Κάτω από τη σκιά των βράχων δεσπόζει το φως, η αγάπη και η όρεξη για τέχνη και πολιτισμό. Το Θέατρο Βράχων στην περιοχή του Βύρωνα, στους πρόποδες του Υμηττού, τα προσφέρει απλόχερα…
Κάτω από τη σκιά των βράχων δεσπόζει το φως, η αγάπη και η όρεξη για τέχνη και πολιτισμό. Το Θέατρο Βράχων στην περιοχή του Βύρωνα, στους πρόποδες του Υμηττού, τα προσφέρει απλόχερα…
Τι είναι τρέλα, τι χαρακτηρίζει τον τρελό και τι βιώνει ο ίδιος; Μήπως υπάρχει σε όλους μας ένα κομμάτι εκτός λογικής; Στην ταινία, οκτώ διαφορετικές προσωπικότητες μιλούν για τη σχέση τους με την τρέλα.
Σε ένα εγκαταλελειμμένο χωριό των Κυκλάδων, μια ιστορία είναι γραμμένη πάνω στις πέτρες…
Δύο έφηβες, η Γαρυφαλλιά και η Δήμητρα, ζουν στη Χαλκιδική, που απειλείται με περιβαλλοντική καταστροφή χωρίς προηγούμενο από την κατασκευή ενός μεταλλείου ανοιχτής εξόρυξης χρυσού.
Στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη ιδιαίτερα επιβαρυμένη από την οικονομική κρίση, περισσότεροι από 420 πολίτες ένωσαν τις δυνάμεις τους και με σύνθημα «Παίρνουμε την τροφή μας στα χέρια μας» δημιούργησαν τον μη κερδοσκοπικό Κοινωνικό Καταναλωτικό Συνεταιρισμό Βίος Coop, ο οποίος προσφέρει από το 2013 τοπικά προϊόντα χωρίς μεσάζοντες.
Η ιστορία τεσσάρων γκέι αντρών μεταξύ 60 και 70 ετών, που ζουν ως Κύριοι και Σκλάβοι στο σημερινό Σικάγο.
Από το Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών και την καθολική καλλιτεχνική αναγνώριση στην απαξιωτική καθιέρωση του χαρακτηρισμού «σκηνοθέτης ερωτικών ταινιών». Ένα ντοκιμαντέρ που καταγράφει την άνοδο και την πτώση του σπουδαίου Βαλέριαν Μπορόβτζικ μέσα από μαρτυρίες στενών του συνεργατών, καθώς και διάσημων συναδέλφων, εγείροντας παράλληλα ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με την ελευθερία του καλλιτέχνη.
Η ιστορία αγάπης που συνδέει τους λαούς της Μεσογείου με τα ελαιόδεντρα ξεκίνησε πριν από περίπου 6.000 χρόνια και κρατάει ακόμη. Ένας δαιδαλώδης και συναρπαστικός έρωτας που φυτρώνει σε ορισμένες από τις φτωχότερες και πλέον αιματοβαμμένες περιοχές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Από τους Χωρίς Περιδέραιο και τους ΑΝΤΙ, μέχρι τους Human Puppets και τους Regressverbot. Aπό τους IT95 και Alive She Died, μέχρι τους Selofan και τον Doric.
Στην έρημο της Γκουαχίρα, στην Κολομβία, μια νεαρή γυναίκα της φυλής Γουαγιού πραγματοποιεί εκταφή των οστών μιας αγαπημένης της ξαδέλφης. Λαχταρά να τη συναντήσει και να συνομιλήσει μαζί της για μια τελευταία φορά, πριν από τον οριστικό αποχαιρετισμό.
Υπό το πρίσμα της στυγνής κερδοφορίας και τα σημάδια που αυτή αφήνει στις κοινωνίες, η ταινία μάς ταξιδεύει στα γεγονότα της ελληνικής και διεθνούς ιστορίας από το Κραχ του 1929 μέχρι σήμερα.
Τον 16ο αιώνα, στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, μια γυναίκα υψώνει το ανάστημά της στον Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή. Απελευθερώνει άντρες και γυναίκες από τα σκλαβοπάζαρα, ιδρύει το πρώτο στην Ελλάδα και την Ευρώπη σχολείο γυναικών, χτίζει νοσοκομείο όπου νοσηλεύονται δωρεάν Έλληνες, Τούρκοι και Φράγκοι, προσφέρει καταφύγιο σε κακοποιημένες γυναίκες.
