαλλοσύνη τους, αποτελώντας ταυτόχρονα έναν πολύτιμο χώρο ελευθερίας για την underground λεσβιακή σκηνή της πόλης. Οι Αφροαμερικανίδες που ξεκίνησαν τα πάρτι, εμπνευσμένες από τα θρυλικά σόου της τρανς Mahogany, έφεραν στο προσκήνιο τις χορεύτριες go-go και στριπτίζ τις οποίες παρουσίαζε […]
Ο διεθνής διαγωνισμός ομορφιάς «Μίστερ Γκέι Κόσμος» δίνει σε δύο Σύριους γκέι πρόσφυγες στην Κωνσταντινούπολη μια υπόσχεση ελευθερίας και μια διέξοδο από την αφάνειά τους.
Ο Γκέοργκ Φρίντριχ Χάας είναι ίσως ο πιο σημαντικός εν ζωή συνθέτης συμφωνικής μουσικής και απόγονος μιας οικογένειας ναζιστών. Η γυναίκα του, με την οποία γνωρίστηκαν μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας γνωριμιών «ΟkCupid», είναι Αφροαμερικανίδα και εκπαιδεύτρια του σεξ, με ειδίκευση στα σαδομαζοχιστικά παιχνίδια.
Ο Ιωάννης Απόστολος Φωκάς (π.1532-π.1602) –γνωστός στις ιστορικές πηγές ως Juan Griego ή Juan de Fuca– υπήρξε ένας Έλληνας θαλασσοπόρος, παραγκωνισμένος από την Ιστορία παρά τη σπουδαιότητα των κατορθωμάτων του, ο οποίος, για περισσότερα από σαράντα χρόνια, υπηρέτησε την Ισπανική Αυτοκρατορία ως μαέστρε, πιλότος και εξερευνητής στα πλοία του Καρόλου Ε’ και του Φιλίππου Β’ […]
Ασθενείς κάθε ηλικίας καταθέτουν την προσωπική τους μάχη με αυτό που αφηρημένα χαρακτηρίζουμε «μελαγχολία», την ώρα που επαγγελματίες των δομών Ψυχικής Υγείας καταδεικνύουν μέσα από την καθημερινή τους εμπειρία το καταλυτικό ρόλο της οικονομικής κρίσης στην έξαρση των ψυχικών νόσων.
Βραβείο κοινού στο 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για το ντοκιμαντέρ του Στρατή Χατζηελενούδα.
Μία νύχτα σε ένα μπαρ λέει στον σκηνοθέτη Ari για έναν επαναλαμβανόμενο εφιάλτη στον οποίο τον κυνηγούν 26 άγρια σκυλιά. Κάθε βράδυ ο ίδιο αριθμός σκυλιών. Οι δύο άντρες καταλήγουν στον συμπέρασμα ότι πρέπει ο εφιάλτης να έχει σχέση με τις εμπειρίες από την πρώτη τους αποστολή με τον ισραηλινό στρατό στον πόλεμο του Λιβάνου.
Η απώλεια της ιστορικής μνήμης σημαίνει απώλεια της ικανότητας να κατανοήσουμε το παρόν και να προβλέψουμε το μέλλον. Ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952: Δικτατορία Μεταξά, Αλβανικό έπος, Γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση, Βρετανική απόβαση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος, έκτακτα στρατοδικεία, Μακρόνησος.
Κάθε μέρα, η Αλεξάνδρα, ο Βλαντ, η Χρύσα και η υπόλοιπη παρέα μαζεύονται μπροστά από το σπίτι του Χρήστου για να παίξουν ποδόσφαιρο μέχρι το βράδυ. Μόλις ξεκινήσουν το παιχνίδι, οι γείτονες αρχίζουν να διαμαρτύρονται, να φωνάζουν και να προσπαθούν να τους σταματήσουν με απειλές ή ακόμα και με τη βία.
«Οι ναύτες είναι σαν τους τρομοκράτες. Αριβάρουν σε λιμάνια κρατώντας μια βόμβα που τη λένε αγάπη και την πετάνε. Και ξέρεις τι γίνεται ύστερα; Η βόμβα σκάει όταν φεύγουν κι εκείνοι δεν ξαναγυρίζουν, κάνουν κομμάτια τις καρδιές όλων των κοριτσιών της γειτονιάς.
Στην Κρήτη, ένα τμήμα του Δημοκρατικού Στρατού επιβίωσε, ακόμα και όταν ο Εμφύλιος τέλειωσε στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι αντάρτες αυτοί (έξι άνδρες και δύο γυναίκες έμειναν τελικά), παράνομοι και επικηρυγμένοι, κρύβονταν για 4 περίπου χρόνια στο νομό Χανίων, ανασυγκροτώντας τις παράνομες οργανώσεις.Το 1962, έξι από αυτούς δραπέτευσαν, μέσω Ιταλίας, στην Τασκένδη. Οι τρεις ζουν και […]
Τα όνειρα μεγάλων χαλυβουργιών για σχεδόν τζάμπα άχρηστα μέταλλα, οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις της Ελλάδας και το δυτικό όνειρο μιας στρατιάς παράνομων μεταναστών συναντιούνται σε μια σειρά παραγκουπόλεις, στη σκιά του Παρθενώνα. Τρεις Ρομά από την Αλβανία, δύο Ινδοί, ένας Τούρκος και ένας Ελληνας, δείγμα μόνο της απέραντης στρατιάς των ντεσπεράντος που ανακυκλώνουν τα μέταλλα μιας […]
Η ταινία-ντοκιμαντέρ, μέσα από τον παράλληλο λόγο των δυο ομάδων, προσπαθεί να ακούσει το λόγο της τρέλας, κάτω από το χαώδες παραλήρημά της.
Μια απολαυστική προσωπική εξομολόγηση του Ίαν ΜακΚέλεν που λέει τα πράγματα on camera, έξω από τα δόντια και χωρίς περιττές φιοριτούρες.
Ένα κινηματογραφικό τεκμήριο για την κατάρρευση του μεγαλύτερου και ιστορικότερου βιομηχανικού κέντρου της Κίνας στο γύρισμα του 20ού αιώνα.
Ένα οδοιπορικό, μέσα από αδιανόητες εικόνες που κατέγραψαν κρυφές κάμερες, στην καθημερινή στυγνή εκμετάλλευση των ζώων, σχεδόν σε κάθε τομέα της ανθρώπινης οικονομικής δραστηριότητας.
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, έναν αρχαίο υπολογιστή του 2ου π.Χ. αιώνα, που είναι το σπουδαιότερο αρχαιολογικό εύρημα όλων των εποχών και αποδεικνύει ότι οι αρχαίοι Έλληνες είχαν αναπτύξει προηγμένη τεχνολογία, με βάση την πυθαγόρεια φιλοσοφία και την ελληνική επιστήμη, πριν από 2500 χρόνια.
Η Πετρίνα και ο Στάθης ήταν ερωτευμένοι από μικροί. Οι δρόμοι τους, όμως, χώρισαν και ο καθένας ακολούθησε τη δική του πορεία. Έφτιαξαν τις οικογένειές του και απέκτησαν παιδιά κι εγγόνια.
Στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή στην Καβάλα. Μια ολοένα και γηραιότερη τοπική κοινότητα σε αντιπαραβολή με νεαρούς περαστικούς που κατέληξαν στην πόλη πρόσφατα λόγω κάποιου μακρινού πολέμου.
Μια ανοιχτή επιστολή αγάπης και θαυμασμού από τη Γαλλίδα ντοκιμαντερίστρια Ελοντί Λελού, φίλη και συνεργάτιδα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, με παραλήπτη τον σπουδαιότερο σκηνοθέτη στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Ένα ντοκιμαντέρ που διαπλέκει την «ελληνική κρίση» με αυτήν του προσφυγικού, αντιπαραβάλλοντας αποσπάσματα από τις ταινίες του Αγγελόπουλου με σύγχρονα πλάνα καταγραφής μιας ζοφερής πραγματικότητας.