Η αντισυμβατική ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (1902-1930) δραπέτευσε από τη μικρόψυχη κοινωνία της Αθήνας το 1926 και κατέφυγε στο Παρίσι για ν’ ανταμώσει τη Μοίρα της. Το χρονικό μιας αναζήτησης.
Ένα ταξίδι στον χώρο, τον χρόνο, τη μνήμη και τη νοσταλγία μιας νεαρής Ελληνίδας μετανάστριας στην Αμερική τη δεκαετία του ’80, με όχημα την αλληλογραφία της με τους γονείς της, η οποία βρέθηκε πεταμένη σ’ έναν λόφο από σκουπίδια κάπου στους παράδρομους του Πειραιά το καλοκαίρι του 2018.
Οι άνθρωποι, ποιοι είναι οι άνθρωποι, τι είναι οι άνθρωποι, τι σημαίνει άνθρωπος. Κάποιες εικόνες που δείχνουν κάποιους ανθρώπους, πώς ζούνε, πώς κινούνται, πώς είναι μεταξύ τους. Ίσως να μην είναι οι άνθρωποι που συνήθως γνωρίζουμε, ίσως πάλι και να είναι.
Μια εθελοντική ομάδα που λέγεται St.A.Co (Street Art Conservators) έχει αναλάβει από το 2012 την προστασία των έργων τέχνης του δρόμου που συναντάμε στην Αθήνα.
Στη Θεσσαλονίκη, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η εφηβική ανία κι ένα αθώο ψέμα ήταν η αφορμή για τις μουσικές αναζητήσεις του Γιώργου Χριστιανάκη.
1941. Όπως και σήμερα, ο πόλεμος και η πείνα προκαλούν πελώρια κύματα προσφυγιάς. Μόνο που η διαδρομή είναι αντίστροφη: από την κατεχόμενη Ελλάδα, όσοι δεν πνίγονται, κατευθύνονται προς τα τουρκικά παράλια, κι από κει για Κύπρο, Αίγυπτο, Συρία.
Το χωριό Μεσοχώρα καθώς και το πατρικό σπίτι του σκηνοθέτη του ντοκιμαντέρ βρίσκονται στις όχθες του ποταμού Αχελώου, στην οροσειρά της Πίνδου. Η περιοχή, όμως, κατακλύζεται από την τεχνητή λίμνη που θα δημιουργηθεί με την εκτροπή του ποταμού.
Ο Σολωμός εργαζόταν παλιά ως πλανόδιος λαχειοπώλης. Μοιάζει αλλιώτικος, αόρατος. Αν κάτσεις δίπλα του, θα ρωτήσει αν είσαι καλά, αν θες τσιγάρο.
Ένας φιλόδοξος Ολλανδός αρχιτέκτονας ξεκινά ένα πρότζεκτ στέγασης σε μια αγροτική κοινότητα της Κένυας, βασισμένο στις αρχές ενός βιβλίου που γράφει για σχεδόν επτά χρόνια. Η ταινία ακολουθεί το πείραμά του, όπου θεωρία και πράξη αναμετρώνται.
Ο Μιχάλης Καλιοντζίδης, κορυφαίος δεξιοτέχνης της ποντιακής λύρας, έχει αφιερώσει τη ζωή του στον «κεμεντζέ», όπως αποκαλείται στα ποντιακά η λύρα με το τόσο χαρακτηριστικό ηχόχρωμα!
Η ΕΡΤ επανέρχεται στην ελληνική μυθοπλασία με μια μεγαλόπνοη παραγωγή, την οποία γράφει και σκηνοθετεί ο Τάσος Ψαρράς. Η τηλεοπτική μεταφορά του κλασικού μυθιστορήματος του Στράτη Μυριβήλη είναι μια μεγάλη κινηματογραφική περιπέτεια που εκτυλίσσεται μπροστά και πίσω από τις κάμερες.
Παρότι έχει κηρυχθεί εκτός νόμου ήδη από το 2010, η αντιδεοντολογική πρακτική του κατώτατου ορίου στον αριθμό συλλήψεων, προκειμένου να λάβει ένας αστυνομικός προαγωγή ή να μην υποστεί πειθαρχικές διώξεις, δεν έχει εγκαταλειφθεί από τις αστυνομικές αρχές της Νέας Υόρκης.
Τα αγόρια που φοιτούν στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ξεδιπλώνουν τα όνειρά τους, τις δυσκολίες που συνάντησαν για να φτάσουν ως εκεί, τα πρώτα τους πλιέ και ρελεβέ, τη σχέση τους με τον εαυτό τους και τους άλλους, ενώ οι συμφοιτήτριές τους αναλογίζονται τη ζωή στα στούντιο χορού χωρίς αγόρια
Ένα πορτρέτο του Μάθιου Ζόρπας, αφοσιωμένου fashion influencer και ενός από τους πιο μοντέρνους κυρίους της μόδας παγκοσμίως. Αποκαλύπτοντας τον άνθρωπο πίσω από το Instagram feed, η ταινία αμφισβητεί την πραγματικότητα της αναλήθειας των social media και των πρεσβευτών της.
Ο σπουδαίος συγγραφέας Φίλιπ Ροθ άνοιξε την ψυχή του στον Θανάση Λάλα και μίλησε με ειλικρίνεια και αυτοσαρκασμό για τα παιδικά του χρόνια, τη συγγραφή, τη φιλία, τον έρωτα και τον θάνατο.
Έλληνες μετανάστες, πρωτοπόροι της έβδομης τέχνης στην Αμερική (ηθοποιοί και παραγωγοί), την εποχή του βωβού κινηματογράφου.
Μια ιστορία για ένα κορίτσι που επέζησε από την απόπειρα δολοφονίας από τον πατέρα της, αγωνίζεται καθημερινά να αντέξει την 99% αναπηρία της, αναζητώντας την ελευθερία της.
Δύο νεαρές λεσβίες από την Συρία αφήνουν πίσω τους οικογένεια, σπίτι και πόλεμο. Φτάνουν στην Ελλάδα όπου ξεκινούν μια νέα ζωή. Απλά θέλουν να ζήσουν ελεύθερα, σε αρμονία τόσο με τον εξωτερικό κόσμο όσο και με την εσωτερική τους φύση.
«Η ταινία μάς συστήνει μια καθημερινή οικογένεια χωρικών. Παρακολουθούμε τη σχέση ανάμεσα στα μέλη της, βλέπουμε σε ποιο βαθμό εξαθλίωσης είναι ικανοί οι άνθρωποι να προσαρμοστούν για να επιβιώσουν και πώς καταφέρνουν τα παιδιά να μεγαλώσουν ακόμα και με το τίποτα… Πρόκειται για έναν απάνθρωπο κόσμο όπου αυτά τα νέα πλάσματα ζουν σαν ζώα, αλλά […]
Κάθε χρόνο, η Κρήτη κατατάσσεται ως ένα από τα καλύτερα μέρη στον κόσμο για καλοκαιρινές διακοπές. Ανησυχώντας για το γεγονός ότι η μεγαλοβιομηχανία του τουρισμού αλλάζει τον κρητικό πολιτισμό, μια ομάδα ορειβατών ξεκινάει να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα ορειβατικού σκι στο νησί.
Ο Άρης Χατζηστεφάνου μετά από τα ντοκιμαντέρ «Debtocracy» και «Catastroika» επιστρέφει στο χώρο της μάχιμης δημοσιογραφίας με μια έρευνα για την κρίση στη Βενεζουέλα.
H Θεσσαλονίκη υπήρξε ανά τους αιώνες χωνευτήρι πολιτισμών, σταυροδρόμι και τόπος αρμονικής συνύπαρξης διαφορετικών εθνοτήτων και θρησκειών.
Μέρες κρίσης, μέρες ανίχνευσης οραμάτων, και μια ομάδα ανθρώπων αποφασίζει να γράψει μια ξεχωριστή ιστορία για μια τοπική κοινωνία. Πρόκειται για την εθελοντική οργάνωση ΓΑΙΑ στον Άγιο Νικόλαο της Δυτικής Μάνης, η οποία οργανώθηκε χωρίς οικονομική στήριξη από το κράτος ή την ΕΕ.
Η ταινία παρουσιάζει την πορεία του πρώτου εθελοντικού δημοτικού ραδιοφώνου στην Ευρώπη, του «Ραδιοφώνου των Εθελοντών» του FM 100,6. Μέσα από συνεντεύξεις, σχόλια και εκπομπές, αναδεικνύει το γεγονός ότι, αν και ξεκίνησε μέσα στην κρίση, εντούτοις κατάφερε να επιβιώσει και να αποτελέσει μια εναλλακτική φωνή της πόλης.