Τι κάνουν οι κάτοικοι ενός από τα πιο κοσμοπολίτικα νησιά του κόσμου όταν έρθει ο χειμώνας; Η Λέσχη Γαστρονομίας Μυκόνου, μια ασυνήθιστη «οικογένεια» από βραβευμένους σεφ, περιπετειώδεις καλοφαγάδες και νοικοκυρές της παλιάς σχολής, διεισδύει στα άδυτα ενός δημόσιου νοσοκομείου και φέρνει τα πάνω κάτω.
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει την ιστορία του κρασιού από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα, την πολιτισμική του αξία και τη σχέση του με τη ζωή του Έλληνα.
Μια έρευνα σε κινούμενες εικόνες από ιδιωτικά αρχεία ενός τόπου και των κατοίκων του, οι οποίες σταχυολογήθηκαν και συναρμολογήθηκαν υπό τη μορφή ενός κινηματογραφικού άτλαντα.
Αυθόρμητες, απροσχεδίαστες, διόλου στημένες λήψεις, ως επί το πλείστον σε ξένες χώρες, όπου δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο συνηθισμένο, δοκιμάζοντας έτσι την ευρηματικότητα του ερευνητή στο καθημερινό και τετριμμένο.
Ένα κινηματογραφικό κολάζ από βίντεο που κατέγραψαν και μετέδωσαν σε live-streaming άσημοι Κινέζοι, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα κοινωνικοποίησης στην πραγματική ζωή λόγω της ταυτότητας, της αναπηρίας ή της κοινωνικοοικονομικής τους κατάστασης.
Βιντεοσκοπημένη παράσταση ενός έργου-ορόσημου του γαλλικού σουρεαλισμού που για πρώτη φορά παγκοσμίως ανέβηκε σε μορφή μουσικού έργου. Το λιμπρέτο και η μουσική είναι του Σταμάτη Κραουνάκη.
Στο δεύτερο μέρος του κινηματογραφικού πρότζεκτ FILM IST. ο Ντόιτς ανατρέχει στη σχέση ανάμεσα στο φιλμ, στο στούντιο και στο βαριετέ, καθώς «επεξεργάζεται για άλλη μια φορά έναν συγκλονιστικό κατάλογο αρχειακού υλικού και το μεταμορφώνει σε ένα λεξικό για την τεχνολογική φόρμα και λειτουργία του κινηματογράφου.
Μια ενδοσκοπική ματιά στη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι, στην πλειονότητά τους ανήλικοι και μετανάστες, στην κινεζική βιομηχανία ένδυσης. Μια κάστα ανθρώπων καταδικασμένη να ζει σε καθεστώς αφάνειας, κάτω από οικτρές συνθήκες εργασίας, χωρίς καμία ελπίδα διεξόδου.
Ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, αρχιτέκτονας της Γκλάσνοστ και της Περεστρόικα, παρά τα 87 του χρόνια, διατηρεί τη σπιρτάδα που τον χαρακτήριζε στις εποχές που κρατούσε τα ηνία της δεύτερης υπερδύναμης του πλανήτη.
Λίγους μήνες πριν από την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της Ανγκόλας, ένας αδυσώπητος και αιματοβαμμένος εμφύλιος βρίσκεται στο απόγειό του.
Η ιστορία του Tracy Edwards, ενός 24χρονου μάγειρα σε σκάφη τσάρτερ, που έγινε πλοίαρχος του πρώτου πανελλήνιου πληρώματος που πηρε μέρος του Παγκόσμιο πρωτάθλημα του Whitbread το 1989.
«Μπορεί ένας βαριά άρρωστος να είναι ευτυχισμένος;» Αυτό είναι το κεντρικό ζήτημα που πραγματεύεται η ταινία και το ερώτημα που θέτει ο διάσημος σεφ-περφόρμερ Νικ Ντιφίνο στον εαυτό του, όταν μαθαίνει ότι πάσχει από καρκίνο. Ο Νικ δεν παραιτείται από όσα τον κάνουν χαρούμενο: τη δουλειά του, τους αγαπημένους του και, φυσικά, το φαγητό.
Μια γυναίκα ακούγεται μονάχα σε voiceover, χωρίς ποτέ να εμφανίζεται στην οθόνη. Διηγείται μια ιστορία απώλειας, πίκρας και πόνου, που εκτυλίσσεται την εποχή της Πολιτιστικής Επανάστασης στη μαοϊκή Κίνα.